[9N] Autem trzęsie, traci moc, żółta kontrolka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

[quote=""Izabelka""]Witam,

Przy odpalaniu auta odczuwam wstrząsy tak jakby nim szarpało, natomiast podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika i auto nagle straciło moc, tak jakby miało zgasnąć lecz zaraz wszystko wróciło do normy i jechałam bez problemów. Proszę o radę, na co zwrócić uwagę, co sprawdzić, gdzie się udać?

Polo 1.2 12V 2003r 180000tysiecy benzyna hatchback[/quote]


Witam serdecznie,

Problem znów się pojawił z tym że teraz nie ustępuję. Podczas kiepskiej, wilgotnej pogody moje Polo znów szarpie, check(żółta kontrolka) znów się pojawia i znika. Auto podczas jazdy traci prędkość, zwiększa obroty. Podczas postoju czy jazdy ciągle to samo. Chciałabym tę przyczynę naprawić. Proszę o wskazówki dot naprawy podczas wizyty u mechanika, na co zwrócić uwagę?
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Witaj Izabelka,skoro usterka powraca,najlepiej poszukać dobrego mechanika-elektryka,bo to sprawa elektryki. Jeśli chcesz naprawić po kosztach to trzeba zrobić jak pisaliśmy wcześniej.
-po pierwsze trzeba znów odczytać jakie błędy wywala komputer,może doszło coś nowego
-jeśli znowu wypada zapłon na 3 cylindrze to ja raczej bym obstawiał cewkę,koszt nie tak duży bo markowa ok 140-150zł,ale wcześniej może bym zajrzał-przeczyścił lub podoginał styki we wtyczkach do cewki bo może tu jest problem,jak nie pomoże to wymiana cewki na nową. Najlepiej by było jak znasz kogoś kto ma Polo z identycznym silnikiem i by się zgodził na podmianę cewki i wtedy by było wiadomo bez kupowania nowej czy czy to cewka czy nie.
-jeśli po wymianie cewki dalej będzie wypadał zapłon to coś może być nie tak z wtryskiwaczem na tym cylindrze,taki z resztą maiłaś błąd wcześniej. Nie sam wtryskiwacz musi być uszkodzony,wpierw trzeba by przejrzeć kostkę-piny i wiązkę dochodzącą do niego może tu coś nie "styka".
To na tyle co mi przychodzi do głowy. Ale w sumie i tak raczej sobie z tym sama nie poradzisz więc wracamy do pkt nr 1 czyli dobry mechanik.
P.s ogólnie w serwisie VW jak byś pojechała do nich też by sobie poradzili,pytanie tylko za ile,bo napewno nie tanio. Sama cewka pewnie u nich 2x droższa niż w hurtowni.
Powodzenia w naprawie autka i daj znać jak poszło. :victory:
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Izabelka uzupełnij w swoim profilu miasto, w którym mieszkasz. Może się okazać, że jest klubowicz całkiem blisko Ciebie i Ci pomoże.
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

Witam serdecznie,

Dzisiejszego dnia odwiedziłam miejscowego mechanika, podłączył komputer i pojawiły się takie cuda:

kod błędu
16587 PO203 Wtryskiwacz, cylinder 3-N32 Błąd w obwodzie elektrycznym
16804 PO420 Bank 1,System Katalizatora Zbyt niska wydajność
16687 P0303 Cyl.3 Rozpoznano wypadanie zapłonu
17925 P1517 Główny przekaznik => J271 Błąd w obwodzie elektrycznym

Pan doradził mi od razu wymianę 'Cewki' koszt ok 100zł na miejscu, firma np. NGK (ponoć żadna chińszczyzna, francuska) Przy odpalaniu 'spadek napięcia o 10' -doradził sprawdzenie akumulatora(dokładnie naładować go) Jutro mam się pojawić w celu wymiany Cewki. Co o Tym sądzicie eksperci ? :)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

O cewce nic nie ma w błędach. Problem jest z wtryskiwaczem na 3 cylindrze lub kablami do niego i tu bym szukał co jest nie tak. Czyli zamiana miejscami wtryskiwaczy np 2 z 3 kasowanie błędów i test czy błąd po jeździe i pojawieniu się obajwów przeskoczy na 2 cylinder jak tak wtrysk do wymiany. Jak nie szukamy wadliwego przewodu w wiązce. Następne dwa błędy to skutek błędu pierwszego. Czwarty to raczej wina słabego aku.
Lenistwo drogą do postępu
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

