[9N] montaż alternatywnych świateł dziennych - listwy led

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

To super... Nie wiedziałem, że są również i takie rozwiązania. W takim razie zdecydowanie takie bym kupował :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Wiesz to nie do konca tez jest cacy. Zeby to bylo na jakims przekazniku, to wlaczanie po przekorczeniu 13.5V to moze by uszlo. Ale tylko dlatego sie dowiedzialem o tym, ze sa takie co same sie wlaczaja i gasna, bo ktos mi pisal ze mu zgasnac nie chca, tzn auto zgaszone a dzienne sie swieca. Tylko ze mial tam problem z parowaniem wewnatrz i mysle ze przez to sie psikusy dzialy.
Jak dla mnie t oglownie byle byly szczelne i bardzo mocne. Bo jak widze niektorzy maja dzienne, to widac je dopiero jak sa parenascie metrow przed autem:/
A napiecie po zaplonie mozna wziasc z silniczka wycieraczek, czy z czujnika wstecznego :)
[size=12px][/size]
t
the_cure
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:46

Post autor: the_cure »

pewnie układ elektroniczny który jest dołączony do zestawu steruje wyłanianiem lamp tak jak kolega napisał powyżej. u mnie Ledy działają już 2 lata i bez żadnych problemów :grin:
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

A jakiej formy masz? Moze sie to dla kogos okazac pomocne :) Dla przykladu kiedys kuzyn kupil ledy philipsa, po 2 miesiacach jakos zaczely lekko parowac, potem przeszlo i zaczely siadac ledy. A pamietam ze tanie to te dzienne nie bylo bo cos ok 200zl dawal i musialem je poprawiac:/
[size=12px][/size]
j
jack1989
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 09 maja 2013, 7:11

Post autor: jack1989 »

[quote=""krzysztof65""]Ja mam zamontowane NSSC i działają dobrze,kabel sterujący mam podpięty pod pozycję.[/quote]

Witam... U mnie zamontowane sa lampy NSSC DRL 510HP. Po ok 4 miesiacach, dokladnie wczoraj, lewa lampa zaczela dzialac jak stroboskop. Wie ktos jaka moze byc tego przyczyna?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Kiepska jakość lampy. Układ sterownia zasilaniem LEDów (lub jego brak ) podał za duży prąd diody się przegrzały i teraz jest stroboskop.
Lenistwo drogą do postępu
p
pawel_ryb
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2016, 0:18

Post autor: pawel_ryb »

Cześć,

Witam wszystkich posiadaczy samochodu VW polo.

Chciałbym dołączyć się do tematu listwy LED. Problem z jakim się zmagam to doprowadzenie plusa ze stacyjki do świateł LED. Mam założone światła ale bez przekaźnika wyłączającego je gdy włączymy światła mijania. Kupiłem przekaźnik 542. Jest to przekaźnik, którym możemy sterować włączanie świateł przeciwmgielnych jednak wg. mojego toku rozumowania mogę wykorzystać jako wyłącznik świateł LED w momencie pojawienia się napięcia np. na światłach pozycyjnych. Jedyny problem jaki mam to dostęp do plusa do stacyjki w modelu 1.4tdi polo 9n. Widziałem post w którym ktoś proponuje zasilić przekaźnik napięciem z przepływomierza. Jak dla mnie to troszkę ryzykowne. Najlepiej było by poprowadzić kabel od radia ale nie za bardzo wiem którędy. Może ktoś miał tego typu problem i jakoś go rozwiązał ?


Będę bardzo wdzięczny za pomoc :-)
t
the_cure
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:46

Post autor: the_cure »

polecam ledy Philipsa , może trochę droższe niż te za 50 czy 100 zł ale jak pisali powyżej podłączenie laik ogarnie i wytrzymałość tych lamp jest lepsza niż tanich. U mnie świecą już 5 lat.
j
jerry007
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 21 mar 2016, 22:26

Post autor: jerry007 »

