[variant]remont zawieszenia

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

N
Noix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2013, 13:19

[variant]remont zawieszenia

Post autor: Noix »

Tak jak w temacie, planuję w mojej polci wymianę praktycznie całego zawieszenia. Co muszę wymienić? Chciałbym jakąś listę ;)

-łożyska kolumn mcphersona
-sprężyny przód/tył
-amortyzator przód/tył
-silentblocki/gumy
-łączniki drążków
-końcówki drążkó
-tuleje
-wahacze

coś jeszcze? zna ktoś orientacyjny koszt? Jakich firm brać części? ;) Nie chce gwintowanego zawieszenia, chcę serie.
Awatar użytkownika
MaciekBMW
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 17 sie 2015, 1:36

Post autor: MaciekBMW »

mcperson 1szt 140 zł
amortyzator tył 1 szt 110 zł
sprężyna 1 szt przód 70 zł
sprężyny tył 1 szt 60 zł
łącznik stabilizatora 1 szt
ZESTAW:
-końcówka drążka kierowniczego x2
-sworzeń wahacza x2
-łącznik stabilizatora x2
-gumy łącznika stabilizatora x4
- tuleja wahacza oś przednia z przodu x2
-tuleja wahacza oś przednia z tyłu x2
koszt 230-240 zł
wahacz 1 szt 100 zł
łożysko przód od 35 zł w górę
łożysko + piasta na tył 1 szt ok 100 zł
tuleje poliuretanowe coś lepszego zestaw koło 330 zł
Nie dziękuj, tylko kliknij pomógł
Oferuję AutoDetailing oraz polerowanie aluminium
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

MaciekBMW, szkoda że nie podałeś producentów tych części.

Noix, po co chcesz wymieniać sprężyny? jakaś pękła?
Jeżeli wahacze nie sa przerdzewiałe to można wymienić same gumy.
N
Noix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2013, 13:19

Post autor: Noix »

Czyli jak sprężyny nie są pęknięte to nie ma sensu ich wymieniać? Wahacze nie są przerdzewiałe. Może jeszcze jakaś lista producentów?

[quote=""MaciekBMW""]
łożysko + piasta na tył 1 szt ok 100 zł
[/quote]


łożyska wymieniałem nie dawno, nie potrzebuję ;) poza tym po co wymieniać piastę :P
m
modrzyk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: modrzyk »

A jeśli tył siedzi?
Niby amorki na przeglądzie ok, a auto wygląda jakby pół tony z tyłu siedziało.
Róznica między przodem a tyłem to 4.5 cm.
Lookałem na kilka polówek i przód 'stoi' podobnie we wszyskich, ale tył to właśnie taka różnica między 4 a 5 cm.
Czy to sprężyny?
Amortyzatory?
Cały komplet?
Czy może jak składali, z kilku części ;) to źle zespawali tył...
Awatar użytkownika
MaciekBMW
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 17 sie 2015, 1:36

Post autor: MaciekBMW »

Noix,wypisałem ci prawie wszystko co jest dostępne, a firmy części to nie są jakieś fascynujące niska półka po prostu, chcesz to mogę ci wystawić cennik ale uwierz odechce ci się się tego robić bo ceny przewyższą wartość twojego wozu
Nie dziękuj, tylko kliknij pomógł
Oferuję AutoDetailing oraz polerowanie aluminium
Awatar użytkownika
iparts
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 mar 2013, 15:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: iparts »

Bardzo zdrowe podejście do wymiany zawieszenia. Sporo ludzi wymienia tylko pojedyncze części, a w między czasie coś innego odmawia posłuszeństwa. Co do producentów i części zapraszam na http://www.iparts.pl/auto/vw,polo-varia ... -9058.html można sprawdzić wszystko co potrzebne, natomiast jeżeli chodzi o amortyzatory i sprężyny warto udać się na stację diagnostyczną i sprawdzić w jakim są stanie (ile procent zużycia). I kolejne pytanie czy samochód będzie np. obniżany lub czy będzie montowane zawieszenie pneumatyczne, wówczas trzeba się zastanowić dobrze nad częściami zamiennymi.
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/vw,121.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”