[6kv5 Variant] Kontrolka EPC (1.4 MPI 60km 44kw 2000r)

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

j
jozektaboret
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 paź 2015, 23:02

[6kv5 Variant] Kontrolka EPC (1.4 MPI 60km 44kw 2000r)

Post autor: jozektaboret »

Witam. Jestem posiadaczem VW Polo jak w tytule i od ponad roku mam problem z kontrolką EPC, grzebałem na ten temat w necie i nie potrafiłem znaleźć konkretnego źródła problemu. Może ktoś z was Drodzy Forumowicze będzie potrafił mi pomóc.

Otóż problem występuje tylko i wyłącznie na zimnym lub słabo rozgrzanym silniku. Po odpaleniu auta po kilku minutach zapala się kontrolka EPC, podczas jazdy towarzyszy temu szarpnięcie silnika (a gdy auto stoi np. na światłach w tym momencie gasnie). Po zapaleniu się EPC auto po osiągnięciu 3000rpm odcina gaz, ale pracuje normalnie, nie traci mocy, czasami "próbuje" gasnąć kilkukrotnie zanim się porządnie rozgrzeje. Po kilku-kilkunastu minutach jazdy po rozgrzaniu auta ale po ponownym uruchomieniu silnika problem znika, a kontrolka przestaje swiecić. Dodam jeszcze że gdy w wyniku zapalenia się EPC auto zgasnie, np przy postoju na wspomnianych wyzej swiatłach - wtedy trudno je uruchomić, trzeba długo kręcić żeby odpaliło, a z gniazda bezpieczników słychać wówczas "cykanie".

Na serwisie podłaczali pod komputer kasowali błędy dwukrotnie ale problem ciągle wraca.

Jakieś sugestie???
j
jozektaboret
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 paź 2015, 23:02

Post autor: jozektaboret »

Problem rozwiązany, okazało się że przyczyną był niesprawny czujnik położenia wału.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""jozektaboret""]Na serwisie podłaczali pod komputer kasowali błędy dwukrotnie ale problem ciągle wraca.[/quote]
na przyszłość.... kasowanie błędów nie jest naprawą ;)
L
LucynaM
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 19 sty 2014, 17:59

Post autor: LucynaM »

Dzień dobry
Mam autko jak powyżej z tematu i również bardzo podobne objawy. Założona instalacja gazowa rok temu firmy STAG.

Gdy rano włączam silnik jest na równi 1000 obrotów. Czyli za dużo. Po przejechaniu 10 czy 30km (nie ma reguły po ilu) czuje szarpnięcie, obroty spadają i zapala się EPC. W tym samym momencie odcina gaz i zapala się czerwona kontrolka na konsolce od wskaźnika gazu i jadę na benzynie. I wtedy jak stoję np. na światłach jest 1000 obrotów. Czuć, że ma podwyższone obroty. Nie ma u mnie reguły ile km przejadę. Jedynie to, że tak się dzieje na ciepłym silniku. Nieraz jest tak, że cały tydzień jest ok i nic się nie dzieje (przejeżdżam codziennie ok. 70km). Ostatnio auto zaczyna gasnąć i ciężko jest potem odpalić. Rozrusznik kręci, ale odpalenie zajmuje ok. 5 sekund nim zapali. I muszę tak kilka razy, bo znowu gaśnie. Jeśli odstoi sobie chwile odpala od razu. Nie mam niestety żadnej reguły co do auta.

Jeśli ktoś miał podobnie to proszę o pomoc, bo opinii jest mnóstwo w internecie :( czekam dzisiaj aż mi mechanicy podepną go pod komputer, może coś tam znajdą :(
6n2 1,4 mpi benzyna
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”