(wyprzedaż zeszłorocznych modeli "jahreswagen")
Do pracy latam 110 km autostrada wiec dziennie robię 220km
Włączam sobie tempomat na 110 i tym sposobem do pracy jadę godzinkę z hakiem
i spalam wg komputera jakieś 5.5l/100km
Chciałbym zaoszczędzić na kosztach paliwa i dlatego celuje w polówkę 1.4 tdi 75KM bluemotion
Czy ta jednostka przechodziła jakieś modyfikacje?
Bo widzę, ze dopiero od roku 2014 podane teoretyczne spalanie jest najniższe 3,3l/100km.
Mam trochę wątpliwości jak odnajdę się w 3-cylindrowym aucie przesiadając się z 4-cylindrowego 1.9tdi?
Nie chodzi mi o dynamikę,lata świetności mam już za sobą

Niepokój wzbudził mój kolega kupując corsę 1.3cdti (tam jest silnik fiata 1.3 jtd multijet)
i ponoć on jadąc 110km/h ma obroty 3000 i to jest straszny hałas

i zaczął czytać net i ponoć małolitrażowe silniki tak maja...?
No to się trochę wystraszyłem, czy rzeczywiście ten 1.4tdi przy prędkości 110km/h
będzie miał obroty 3000 na najwyższym biegu?
Jaka trwałość jest tego silnika, ponieważ moja wspomniana fabia ma najechane pół miliona i nic nie wymieniane wtryski, nigdy się nie zaświecił dpf, żadne problemy z głowicą itd, zapinam sobie 110 na tempomacie i to jest 2200 obrotów i sobie mruczy i dla takiego 1.9tdi taka jazda i prędkość to spacerek

i tak myślę jak sobie poradzi ten nowy 1.4 tdi 75KM bluemotion
będę wdzięczny za wszelkie porady i praktyczne uwagi i sugestie, pozdr.