(9n3) Od niedawna jestem posiadaczem tego auta,dostałem wytyczne,żeby w dzień jeździć na tych właśnie"pozycyjnych"(raz w prawo pokrętło) i tak też czynię,tymczasem na drodze spotykam się bardzo często z sygnałami,gestykulacją jadących z przeciwka,żeby włączyć światła. Ponieważ nie ma kontrolki na zegarze,parę razy stawałem,żeby sprawdzić,czy świecą: Paliły się poziome paski złożone z 8 żarówek led. Czy to jest OK, jeśli chodzi o przepisy,czy może dla świętego spokoju przekręcać pokrętło 2x?
Będę wdzięczny za wyjaśnienia
Pozdrawiam

Przeniosłem do odpowiedniego wątku - adek1983
S
Saylend
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 28 cze 2015, 21:42

Post autor: Saylend »

Jesteś pewien, że te paski LED świecą odpowiednio mocno? A jeśli działają dopiero po włączeniu świateł postojowych ("raz w prawo" przełącznik) to jest to podłączone błędnie.

Ogólnie mam poradę co do podłączenia świateł dziennych w polówce. Nie są potrzebne żadne dodatkowe przekaźniki ani automaty sterujące włączanie DRL. Wystarczy zasilanie LED'ów (+) podpiąć pod pin "TFL" w przełączniku świateł. Po włączeniu zapłonu pojawia się na nim +12V, natomiast po włączeniu świateł postojowych i mijania jest tam 0V. Czyli tak jak powinno być dla DRL.
U siebie mam podłączone DRL w ten sposób i działa bez problemu.
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Czy spotkaliście ostatnio ledy okrągłe wraz z kratkami nawiewu do 9N3, gdzieś widziałem na forum
i nie mogę znaleźć ale i tak link był z Allego więc zapewne nieaktualny.
Dziękuję i pozdrawiam.
I
ImmBoo
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 22 gru 2015, 20:23

Post autor: ImmBoo »

Sam montowałem LEDy u siebie w samochodzie używając właśnie przekaźnika.
Plus po stacyjce wziąłem z włącznika świateł.
Dokładniej mówiąc, po wyciągnięciu przełącznika świateł w kostkę są dwa grubsze, czarno czerwone przewody.
Na jednym z nich po przekręceniu klucza pojawia sie +12V.
Sprawdzić zawsze należy wcześniej miernikiem oczywiście, natomiast doprowadzenie przewodu pod maskę okazało sie trudniejsze ale do zrobienia! Ja swój przewód przeciągłym obok uszczelki metalowych przewodów do klimatyzacji. Na środku w kształcie jajka.
Wystarczy delikatnie wygiąć uszczelkę i przewód idzie bez problemu i wychodzi pod kierownica.
Jakby były problemy pisz na mejla:
mpawlus97@yahoo.con
Mogę pomoc jakby co przy montarzu, merytorycznie oczywiście.
Co do moich świateł dziennych to kilka zrzutów w linkach:

https://www.dropbox.com/s/ojk39nkm0egqg ... 1.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/pq3funiihlzte ... 1.mp4?dl=0

https://instagram.com/p/BJtD_fVgjqL/
k
kbc85
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 29 gru 2009, 9:20

Post autor: kbc85 »

Czemu nikt nie chce sobie zapodać czegoś takiego jak "regulator świateł dziennych"? Fajna sprawa, miałem takie w A4 i nie miałem zarzutów do tego urządzenia. Do swojej 9n też zapodam z czasem tylko uporam się z czasem. Działa to na zasadzie takiej że drogowe świecą na mocy 30% po odpaleniu samochodu. Po przełączeniu na mijania wyłączają się i mamy normalne światła. Blinda działa jak trzeba mrugnąć. Jest kilka modeli na alledrogo.  Świeci tylko przód, pozostałe oświetlenie jest wyłączone.
Awatar użytkownika
mikki68
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 26 lip 2012, 20:15
Lokalizacja: LUBELSKIE

Post autor: mikki68 »

U mnie już półtora roku mam ledy wraz z halogenami w tej samej kratce.
Ledy z automatem (samograj)
Obrazek
:)
Świecą bardzo dobrze i mocno nie dziadosko jak nieraz widać na drodze, mam LED-y już w 2 polo :)
dokładnie takie dla zainteresowanych http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-0 ... 06045.html
Moja srebrna strzała
na podtlenku LPG :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”