[9n]Ściąga na prawo i ścina opony !

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

H
Hubert19
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lis 2015, 19:47

[9n]Ściąga na prawo i ścina opony !

Post autor: Hubert19 »

Witam ! od maja tego roku posiadam moje pierwsze autko jakim jest Polo 9n 1.9 Tdi 101KM. Autko sprawuje sie znakomicie, tylko jest jeden prblem. Od samego początku Polo ściąga na prawą strone. Pierwszym moim krokiem w tym kierunku bylo ustawienie zbieżnosći, co niestety nie przynioslo żadnego rezultatu. Po jakims czasie zauwazylem ze zaczyna podcinac opony i to dosć mocno. Wszystkie elementy zaawieszenia byly sprawdzane na dwóch stacjach diagnostycznych i okazaly sie być w dobrym stanie , za wyjatkiem tylnej gumy na prawym wahaczu i lewego drazka kierowniczego. elementy te zostaly wymienione, a Polo nadal po puszczeniu kierownicy jedzie na prawo, przekladanie opon nie pomaga. POMOCY , mam komplet nowych opon zimowych a nie chce ich zakladac, jezeli auto ma je poscinac. Miał ktos taki przypadek? Co to moze być ? Dziekuje za każdą odpowiedź i Pozdrawiam!

Hubert :bye:
Ostatnio zmieniony 02 lis 2015, 21:26 przez Hubert19, łącznie zmieniany 1 raz.
t
the_cure
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:46

Post autor: the_cure »

podejrzane. mogło być bite i źle zrobione
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

Nie wiem czy nie zostaje sprawdzenie dokładnych wymiarów auta, czy przypadkiem gdzieś nie brakuje mu wymiaru.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ustawiałeś tylko zbieżność czy pełna geometrie?
kiedy ściąga? zawsze, przy hamowaniu, przy przyśpieszaniu?

możliwe oczywiście że jak napisano wyżej, auto było bite i źle naprawione
H
Hubert19
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lis 2015, 19:47

Post autor: Hubert19 »

[quote=""Marcin86c""]ustawiałeś tylko zbieżność czy pełna geometrie?
kiedy ściąga? zawsze, przy hamowaniu, przy przyśpieszaniu?

możliwe oczywiście że jak napisano wyżej, auto było bite i źle naprawione[/quote]

pełna geometria była zrobiona, myslicie ze moze byc krzywa zwrotnica, lub cały McPherson? :/
Awatar użytkownika
mroku
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2015, 19:34

Post autor: mroku »

Rownież mam polo 9n3 i sciąga mnie delikatnie. Znam dokładną historie polóweczki i na 100 procent nie miała żadnej stłuczki. szukałem odpowiedzi na forum i opinii ludzi wynika, że nie ma co się przejmować u większości osób jest podobna sytuacja, wiec to chyba fabryczny bład ;)
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

[quote=""mroku""]nie ma co się przejmować u większości osób jest podobna sytuacja, wiec to chyba fabryczny bład[/quote]
Nie rozśmieszaj mnie. U większości osób? No to moje polo nie jest w tej większości bo jedzie jak po szynach i praktycznie jak jest płasko i prosto to mogę nie trzymać kierownicy.

Hubert19 Ewidentnie jest to problem i w kolejnym kroku proponuję sprawdzić wymiary budy. Jedź też na pełną geometrię np. laserową i powinno się coś pojawić.
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

Może być też tak, że ktoś wyrżnął w porządną dziurę. Mój brat tak miał, zapadł się asfalt i 3 auta wpadły w dziurę taką, że koło się chowało. Auto po naprawie, po wymianie kompletnej mcphersona, ustawieniu geometrii (wszystko mieściło się w normie) a auto kosiło już do końca...
H
Hubert19
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lis 2015, 19:47

Post autor: Hubert19 »

Po założeniu 4 nowiutkich opon i ponownym ustawieniu zbieżności wszystko w normie. Dziękuje wszystkim!
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”