Skfarek -6n leichtwagen- podłoga zrobiona str 58

Tutaj możesz oglądnąć najładniejsze klubowe auta

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Kuba
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1942
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:35
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Prawdziwa rajdówka się teraz robi.Extra ! :good:
Obrazek
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Kuba awans z garażówki :grin:


No to lecimy ze świątecznym updatem. Praca wre ale wiele jeszcze do zrobienia.
Wymienilem lusterko wsteczne bo stare mialo ficzera polegajacego na losowym przestawianiu sie w dowolnym momencie. Niby ciekawy dodatek ale mocno upierdliwy. No i zawital pasek sloneczny co by po gałach nie świeciło słoneczko - szyba jest nowa wiec taki mus.
Obrazek
Względy bezpieczeństwa i wytyczne zał J czyli biblii bezpieczeństwa motorsportu zaowocowały montażem homologowanych otulin klatki marki Sparco. Otuliny montuje sie w miejscach potencjalnego kontaktu garnka z klatką.
Obrazek
Nowe fotele, nowe szyny, nowy `carbon` na klatce czyli środek w prawie pełnej krasie.
Obrazek
And now for something completly different :) Przymiarka zielonych czyli stalusy renowkowe, 6x15 et 50 plus dystanse 25 mm. Na nich siąda extreme vr1, z drugiej strony beda takie same ino białe.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Bezpieczenstwa ciąg dalszy czyli 2 kg gaśnica z załącznikowym montażem i opaskami metalowymi z klamrami do fast demontażu.
Obrazek
Futerko dla akumulatora z rurką odpowietrzenia.
Obrazek
Nie był bym sobą gdybym czegoś mnie zważył. Stare szyny z metalu (bez adapterów na dolny montaż fotela)
Obrazek
A tu szyny alu, niby niewiele ale oszczednosc wagi razy dwa.
Obrazek
Wstępna organizacja i ordnung niemiecki w bagażniku
Obrazek
Tak, wiem że stickery są juz pewnie passe ale nie mogłem się oprzeć i tak wygladają plecy fotela pilota
Obrazek
Skoro już jesteśmy przy osobie pilota to poniżej przymiarka wygód dla niego. Kuweta (gdyby nabrudził) i postopnica RRS. Trza przyśrubować obie do podłogi jeszcze.
Obrazek
Jak załoga to załoga i naklejki muszą być na boczku
Obrazek
Nuda Panie nuda, znowu bezpieczeńswto czyli nożyk do pasów i dla estetyki okleina klatki. Montaż nożyka na rzepową jeden ruch i puszcza, bez tego telepie się niemożebnie.
Obrazek
Thats all folks..... for now. Stay tuned for more :)

Ps. Sorki za potencjalne błędy ale pisałem na tablecie :roll:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Kuba
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1942
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:35
Kontakt:

Post autor: Kuba »

:thumbsup:
Obrazek
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Po 8 miesiącach rajdowego celibatu nadejszła chwila wypróbowania nowego spec w warunkach bojowych. Padło na IX rundę Superoesu Kieleckiego (żadna nowość). Kolejną nowością było zatarganie polówki na miejsce na "sztywnym holu" a dupska w komfortowych warunkach roztaczanych przez czeski dupowóz. A nasepnzm nvum - kierownica z dużym odsadzeniem (czyli po ludzko blisko wkładki mięsnej) - ale na dłuższą metę sprawdziła się i fajnie się jeździ (oprócz manetek - które sąteraz hektary od łap).

Było ślisko, cholernie ślisko, pogoda szybko się ustabilizowała - cały czas lało. Styl jazdy - permanetne FWD - czyli jak kto woli Front Wheel Drift. A tak naprawdę polowagen przekształcił się w rasową tylnonapędówkę - tzn. zad próbował mnie co chwilę wyprzedzać :grin: W 99% było to do dość łatwego opanowania... ale nie zawsze stąd jeden altonen i ratowanie na leśnym "spadaniu", ale zobaczcie sami:

