[6n]Wszysko o: Zegary, Licznik - wymiana, rodzaje, wskazówki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dyno
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 14 mar 2016, 21:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dyno »

Czy takie zegary:
http://img29.staticclassifieds.com/imag ... rev009.jpg
Podejdą do 6n przed liftem?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2016, 7:50 przez dyno, łącznie zmieniany 1 raz.
R
Rumcajsas

Post autor: Rumcajsas »

Sorki ale na tyle głupich pytań jakie już zadałem na forum nie sądzę żebym coś pogorszył :grin:
Mam zegary mające przednią części obudowy (tej ze szkłem) o numerze 87001323, i tylną część obudowy (trzymającej płytkę z elektroniką) o numerze 88311235, ale co gorsza - ETKA posługuje się całkiem inną numerologią. Autko to dość konkretne puzzle i powoli wciąż próbuję porozgryzać co i jak, więc do rzeczy - gdzieś czytałem że nie każda wersja ma świecącą lampkę rezerwy. W moich kontrolkach są piktogramy tylko do:

- chłodnica (plus żaróweczka)
- tylne p. mgielne (plus żaróweczka)
- wolne
- wolne
- olej (plus żaróweczka)
- akuś (plus żaróweczka)
- CAT (bez żaróweczki)
- ręczny (plus żaróweczka)
- wolne
- pasy (bez żaróweczki)
- wolne
- wolne

Podejrzewam że licznik to też rzeźba w stosunku do oryginału (wg dowodu - Variant'97), ale póki co działa i chyba nie przekłamuje. Przeglądając różne fotki na necie (niestety, ale znaczna część fotek na forum już od dawna jest nieaktywna) zauważyłem, że różne zegary mają różne piktogramy - czy to znaczy że wszystko rozbija się o wsadzenie żaróweczki w odpowiednie gniazdo? Jednak u mnie są tylko te co opisałem powyżej, pola "wolne" są gładkie.. Jeśli światło rezerwy to kwestia tylko żaróweczki - w którym miejscu powinna się ona znajdować?
No chyba że mam całkiem inną wersję zegarów - po południu poszukam opisów na silniku i skrzyni, bo naklejka przy zapasie gdzieś zniknęła na przestrzeni dziejów.. Jeśli z kolei faktycznie mam nie pasujące zegary - to czy poza skalą (obroty / prędkość) można coś popodmieniaś bądź pouaktywniać w oprogramowaniu autka bądź samych zegarów? Jak pisałem - numery wg ETKI są całkiem inne niż to co mam na obudowie licznika, ale na szczęście na moim szrocie zegarów jest chyba ze 30 więc może coś dopasuję - byle bym wiedział czego szukać:)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

rumcajsas

wrzuć fote swoich zegarów i będzie wiadomo. w 97r był mały lift modelu i zmieniono trosze elektrykę, zegary, deske. nie pamiętam czy i varianta obejmowało to w tym samym roku.
R
Rumcajsas

Post autor: Rumcajsas »

Zegary wizualnie takie jak TE, wtyczka ma taką kabelkologię:

Obrazek

zaś zestaw ikonek jest taki:

Obrazek


Mam jeszcze jedne wizualnie takie same zegary, jednak o innym numerze i innych ikonkach. Co ciekawsze - podłączenie tego drugiego zestawu owocuje palącą się non stop kontrolką płynu w chłodnicy, ale za to ma ikonkę świateł dziennych która sygnalizuje ich działanie!! Po rozebraniu obydwy steiwrdziłem że jedyne różnice to zestawy ikonek, bo obie płytki z elektroniką są identyczne - tak więc zakładam że różnice tkwią w oprogramowaniu..
W poprzednim poście lekko pokręciłem opis ikonek - to co powyżej to fotki daiałające i pod światło (by było widać również te bez żarówek).
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Rumcajsas""]Zegary wizualnie takie jak TE, [/quote]
to są zegary przed małym liftem. tylko nie pamiętam czy w variancie, również był w 97 roku. nieraz wystarczy w nich włożyć żarówkę od rezerwy i będzie działać. innym razem nic to nie da.
R
Rumcajsas

Post autor: Rumcajsas »

Rezerwa mi działa (dolny rzędek drugiej fotki), ale boję się czy oprogramowanie zegarów prawidłowo interpretuje to co do nich dociera..
No nic, ostatecznie kupię na allegro za 60 zetek, bo jest jedna jedyna oferta z pasującym na 100%.
r
rrafalboss
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2016, 17:45

Post autor: rrafalboss »

Chce kupil licznik z komputetem pokladowym
Moje polo 6n2 201r. GTI 1.6 16v 125km
Moj licznik nie ma
komputera a chce miec
Zna ktos numery licznikow z komputerem ktore beda pasowaly do mojej polowki?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2016, 21:25 przez rrafalboss, łącznie zmieniany 1 raz.
C
CULTUS3
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2016, 18:55
Lokalizacja: Luboń

