Jaki olej do silnika?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

5w40 i zmieniaj co 10-15 tysięcy km w zależności od sposobu eksploatacji auta (miasto - częstsze wymiany).
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

Post autor: PoloMM »

auto ojca, robi 6.000 rocznie, więc co roku wystarczy;
e
edson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 24 maja 2012, 15:33
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: edson »

W 2011r remont góry i dołu silnika. Zmieniłem Mobila na Valvoline i ostrzegam! 2016 remont góry, zawory zapieczone, w środku pełno Syfu, nagaru. Po 5 latach?! Żadnych objawów, że coś go boli. Nagle huk i dalej nie jedziemy. Olej wymieniany co 8-9tys, kupowany od autoryzowanego (certyfikat) sklepu. Samochód użytkowany w trybie mieszanym. Ja już na pewno nie polecę nikomu valvoline. Teraz nie wiem co wlać. Mobil nie, Valvoline nie. Valvoline lałem z roczną przerwą na Mannol.
P
PoloMM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: RBR...

Post autor: PoloMM »

może Motul, Total...czy Liqui-Moly...
e
edson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 24 maja 2012, 15:33
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: edson »

Poradzę się mechanika. Robił 2x razy górę silnika po mobilu i valvoline, więc powinień wiedzieć co wlać. Mam zalecenie, że gdy tylko zimą pojawi się majonez a obwodnica czy autostrada nic nie da, to wymieniać olej. Dziennie robię 28km a i to mało przy - temp. w cyklu mieszanym.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Mam zalecenie, że gdy tylko zimą pojawi się majonez a obwodnica czy autostrada nic nie da, to wymieniać olej
może miałeś wadliwy motor, a może twój mechanik nie do końca opanował swój fach.
Motory w polo 6N są naprawdę udane i długodystansowe, porównywane są z bezawaryjnością motorów yaris.
Motor 1,4 czy 1,6 8V jest bardzo popularny i znany z przebiegów do 400 000 km i więcej.
Nie zwalałbym na olej, testowałem mobil, valvoline maxlife, fuchs, gm, i tylko ten ostatni zostawiał jakiś syf, nie było problemów z żadnymi innymi, ostatnio jeszcze lałem lotosa 10W40 i było wszystko OK. Nie zwalałbym na olej raczej na przeszłość samochodu/jego pochodzenie serwisowanie naprawianie a dopiero na końcu obwiniałbym olej.
To że pojawia się majonez jest związane z konstrukcją silnika oraz brakiem dobrego ogrzewania
przewodu odmy (można taki zastosować), często skrapla się para wodna i powstaje mieszanina oleju z wodą pod postacią majonezu, jedynie w grę wchodzi sumienne czyszczenie odmy przed sezonem zimowym, oraz terminowa wymiana oleju najlepiej w okresie jesiennym.
Sama wymiana oleju nie pomoże tylko odroczy problem w czasie.
Jak co roku po pierwszych mrozach będą tematy pt. wywaliło mi olej bagnetem, majonez itd...
Temat był wielokrotnie wałkowany na tym forum, warto poszukać i poczytać,
: czyszczenie odmy/ ogrzewanie odmy.
civic r18a2/407 1,6 HDi
w
wooke
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 26 paź 2014, 17:44

Post autor: wooke »

Czy między olejami Liqui Moly Super Leichtlauf 10W-40 a Liqui Moly MoS2-Leichtlauf 10W-40 jest bardzo znacząca różnica dla silnika i czy ten olej spełnia normy VW do naszych polówek?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Taka jest róznica , że Super Leichtlauf jest olejem lekkiego biegu (lepszym od tego drugiego co podaleś)
[quote=""wooke""]czy ten olej spełnia normy VW do naszych polówek[/quote]
norma jest VW 502 00, tej normy chyba żaden 10w40 nie spełnia
w
wooke
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 26 paź 2014, 17:44

Post autor: wooke »

Czyli nie mogę go zalać?
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

[quote=""wooke""]Czyli nie mogę go zalać?[/quote]

Możesz zalać te oleje, jak również możesz zalać olej Kujawski, tylko po co? Kup normalny 5w40 za jakieś 80 zł, pilnuj poziomu, zmieniaj co 10 tysięcy i po temacie.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
w
wooke
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 26 paź 2014, 17:44

Post autor: wooke »

Od zawsze był zalewany półsyntetyk 10w40.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

inni leją i jakos niby jeżdżą :roll: Ja tam osobiscie to jezdze na 5w40

tak w ogóle jak już chcesz 10w40 z normami , to jednak da sie cos wyszperać:

http://www.millersoils.pl/produkty/trid ... ent-10w40/
http://www.shell.pl/products-services/o ... 10w40.html
http://www.shell.pl/products-services/o ... 10w40.html
http://repsoloil.com.pl/files/REPSOL-EL ... -10W40.pdf

pewnie jest jeszcze kilka, tylko trzeba sie naszukać
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

[quote=""wooke""]Od zawsze był zalewany półsyntetyk 10w40.[/quote]

Co to ma do rzeczy?
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
w
wooke
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 26 paź 2014, 17:44

Post autor: wooke »

Mówicie o syntetyku 5w40 czy o półsyntetyku?
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Mówimy to samo co mówiliśmy rok temu, ale jak widać dałeś się przekonać mechanikom Januszom, że nagar, że wypłucze, ze rozszczelni...

Nic nowego ci tu nikt nie napisze: viewtopic.php?f=176&t=27013&start=360
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”