[6R] 1,4 TDi 75 BlueMotion (nowy-2015) OPINIE

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
listek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2016, 13:34
Lokalizacja: Lodz

[6R] 1,4 TDi 75 BlueMotion (nowy-2015) OPINIE

Post autor: listek2000 »

Witam, planuje niebawem zmianę auta ze skody fabii II 1.9tdi (2008) na roczne polo 1.4tdi 75KM
(wyprzedaż zeszłorocznych modeli "jahreswagen")
Do pracy latam 110 km autostrada wiec dziennie robię 220km
Włączam sobie tempomat na 110 i tym sposobem do pracy jadę godzinkę z hakiem
i spalam wg komputera jakieś 5.5l/100km
Chciałbym zaoszczędzić na kosztach paliwa i dlatego celuje w polówkę 1.4 tdi 75KM bluemotion
Czy ta jednostka przechodziła jakieś modyfikacje?
Bo widzę, ze dopiero od roku 2014 podane teoretyczne spalanie jest najniższe 3,3l/100km.
Mam trochę wątpliwości jak odnajdę się w 3-cylindrowym aucie przesiadając się z 4-cylindrowego 1.9tdi?
Nie chodzi mi o dynamikę,lata świetności mam już za sobą ;)
Niepokój wzbudził mój kolega kupując corsę 1.3cdti (tam jest silnik fiata 1.3 jtd multijet)
i ponoć on jadąc 110km/h ma obroty 3000 i to jest straszny hałas :(
i zaczął czytać net i ponoć małolitrażowe silniki tak maja...?
No to się trochę wystraszyłem, czy rzeczywiście ten 1.4tdi przy prędkości 110km/h
będzie miał obroty 3000 na najwyższym biegu?
Jaka trwałość jest tego silnika, ponieważ moja wspomniana fabia ma najechane pół miliona i nic nie wymieniane wtryski, nigdy się nie zaświecił dpf, żadne problemy z głowicą itd, zapinam sobie 110 na tempomacie i to jest 2200 obrotów i sobie mruczy i dla takiego 1.9tdi taka jazda i prędkość to spacerek :)
i tak myślę jak sobie poradzi ten nowy 1.4 tdi 75KM bluemotion
będę wdzięczny za wszelkie porady i praktyczne uwagi i sugestie, pozdr.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, 14:53 przez listek2000, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Polo 1.4 TDI 75 BlueMotion 2015
Awatar użytkownika
mroku
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2015, 19:34

Post autor: mroku »

Ja mam polo 1.4 tdi 80KM z 2006 roku no i w nim kultura pracy nie jest najlepsza, no ale co sie dziwic 3 cylindry. Przy predkosci 110 km/ h faktycznie obroty sa wysokie ok.3000.
Awatar użytkownika
mroku
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2015, 19:34

Post autor: mroku »

A drugi fakt jest taki że na trasie jaką pokonujesz jadąc cały czas 110-120 to ten samochód wcale nie spali 3,3 litra, tyle spali jadąc 80-90km/h, przy delikatnym przyspieszaniu(chociaż ta norma spalania według mnie też jest zaniżona).
Awatar użytkownika
listek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2016, 13:34
Lokalizacja: Lodz

Post autor: listek2000 »

Dzięki, tego się właśnie obawiam, mam nadzieje, ze jednostka ta jednak ewoluowała przez ostatnie lata, twoja jest jeszcze na pompowtryskach zaś ostatnie są na listwie common rail. Najlepszym wyjściem będzie pojechać do salonu i umówić się na jazdę próbna, żeby wcześniej wiedzieć czy moja decyzja jest słuszna ?
Odnośnie spalania gdzieś się ktoś pochwalił, ze jadąc właśnie 80-90 km/h zrobił 2.9l/100km
Tak czy owak na dziś nie ma wyboru w dieslach :(
WV zaprzestał montowania silnika 1.6tdi w Polówkach dwa lata temu i właściwie to wyboru na dziś nie ma żadnego, zostały tylko 3 cylindrowe :( a wybór jest tylko w mocy 75 a 90 KM.
Co to się dzieje, ze wszyscy przechodzą na 3 cylindry, nawet BMW 116D od ub. roku wypuściło 3 cylindrowca ... :crazy:
Koniecznie musze się przejechać i ocenić ta Polówkę, być może jakoś ogarnęli ten hałas i drgania?
pozdr.
VW Polo 1.4 TDI 75 BlueMotion 2015
Awatar użytkownika
mroku
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2015, 19:34

Post autor: mroku »

Dragania to mogli ogarnąć stosując lepsze poduszki tłumiące dragania pod skrzynią i silnikiem, zaś co do hałasu to cudów bym się nie spodziewał. Jedyne co mogli zrobić to lepiej wygłuszyć auto(odgłos jest mniej słyszalny w środku) jednak kultury pracy silnika nie da się zmienić- to nadal trzy tłoki.W czterocylidrówce tłoki pracują parami tutaj - wiadomo. Ja jednak na twoim miejscu myślałbym nad tym 90km, on mniej spali jak ten 75km, a mocy nigdy za wiele :grin:
u
ułe
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 04 maja 2011, 13:12
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: ułe »

mój 1.2TDI CR przy 110km/h ma ok 2200obr/min
Awatar użytkownika
listek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2016, 13:34
Lokalizacja: Lodz

Post autor: listek2000 »

dzięki, czyli jest nadzieja,ze jednak nie musza tak wyć?
w dodatku znalazłem na YT krotki filmik pokazujący, ze obroty przy 110-120km/h nie musza być wcale wysokie

http://www.youtube.com/watch?v=WQyOe1odN3Y

Zas koledzy na tutejszym forum już wcześniej spekulowali na temat silnika 1.4tdi:
viewtopic.php?f=195&t=2582&start=0
Szkoda, ze wczesnej tego nie zauważyłem, bo wspólnie byłoby nas większe grono do dyskusji...
Znalazłem tam jeden ważny wpis, ze silniki bluemotion maja inna skrzynie i wydłużony 4 i 5 bieg.