Post autor: CULTUS3 »

Moim zdaniem nie warto. Ori licznik do 6n2 pokazuję tylko średnie spalanie i nie więcej jak 9,9 litra i ewentualnie temperaturę zewnętrzną. Więc jak jeździsz krótkie odcinki to prawie zawsze będzie pokazywać 9,9. Ja chcę się pobawić w coś takiego, tylko bez cięcia deski się nie da https://zapodaj.net/5e8088bb3df6f.jpg.html.
Co ciekawe, na próbę podłączyłem licznik z Passata b5 FL 1/2FIS i wychodzi na to że polo 6n2 ma CAN i poduszki też są na CANie. wszystko ładnie wyświetlało i poduszka gasła, spalanie średnie i chwilowe, ile na zbiorniku do zrobienia itd. Instalacja licznika pokrywa się z passatem B5 FL tylko w polo nie wszystko jest podłączone bo nie ma na wyposażeniu co passat i immo nie jest w liczniku, ale to też dało by się zrobić.
r
rrafalboss
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2016, 17:45

Post autor: rrafalboss »

Ale licznik z passata ze spalaniem pokazuje rzeczywiste spalanie
Bo trzeciez inne silniki to inne spalanie
Przelozenie immo to 100zl
No i deske trzeba przerobic
To liczniki 6n2 nie maja immo?
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

rrafalboss pisze: To liczniki 6n2 nie maja immo?
Immo (czujnik) jest w stacyjce

Obrazek
C
CULTUS3
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2016, 18:55
Lokalizacja: Luboń

Post autor: CULTUS3 »

rrafalboss pisze: Ale licznik z passata ze spalaniem pokazuje rzeczywiste spalanie
Bo trzeciez inne silniki to inne spalanie
Przelozenie immo to 100zl
No i deske trzeba przerobic
To liczniki 6n2 nie maja immo?
Licznik czy z Passata czy z golfa 4 pokazuje i chwilowe i średnie, średnią prędkość, ile zrobimy jeszcze na zbiorniku (tylko immo3) a z polo tylko średnie. Passat-golf ma więcej opcji
Licznik można założyć z golfa 4 gdzie występowały silniki 1.6 i 1.4. Passat też ma 1.6. wszystko można ustawić vagiem
Immo to nie problem, akurat to będę robił sam. I fakt liczniki z polo nie mają immo, ale pętla zawsze jest przy stacyjce i można ją podpiąć pod licznik i ECU pod licznik (To już raczej jest). wtedy zewnętrzne immo jest niepotrzebne.
Z deską to fakt. dorobienie samego mocowania i wycięcie to pikuś. Nie mam tylko pomysłu na osłonę pod licznikiem i z tego powodu odkładam tą przeróbkę do lata, zaraz po climatronicu
Ostatnio zmieniony 09 gru 2016, 16:21 przez CULTUS3, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Immo to chyba najmniejszy problem, bo jak wiadomo immo jest w puszce, nie w liczniku, to nie ma za bardzo sensu robić immo na liczniku, jak jest w puszce i wsio działa. Najgorsze, to ładnie ogarnąć osłonę po cięciu, żeby nie straszyło.
Jest sporo opisów licznika z passata, można ustawić, aby świeciły się same wskazówki w liczniku na zapłonie, powitanie i jakies tam pierdoły:)
[size=12px][/size]
C
CULTUS3
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2016, 18:55
Lokalizacja: Luboń

Post autor: CULTUS3 »

Sens jest taki żeby nie piszczało za każdym razem jak odpalasz auto że blokada immo. Akurat co do modyfikacji licznika z paska to mam to wszystko zrobione co piszesz razem z aktywną ikoną tempomatu po ustawieniu prędkości jak i liniowym wskaźnikiem temperatury silnika (pokazuje idealnie jak na vagu). Ja mam Passata B5 przedlifta z modułem komfortu, licznikiem z FLa więc wszelkie modyfikacje na liczniku i nie tylko nie są mi obce :) Oczywiście wszystko robiłem sam. Polo jest żony ale drażni mnie ręczna klima i brak fisa więc nagrzewnica z golfa iv już czeka na montaż a licznik 1/2fis mi został z wcześniejszych zabaw i właśnie go chcę wsadzić do polo.
o
onistarepojazdy
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 20 lis 2021, 12:32

Post autor: onistarepojazdy »

Cześć
poszukuje linku/czegokolwiek do naprawy licznika 1.4 benzyna. Wskazówka prędkościomierza oraz obrotomierza po uruchomieniu silnika cały czas drga. Czasami w wilgotne dni potrafi normalnie się uruchomić i wskazania są poprawne.
Może ktoś podrzucić link/wskazać gdzie znajdę kompendium? Forumowa szukajka niewiele pomaga:/
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”