https://www.youtube.com/watch?v=RdKuSev6Zf0

Podsumowując plan minimum zrealizowany - 3 miejsce w klasie.... od tyłu klasyfikacji (czyli nie byłem ostatni), 79 w generalce na 91 którzy ukończyli (3 dns), w pobitym polu Kadett z klasy IV, parę BMW z V i kilka inszych fur. Polowagen, kierowca i pilot cali. Komfort to podstawa ... czyli od teraz już tylko polo na holu.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

przy takich warunkach nie było by lepiej gdyby auto było trochę cięższe?
jak wygląda taki sztywny hol dla osobówki?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Marcin86c dlatego w bagażniku wylądowały dla dociążenia koła zapasowe :grin: Płyty chodnikowej ani worka cementu akurat w okolicy do wykorzystania nie było :grin:

Co do sztywnego holu to dokładnie taki:

http://olx.pl/oferta/sztywny-hol-CID619-IDbCVaX.html

I mam ten od gościa z powyższego linku :) Montujesz - za wahacze - w polo akurat mają idealnie otwór przez który przewlekasz łańcuch od holu - trochę upierdliwe są i lekko przeszkadzają te plastikowe owiewki co kierują strugę powietrza by chłodzić hamulce. Ale da radę założyć bez ich demontażu.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

worek ziemniaków z biedronki następnym razem :P
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Tiaaa, dopisze do listy serwisowej ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Dawno nie updatowałem, ale nie martwcie się, polowagen wciąż w moich łapach i dalej się zmienia.
No to lecimy:
Od pewnego czasu myślę nad zrobieniem zdejmowanie maski na 4 zapinki i pozbyciu się zawiasów, na przeszkodzie stały jednak spryskiwaczy zamocowane na masce odpinanie przewodu za każdym razem kiedy zdejmowałbym maskę było słabą opcją. Upolowałem więc sprysk montowany na ramieniu wycieraczki, kawałek przewodu, parę trytytek i oto efekt:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Miejsca po spryskiwaczach maski tymczasowo okleiłem folią – akurat Carbon był pod ręką. Spryskiwaczy ma 3 dysze i w sumie radzi sobie całkiem nieźle po ustawieniu.
Teraz będzie można działać z maską.
Grzebiąc po olxach, giełdach na fb itp., udało się kupić nowe oryginalne pasy 4 punktowe QMS z homologacją FIA do 2020 roku. Stare pasy bez homo zgoniłem, więc nosem wyszły za śmieszna cenę. Teraz oba pasy mają homologację i nikt na bk się nie doczepi.

Obrazek

Kolejny mod był niezaplanowany i niechciany, po dziwnej i nieprzyjemnej historii związanej z przestawianiem mojego auta przez teścia musiałem z poniższego powodu wymienić cały podnośnik szyby.

Obrazek

Przeciętny użytkownik zmienia koła dwa razy w roku, u mnie są to przynajmniej dwie wymiany na imprezę, nie licząc zdejmowania przynajmniej raz w miesiącu podczas np. modzenia, ponadto zabawy np. z dystansami o różnej grubości wymagają różnych śrub co jest nieekonomiczne dlatego by ułatwić sobie te czynności postanowiłem założyć szpilki oraz nakrętki do kół (jak się okazało skomplikowałem sobie trochę temat ale o tym za chwilę).
Założenie było takie by szpilki były jak najkrótsze lecz wystarczające do moich felg i dystansów maks. 25-30 mm grubości. W pamięci zapadła mi scena z bk kumpla na rajdzie mazowieckim/warszawskim kiedy to panowie kazali ciąć szpilki że zbyt wystają  więc po poszukiwaniach znalazłem szpilki które mają zaledwie 70 mm długości. Zamontowałem przód bez dystansu i wyszło cacy:

Obrazek

Ból pojawił się przy tylnej osi. Szpilki te mają nienagwintowany separator by ich nie skręcić za głęboko. O ile z przodu jego część została zasłonięta tarczą i nakrętki łapały gniazdo felgi o tyle z tyłu cały separator został na wierzchu i nakrętka nie dochodziła do końca gniazda w feldze  pogłówkowałem i zamówiłem więc dystanse 10 mm.

