[9N] Brak iskry na 1 cylindrze

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
millbery
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:06

[9N] Brak iskry na 1 cylindrze

Post autor: millbery »

witam.
Mam dość spory problem z ustaleniem przyczyny czemu nie mam iskry na pierwszym cylindrze.
Cewki i świece zostały wymienione.
Gdy przekładam Cewkę wraz ze świecą z 1 na 2 i 3 iskra jest lecz gdy z 2 czy 3 przełożę na 1 to iskry nie ma.
Kombinowałem z przekładkami tych cewek już w każdą możliwą stronę i raz pojawiła się iskra tylko że na chwilę.
Czy komuś przytrafiło się coś takiego.


Silnik 1.2 12v 64KM z końca 2003r
82tyś oryginalnego przebiegu.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

odczytaj błędy sterownika, bo może to nie być problem samych cewek - od tego powinieneś zacząć
Awatar użytkownika
mroku
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2015, 19:34

Post autor: mroku »

A przewody zapłonowe sprawdzałeś??
m
millbery
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:06

Post autor: millbery »

A więc tak mam trzy byki.
P0301 Wypadanie zapłonów, cylinder 1
P0351 Uzwojenie pierwotne/wtórne cewki zapłonowej''A''-obwód
P0118 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik 1- sygnał wejściowy niepożądanie za wysoki.


Nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić elektrykę dochodzącą do tej cewki. Przynajmniej nie wiem jak ustawić multimetr
na tych czterech kabelkach aby odczytać wartości.
Awatar użytkownika
Minimarek
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 24 lis 2013, 14:58

Post autor: Minimarek »

Więc tak, do cewki powinny dochodzić cztery kable o następujących kolorach:
Brązowy -do każdej cewki
Brązowo-żółty -do każdej cewki
Czarno-fioletowy -do każdej cewki

I czwarty ostatni różny dla każdej cewki.
Dla pierwszej cewki chyba Zielono-brązowy.

Czarno fioletowy to plus, na początek możesz sprawdzić miernikiem, czy jeśli jest włączony zapłon to między brązowym i czarno-fioletowym jest około 12V, potem sprawdź między brązowy-żółtym, a czarno-fioletowym. Ten ostatni kabel idzie aż do jednostki sterującej silnikiem na podszybiu.
m
millbery
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:06

Post autor: millbery »

po powrocie z pracy opiszę w tym temacie kolorystycznie ułożenie kabelków na pierwszym cylindrze według nr oznaczonych na wtyczce i zrobię pomiary. około 18.00 powinienem wrzucić post na stronkę :grin:
m
millbery
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:06

Post autor: millbery »

Oznaczenie numeryczne kabli na wtyczce pierwszej cewki (CYLINDER1)
1. Brązowy
2. Brązowo Żółty
3. Czarno Fioletowy
4. Cienki kabelek Brązowo zielony

POMIARY:
CYLINDER 1
Czarno fioletowy(+) - Brązowy 12.40v
Czarno fioletowy(+) - Brązowo żółty 12.40v
Brązowo żółty - brązowy 12.40v
Brązowo zielony(cieniutki) - Czarno Fioletowy 7.17v

CYLINDER 2i3
Czarno fioletowy(+) - Brązowy 12.40v
Czarno fioletowy(+) - Brązowo żółty 12.40v
Brązowo żółty - brązowy 12.40v
cieniutki - Czarno Fioletowy 12.40v
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

to już masz odpowiedź który przewód jest uszkodzony
m
millbery
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:06

Post autor: millbery »

Kolego Marcin86c
Może to nie wina kabla tylko jakiegoś czujnika np:
Czujnik spalania stukowego
Czujnik wału.
Gdzieś czytałem na ten temat i ktoś tam opisał usterkę gdzie był problem z iskrą przez te dwa czujniki ale nie jestem pewien czy problem dotyczy wszystkich cylindrów czy tylko jednego przy wadliwym ich działaniu.
Jeśli coś wiesz na ten ten to proszę opisz to w tym temacie. Nie chcę tłuc świnki żeby zakupić nowe czujniki :grin: :)
m
millbery
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:06

Post autor: millbery »

Szanowni koledzy temat uważam za zamknięty. Serdeczne podziękowania dla Marcin86c gdyż poprowadził mnie w dobrym kierunku diagnozy.
Problem wynikł z uszkodzonego kabelka sygnałowego tuż za komputerem. Mam nadzieję że to pierwszy i ostatni temat w którym to ja szukałem u Was pomocy. :wave:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”