[6n2] właśnie kupiłem, kilka pytań

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
cneroL
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 07 lut 2016, 22:10

[6n2] właśnie kupiłem, kilka pytań

Post autor: cneroL »

Jako że to mój pierwszy post to witam wszystkich, jestem Krzysztof :piwo:

Jak w temacie właśnie kupiłem wersję 1.4 rocznik 2000, 230kkm na liczniku, przyjechał z Niemiec. Samochód nie był bity i nie rdzewieje.

Prawo jazdy mam już kilka lat, ale na własność to mój pierwszy samochód, więc jeśli chodzi o konserwację to znam tylko trochę teorie.

Zaraz po zakupie do wymiany poszedł olej silnikowy (10W40), płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, przednie klocki hamulcowe i tylne amortyzatory.

Potem samochód przejechał 500km trasę i wygląda na to, że pali poniżej 5l/100km.

Nie wiem kiedy i co było wymieniane w nim wcześniej. Mam tylko stare przeglądy techniczne to wszystko.
Poczytałem trochę forum i chce też włożyć do niego nowy zestaw paska rozrządu + pompa wody

Czy jest coś jeszcze co powinienem wymienić lub sprawdzić na tym etapie? Na co zwrócić uwagę? Co ile km?
Prosiłbym o wyrozumiałość i jakieś bardziej łopatologiczne odpowiedzi, bo chcę zrozumieć jak najwięcej i nauczyć jak dobrze dbać o auto.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Nie wiem kiedy i co było wymieniane w nim wcześniej. Mam tylko stare przeglądy techniczne to wszystko.
Poczytałem trochę forum i chce też włożyć do niego nowy zestaw paska rozrządu + pompa wody

Jeżeli chodzi o rozrząd to tak jak już zasugerowałeś proponowałbym wymienić cały zestaw + pasek osprzętu + pompa wody nie jest to naprawdę jakiś mega duży koszt a tak naprawdę wymieniasz i spokojnie robisz 50tyś km. niektórzy uważają że nawet do 70tyś. Warto też byłoby zająć się odmą bo to największy mankament tych silników (w zimie przy niskich temperaturach po prostu zamarza) wystarczy wyciągnąć tą plastikową puszkę z prawej strony za silnikiem + wąż który z niej wychodzi i dokładnie wszystko wyczyścić i wysuszyć. Dzieje się tak głownie gdy samochód jeździ na krótkich odcinkach i jest po prostu niedogrzany. Taki zabieg warto powtórzyć co roku zwłaszcza przed nadchodząca zimą. Tak naprawdę to nie ma co szukać na wyrost podstawowe rzeczy jak olej, rozrząd i odma zrobić reszta wyjdzie praniu. Te silnik są naprawdę łatwe w obsłudze i dość wdzięczne. Gratuluję zakupu i powodzenia w użytkowaniu :)
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

[quote=""cneroL""]kupiłem wersję 1.4 rocznik 2000, 230kkm na liczniku,[/quote] Zapodaj jakieś foty.
m
marrkus85
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2016, 19:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: marrkus85 »

Witaj na forum CeneroL. Dzięki czytaniu unikniesz przykrych błędów i niespodzianek. Niestety ja zarejestrowałem się tutaj już po fakcie.
Przeczytaj np ten temat http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=64251
Przy wymianie rozrządu i pompy wody, warto również wymienić uszczelniacze wałka i wału.
Z wymianą płynu chłodniczego mogłeś poczekać do wymiany rozrządu.
Filtry oleju, powietrza, kabinowy i paliwa też należy wymienić.
Przy wymianie filtra kabinowego wymyj podszybie i sprawdź drożność kanałów odpływowych.
Warto też zmierzyć ciśnienie oleju, gdyż pompy są awaryjne i silnik może nie mieć odpowiedniego smarowania.
Możesz sprawdzić czy uszczelka pod głowicą jest w dobrej kondycji, są na to odpowiednie testy.
Teraz jak ogarnę silnik do swojej polówki, zakładam dodatkowy zegar do kontroli ciśnienia oleju, żeby znowu nie zatrzeć silnika.
Płyn/olej do wspomagania tez można wymienić.
Awatar użytkownika
michal040493
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 31 sie 2015, 17:55

Post autor: michal040493 »

Może to reguła albo moje szczęście ale w każdym 10 letnim aucie VW z jakim mam styczność padają wycieraczki, Po 10 latach nie mają smarowania i się zacierają. Warto sprawdzić wycieraczkę tylną w polo bo koszt przeczyszczenia niewielki a zapomniane wycieraczki to 150 zł koszt wymiany,
Polo 6n2 ALD 1.0 2000
P
Puszkin
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Puszkin »

Nie wiem czy już było, ale obowiązkwo wymienić świece!
60 zł, a odpadnieta elektroda moze zrobić spustoszenie w silniku :x
a z mniej ważnych - polecam wymianę całego płynu hamulcowego. To naprawde potrafi zdziałać cuda.
I zobacz czy masz napompowane koło zapasowe - zazwyczaj okazuje się ze zapas ma kapcia jak już jednego kapcia masz :D
w
wacku
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 11 lut 2011, 8:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: wacku »

Nie zaszkodzi wymienić przy okazji wymiany płynów filtr paliwa,zobacz ,czy jest oryginalny ,jeśli tak to go wymień, bo jak w moim przypadku po wymianie i przecięciu starego w środku spotkałem masę syfu.Możesz zrobić diagnostykę komputerową , koszt niewielki (50zł) a może dużo o aucie powiedzieć.Przy wymianie rozrządu wymień koniecznie rolkę napinacza
Awatar użytkownika
Doc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 05 maja 2013, 13:41
Lokalizacja: RJA

Post autor: Doc »

a ja również proponuje sprawdzić tłoczki hamulcowe z tyłu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”