Obrazek

Wygląda ok? Felgi da się dokręcić bo separator chowa się w dystansie, oś poszerzona o 20 mm więc lepsza trakcja będzie więc problem rozwiązany i z głowy tak? Otóz ehm, nie , Error…. Kolejny….. Felga nie ma centrowania na otworze tylko „wisi” na szpilkach. Tym razem więc Michał wreszcie dokonał długich pomiarów - przedni czop centrujący ma ok 13 mm, ten z tyłu ok 15,5 mm. Gniazda śrub i otwory na śrubę w felgach oem są płyciutkie tzn ok 5-6mm, kiedy w tych nieoryginalnych mają od 8-9 mm. Sfrezowane otwory na czop centrujący też są różne. Po obliczeniach okazało się że dla moich kilku kpl. Felg na przodzie dystans 5 mm a z tyłu 7 powinny załatwić sprawę tj umożliwić dokręcenie i centrować felgę na czopie.

Obrazek

Ktoś powie że dystanse 15mm i 17mm mają własne centrowanie? Owszem ale przy moich 7x13 et25 z opona slick już jest problem z wystawianiem poza obrys a przy powyższej konfiguracji zrobiłoby się buggy. Przydługie wypociny ale może kto to przeczyta uniknie niepotrzebnych wydatków.
Ktoś kto w miarę śledzi moje poczynania pamięta że miałem montować poszerzenia bergowe po 6,5 cm na stronę. Zastanowiłem się jednak nad tym i przy seryjnej feldze nawet z 5 mm dystansem wyglądałby śmiesznie, druga sprawa że często tnąc przy szykanach zanim przyzwyczaiłbym się do ekstra szerokości pewnie nieraz przywaliłbym nimi ;) Więc na razie bergi czekaja na swoją kolej a zamiast nich przetestuje nakładki z golfa III:

Obrazek
Obrazek

Tył jak widać p&p w zasadzie, przód wymaga dostosowania:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdania będą podzielone ale mnie się w sumie podoba. Nakładki mają też inny cel zwiazany z kolejnym modem (zdjęcia później) czyli rolowaniem i poszerzaniem stalowych nadkoli (musiałem bo slicki przycierały lekko) Niestety nadkola z tyłu miały pokaźną warstwę szpachli która nie chce współpracować jakoś i mało plastyczna jest  po skończonej operacji będę musiał to zabezpieczyć antykorozyjne a że nie mam wolnych środkow na lakierowanie nakładki ładnie zakryja mniejsce naprawy. Co do samego rolowania nadkoli z braku dostępu do rolki poszedłem w metodę „getto” czyli bejsboll plus książka telefoniczna plus opalarka, efekty są zadowalające – rant ładnie zrobiony plus wypchnięcie błotników ok 1 cm na stronę.
That's all folks, stay tuned for more….
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zamiast dorabiania specjalnie szerszych dystansów nie było by lepiej skrócić szpilek o te kilka mm?

z nakładkami z golfa wygląda ciekawie :)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Niby tak ale kupujesz nowe tniesz i robisz papa gwarancji i patrzysz jak koroduja :blush2: Czyli dwa głosy na plus dla golfowych :D
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Generalnie polo żyje, po długich perypetiach z blacharzem/lakiernikiem i człowiekiem który miał zrobić konwersje na mpi + wystroić go na Ecumaterze DET 3 (oczywiście nic z tego nie wyszło) - przywracam go do "życia", wrzucę przy okazji fotki choć narazie wizualnie nic się nie zmieniło - no może środek na gorsze .... ale to dłuższa historia :(

Plan jest taki jak zwykle, wreszcie coś zacząć w tym roku jeździć  :P

PS. progi, + podłoga zrobione + konserwacja i baranek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2017, 12:58 przez Skfarek, łącznie zmieniany 1 raz.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Nie udało się ogarnąć polowagena na 22 kwietnia dlatego doszło do małej zdrady :)

https://www.youtube.com/watch?v=MCbP-WbZG20
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Gdyby kogoś to jeszcze interesowało to polo po małych zmianach nadal żyje  ;)

https://youtu.be/2Xc9HAdKGWA
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
fred
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:02

Post autor: fred »

Fajny filmik. Widać,że polo daje radę :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Projekty zaawansowane”