Witam,
Posiadam moje Polo od 2,5 miesiąca przejechałem nim 2 tyś. km i dwa razy spotkała mnie niepokojąca sprawa, otóż, w trakcie powrotu do szkoły, stojąc w korku raz 1,5 miesiąca temu i raz dzisiaj, można było zauważyć białe kłęby dymu w lusterku wstecznym a po kilku minutach kontrolkę spalin na zegarach. Po około 15 minutach spaliny wróciły do normy oraz kontrolka zgasła tak samo jak poprzednio. Czy macie jakieś pomysły co może być nie tak?
Poczytałem dość dokładnie o tym i zastanawia mnie fakt co gdy właśnie te spalanie się uruchomi w trakcie korka i nie mam możliwości pomocy silnikowi(podobno najlepiej jest jechac na 3000tyś obrotów na jakimś wyższym biegu), czy to będzie skutkowało przyszłościowym zapchaniem DPF'a? Czy opłaca się to usuwać? Znalazłem kilka serwisów w okolicy, które coś takiego robią włącznie z ustawieniem komputera itd. Czy nie ma co się przejmować i raz na jakiś czas przegonić samochód na wyższych obrotach przy czwórce?
gdy uruchomi sie w korku to obroty sie troche podniosą i spalanie wzrośnie , gdzy sie zapcha DPF to wtedy się będziesz martwić i najlepiej go usunąć obecnie koszt w mojej okolicy ok 1100 z wyłączeniem EGR-a i korekcją map (zwiększenie mocy)
Obecnie mam przejechane 178tyś km i nadal jeździ z DPF-em