Tak czy owak z większą nadzieja pojadę na testy, zrobię jakaś filmowa recke i się podzielę ,pozdr.
VW Polo 1.4 TDI 75 BlueMotion 2015
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

listek2000 Tylko wiedz że w salonie ten motor będą chwalić pod niebiosa, jak każdy z resztą, a na jeździe próbnej możesz nie zaznać pełni dramaturgi tego silnika co się może okazać dopiero podczas codziennej eksploatacji auta
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
k
kubalaplus
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 30 lip 2013, 12:53

Post autor: kubalaplus »

Czy orientuje się ktoś czy ten silnik posiada koło dwumasowe ?
Awatar użytkownika
listek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2016, 13:34
Lokalizacja: Lodz

Post autor: listek2000 »

Siemka, ociepliło się wiec pojechałem przetestować dwa samochody.
Oba takie same, różnica tylko w kolorach biały pierwszy, czarny drugi.
Powiem tak,pojechałem żeby się upewnić,ze wszyscy tutaj i znajomi na około mieli racje mówiąc:
"nie kupuj tego g#w%a ;) toć to kosiarka itd" ;)
Moje oczekiwania przeszły najśmielsze oczekiwania, autko ma 75 koni
a jest żwawe jak moja fabinka 100PS 1.9tdi, prędkość maksymalna odrobina mniejsza 10-20km.
Spalanie czasami przy tempomacie 110km/h 2,5 litra !!! przy 120km/h 3,5 litra... jak dla mnie bajka!
Do tego malutkie obroty ok 2000/min przy 110-120km/h
Halas taki sam jak w 1.9tdi, bardziej huczą kola i wiatr niż słychać silnik.
Na zewnątrz widać jednak ,ze to kosiarka , wiec musi to być ładnie wytłumione w środku,ze tego nie słychać i nie czuć.
Mruczy sobie jak taki bombas ;) z fajnym tłumikiem ;)
Jestem na tak, póki co jestem zdecydowany jednak kupić ten model,
Jeszcze się przejadę 1.6tdi, ale wiadomo, ze kultura pracy tam będzie lepsza ale ciekawi mnie spalanie,
no i z racji tego,ze nie robi się już tych silników to są tańsze.
Na razie sprzedawca nieugięty i nie chce wiele opuścić, ale czas gra na moja korzyść :)

nagrałem filmik z testów obu polówek oraz na koniec dla porównania fabiszona ;)

http://www.youtube.com/watch?v=AdvCnO96tyE

oraz parę fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

pozdrawiam
VW Polo 1.4 TDI 75 BlueMotion 2015
Awatar użytkownika
listek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2016, 13:34
Lokalizacja: Lodz

Post autor: listek2000 »

Wreszcie mogę napisać witajcie w klubie :yahoo:

Fabiszon sprzedany, Polo kupione :banan1:
Warto było poczekać bo sprzedawca jednak trochę wymiękł :)
Odbiór w sobotę bo kiera jest lekko w lewo i maja wyprostować,
co ciekawe w testowanych innych modelach tez zdarzały się kiery lekko w lewo, jakiś trend??? :shock:
Troche się dowiedziałem o budowie tych BlueMotion ,ze maja specjalne owiewki z tylu, inne zderzaki oraz spod,
zasłonięty grill, wszystko po to aby zminimalizować opory i zmniejszyć spalanie.
Autko było produkowane tylko przez rok gdyż nie było nabywców w europie i nie opłacało im się
prowadzić produkcji tego modelu.
Jeśli autko ma napis BlueMotion to jest prawdziwe BlueMotion,
zaś BlueMotion Technology (BMT) to jest takie w oparciu o prawdziwe BlueMotion.

Okidoki niebawem sweet focie czarnulki :oki:
pozdr

ps: po m-cu uzytkowania

dystans 110km po autostardzie przy predkosciach:
120km/h 4l/100km
110km/h 3,7l/100km
100km/h 3,3l/100km

Obrazek
VW Polo 1.4 TDI 75 BlueMotion 2015
k
kubalaplus
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 30 lip 2013, 12:53

Post autor: kubalaplus »

Witam :) Jak sprawuje się Polo z 1.4 TDI CR ?
Awatar użytkownika
listek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2016, 13:34
Lokalizacja: Lodz

Post autor: listek2000 »

Siemka, troszkę jestem zawiedziony  ;)
Komputer pokładowy przekłamuje spalanie o 0,5 l/100km
Zrobiłem kilka testów tankowania do pełna i spisania przejechanych kilometrów,
i wyszło ze zamiast 3,7 jest 4,3 l/100
Czyli jakby po aferze spalinowej kolejny taki drobny trik i wałek VW  :-\

Kolejna sprawa, nie posłuchałem kolegów z forum w tym wątku  i znajomych i myślałem,ze poczynię jakieś oszczędności.
Ale teraz zimą wyszedł kolejny ważny niuans. Otóż kiedy założyłem zimówki Conti, bardzo drastycznie wzrosło spalanie.
Do tego ciągle wiatry przy małym 75 konnym silniczku powodują wzrost spalania do 4,8-,5,0 km/100 wg. komputera.
To dołóż jeszcze 0,5 l/100  :-\
Tak poza tym jest OK, ale co się czepiać do dwulatka z 30tys km? Zobaczymy co dalej i czy na wiosnę jak zmienię buty i klimat się uspokoi czy wróci oszczędność? pozdr  8)
VW Polo 1.4 TDI 75 BlueMotion 2015
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”