[quote=""Wolga85""]O cewce nic nie ma w błędach. Problem jest z wtryskiwaczem na 3 cylindrze lub kablami do niego i tu bym szukał co jest nie tak. Czyli zamiana miejscami wtryskiwaczy np 2 z 3 kasowanie błędów i test czy błąd po jeździe i pojawieniu się obajwów przeskoczy na 2 cylinder jak tak wtrysk do wymiany. Jak nie szukamy wadliwego przewodu w wiązce. Następne dwa błędy to skutek błędu pierwszego. Czwarty to raczej wina słabego aku.[/quote]

Wygląda na to że praca jest wykonywana 'książkowo'. Dziękuję :-) Wróciłam od mechanika, Pan podłączył komputer 'błędy' znów się pokazały. Skasował je, zaproponował (po tym jak powiedziałam o wtryskiwaczu) Preparat do czyszczenia wtryskiwaczy w silnikach benzynowych INJECTOR CLEAER 325ml (koszt 18zł) wlałam do zbiornika, następnie mam przejechać dłuższy odcinek km i sprawdzić co się będzie działo oraz podładować akumulator, sprawdzić i ewentualnie wrócić. Będę informowała na bieżąco, jestem wdzięczna za pomoc i jeszcze raz dziękuję :-)
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

Dzisiejszego dnia wymieniono w moim Polo Cewkę(firma ngk, koszt 105zł) (cyl.3) Silnik na chwilę obecną pracuję jak należy,przy okazji sprawdzono również stan oleju skrzyni-jest ok. Dziękuje za zainteresowanie się moją sprawą, jest mi niezmiernie miło. Pozdrawiam :)
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

Wrr!i nie tylko.wyglada na to ze zbyt szybko się cieszyłam! Problem znów się pojawił. Po przejechaniu ponad 150km znów kontrolka silnika wyskakuje i znika,jak tylko zmniejszylam prędkość obroty wariują auto traci moc. Po chwili odblokowuje się i pracuje normalnie. Co mam o tym sadzić ?! Czy to problem z wtryskiwaczem?-proszę o radę zanim znów się wybiorę do mechanika i być może wymienię niepotrzebna część. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Nie ma innego wyjścia jak podłączyć ponownie komputer i sprawdzić błędy.
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

[quote=""konrado85""]Powiem na swoim przykładzie, co prawda nie 1.2 tylko 1.6 też mi wypadal zaplon, objawy identyczne jak twoje, wymieniłem pół silnika, okazało się że napinacz paska rozrządu był źle napięty, po odpowiednim ustawieniu napinacza wszystkie objawy ustały.[/quote]

Dziękuję za radę. W moim Polo jest łańcuch :)
m
millbery
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:06

Post autor: millbery »

Droga Koleżanko
Problemy sondy nie spowodowały by tyle błędów. Jednak w miarę możliwości proponował bym Ci abyś ją wymieniła. Pozwoli Ci to zaoszczędzić na paliwie.

Z tego co tu piszesz wnioskuję że masz przerwę gdzieś na wiązce elektrycznej pomiędzy cewkami a komputerem i ja bym raczej obstawiał kabelek sygnałowy( taki cieniutki, dwu kolorowy)
Dla pewności zanim zaczniesz przedzwaniać wiązkę zrób sobie mały test, zrobisz to spokojnie sama.
Najpierw posprawdzaj sobie cewki w ten sposób że, zdejmij cewkę z pierwszego cylindra i zakręć silnikiem, powinnaś słyszeć pukanie( to dźwięk przeskakującej iskry) jeśli go nie usłyszysz to będzie oznaczało walniętą cewkę lub przerwę w obwodzie elektrycznym. Zrób to z pozostałymi a na pewno wychwycisz coś. Pamiętaj aby cewkę oprzeć o silnik tak aby zmasować obwód. Tam gdzie nie usłyszysz skoku iskry podmień ją z działającą jeżeli dalej nic to bankowo wiązka. Jeżeli chcesz się bawić multimetrem to napięcie na włączonym zapłonie powinno wskazywać na wszystkich kabelkach 12.20-12.60v
m
millbery
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:06

Post autor: millbery »

Dodatkowo proponował bym sprawdzić również napięcie dochodzące do wtrysków na włączonym zapłonie również 12.20-12.60v
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

[quote=""millbery""]Droga Koleżanko
Problemy sondy nie spowodowały by tyle błędów. Jednak w miarę możliwości proponował bym Ci abyś ją wymieniła. Pozwoli Ci to zaoszczędzić na paliwie.

