Witam! Mam taki problem z moim polo 1.4 AEX ze soalanie na trasie przy 100 km/h to jakies 7-8 litrow benzyny w dodatku kreci na biegu jałowym do 4 casami do 5 tys i dalej nie chce.. tak samo jak by sie chcialo go przeciagnac, to ma takiego mula ze szkoda gadac.. jak jechalem na S11 to jego v-max to 140 km/h i dalej nie chce.. nie zbiera sie jak na te 60 PS przystało, bo kolega ma 1.4 tez 60 PS to jest dzien do nocy.. ktos cos? Zmienione filtry, nowa pompa paliwa, czujnik temparatury, nowa przepustnica, brak kata, pomocy bo juz brak pomyslow..
Ale chwila, zawsze tak było, czy od pewnego czasu, bo to dwie różne sytuacje. Na twoim miejscu przesunąłbym odrobine zapłon i zobaczył wtedy co by się działo.
Kable i swiece byly zmieniane, ale rok temu.. to sie zaczelo jakos we wakacje, zaczal tak falowac i wgl.. jak stane na skrzyzowaniu to skacze jak glupi.. a jak przestawic zaplon?
Regulacje zapłonu masz na aparacie zapłonowym. Aparat jest tam, gdzie doczepiana jest kopulka. Aparat jest przykrecony dwoma srubami na imbus bodajże nr5. Zaznaczasz sobie obecne położenie, odkrcecasz te dwie śruby i przesuwasz z 2 mm w jedną lub drugą stronę i wtedy przekrecasz i sprawdzasz czy jest jakas poprawa. BTW. jakbyś mógł to nagraj filmik jak silnik wkreca się na obroty, wtedy można byłoby łatwiej podać co masz zrobić.
Weź na próbę zamień cewki z kolegą... jak miałem 6n to też miała muła i słabo się wkręcała na obroty a wymieniłem cewkę i chodził ok
ewentualnie może coś z sondą?
U mnie dużo paliło przy wadliwym czujniku temp. silnika z tym że dopiero na trzecim z kolei wszystko wróciło do normy sprawdź jaką masz temp. na vagu po nagrzaniu silnika.
Ja obstawiam uszkodzony czujnik temperatury lub jego kabel, działa w trybie awaryjnym i dlatego takie jaja, a jak falują obroty i świruje wszystko to na bank kabelek od czujnika lub sam czujnik.
Szukając dalej sprawdź w VAG czy sonda lambda poprawnie pracuje.
Ale na 90% obstawiam ten czujnik. :buba:
i jeszcze jedno, przeczyść czujnik ciśnienia w dolocie, jest na dwóch śrubkach łatwo go wykręcić i sprawdzić.