Z tego co tu piszesz wnioskuję że masz przerwę gdzieś na wiązce elektrycznej pomiędzy cewkami a komputerem i ja bym raczej obstawiał kabelek sygnałowy( taki cieniutki, dwu kolorowy)
Dla pewności zanim zaczniesz przedzwaniać wiązkę zrób sobie mały test, zrobisz to spokojnie sama.
Najpierw posprawdzaj sobie cewki w ten sposób że, zdejmij cewkę z pierwszego cylindra i zakręć silnikiem, powinnaś słyszeć pukanie( to dźwięk przeskakującej iskry) jeśli go nie usłyszysz to będzie oznaczało walniętą cewkę lub przerwę w obwodzie elektrycznym. Zrób to z pozostałymi a na pewno wychwycisz coś. Pamiętaj aby cewkę oprzeć o silnik tak aby zmasować obwód. Tam gdzie nie usłyszysz skoku iskry podmień ją z działającą jeżeli dalej nic to bankowo wiązka. Jeżeli chcesz się bawić multimetrem to napięcie na włączonym zapłonie powinno wskazywać na wszystkich kabelkach 12.20-12.60v[/quote]

Dziękuje wielkie za wskazówki! Na chwilę obecną wymieniono w moim Polo cewkę na 3cyl-niestety nie przyniosło to rezultatu. Po podłączeniu ponownie komputera Pan mechanik stwierdził iż wymiana wtryskiwacza na 3cyl powinna pomóc-zamówiłam, niestety okazało się iż nie pasuje. Obecnie szukam do mojego modelu i coraz bardziej się denerwuje :) W najbliższym czasie spróbuję Twojej rady i poinformuje jak poszło :)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

A ostrzegalem że to nie cewka. Tak samo to musi być wtrysk. Mogą to być kableki do niego ,weryfikacja jest prosta zamiana miejscami wtryskiwaczy i poczekać aż problem wystąpi potem odczyt błędów . Jak dalej bedzie występował misfire na 3 to kabelki jak przeskoczy inny tam gdzie powędrował wtrysk z 3 to będzie pewność. Niestety większość mechaników jest leniwa i woli podmieniać części aż trafi niż zrobić porządną dignoze z pomiarami. Ciekwe czy kazał ci zaplacić za nową cewkę i oddał starą też sprawną.
Lenistwo drogą do postępu
I
Izabelka
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 sie 2015, 22:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Izabelka »

[quote=""Wolga85""]A ostrzegalem że to nie cewka. Tak samo to musi być wtrysk. Mogą to być kableki do niego ,weryfikacja jest prosta zamiana miejscami wtryskiwaczy i poczekać aż problem wystąpi potem odczyt błędów . Jak dalej bedzie występował misfire na 3 to kabelki jak przeskoczy inny tam gdzie powędrował wtrysk z 3 to będzie pewność. Niestety większość mechaników jest leniwa i woli podmieniać części aż trafi niż zrobić porządną dignoze z pomiarami. Ciekwe czy kazał ci zaplacić za nową cewkę i oddał starą też sprawną.[/quote]


Po dzisiejszej rozmowie telefonicznej z mechanikiem -przyznaję Ci rację, poinformowałam Faceta na co on powiedział 'iż, być może to własnie w kablach tkwi problem. Trzeba sprawdzić kable, spryskać wd40 bądź czymś podobnym' -to ja się pytam po cholerę wymieniałam cewkę?!(105zł) -jutro mam podjechać, wykasować błędy. Poproszę o zamianę miejscami wtryskiwaczy i zobaczę wtedy efekt :) Czas na zmianę miejsca zakupu części! :) Wielkie dzięki przede wszystkim Wam za rady, ratują mnie! :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”