[6R] Pierwsze autko i pare pytań,problemów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
irdeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 maja 2016, 0:24

Post autor: irdeto »

[quote=""Mark""]
Oki będę czekać na wyjaśnienie tego ograniczenia.. ja mam ponad 44kkm na liczniku i nadal jest..[/quote]Obiecał,że mi zadzwoni jak znajdzie czas.

[quote=""Mark""]Jeżeli był zalewany w serwisie Longlifem (to jest ich nazwa,VW) to prawdopodobnie właśnie castrolem o specyfikacji EDGE 5W30- ja co roku zmieniam olej mimo że robię na nim koło 10kkm, po przejechaniu 30kkm olej zmienia stan skupienia na smołę[/quote]
Mam niemiecką książkę- Serviceplan.
No i jest właśnie "x" przy LongLife datowany na luty zeszłego roku.

[quote=""Mark""]Trochę mały przebieg masz jak na 5latka... Masz wbijane przeglądy w książkę, wszystkie nalepki z niej zgadzają się z tymi z auta?[/quote]
Jak miałem możliwość by ktoś zerknął na silnik,to stwierdzali iż nie mógł być myty i cofany licznik.


[quote=""Mark""]
Co do starych silników to inna bajka... ale za to 6R wyciszony, o niebo lepiej wygląda, climatronic, xenony, takie rzeczy rekompensują mi silnik który jak się zakręci nie jest taki zły ;) [/quote]
Mnie jakoś denerwuje ten klimatronik,właściwie nie używam go,wolę sam regulować jak było w 6n,a nawet same od siebie zwiększają się obroty wentylatorka mimo manuala.

Zapewne fajnie świecą Ci te ledy w ksenonach-jako dzienne..

[quote=""Mark""]
Fotki:
Było 6N Obrazek a jest Obrazek Obrazek[/quote]
Perfekcyjnie zadbana ta 6n,idealnie czysto,jak nówencja,gratulować tylko :oki:
Ta eR-ka na pewno ma również czysto w silniku jak i w środku.


Widzę,że masz alumy,czy nie denerwuje Cię ten brud..
Sam se zmieniłem pod nadzorem innego kolegi klocki hamulcowe
na ATE Ceramic,i teraz jest super z utrzymaniem czystości felg.
Na większą ilości hamowań jak przejadę palcem,to tylko delikatny nalot.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2016, 22:31 przez irdeto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

[quote=""irdeto""]a naprawdę strachu wtedy miałem jak nagle polówka odmówiła jazdy[/quote]

Trochę za późno bo zima minęła i takich warunków już nie będziesz mieć puki co, ale powinieneś jeszcze zobaczyć jak działa stabilizacja toru jazdy w praktyce- czyli na prywatnym parkingu pustym bez aut i latarni powprowadzać auto w poślizg (podsterowność i nadsterowność w obie strony). W każdym aucie trochę inaczej ten system działa i inaczej się zachowuje choćby ze względu na gabaryty. Osobiste odczucie mam takie że trochę z opóźnieniem załącza się ten system w polo, pierwszym razem miałem pietra i wszedł mi odruch ze starej polki do kontry po czym załapał system.

[quote=""irdeto""]Cze-wie na ul.Rocha[/quote]

To na BMW/Kawasaki? Ceny oleju ostatnio poszybowały niestety....

[quote=""irdeto""]filtra powietrza jak i pyłkowego by sprawdzić jak wyglądają[/quote]

Nie sugeruj się zbytnio stanem wizualnym- czasem nie wygląda a jest naprawdę tak zapier... W 9N3 serwisant powiedział że w miarę i jeździło autko 2 lata, po zmianie choć wyglądało jak prawie nowy, nagle motor złapał oddech i moc, nie majątek wymienić ten od silnika a kabinowy to od zdrowia pasowałoby.
Ostatnio kabinowy węglowy kupiłem na VW (a dokładnie to w AUDI) u Krotoskiego i Cichego płaciłem jakoś 80-90zł, tamtego lata z innej firmy kupiłem i nie podobało mi się spasowanie.

[quote=""irdeto""]mnie jakoś denerwuje ten klimatronik[/quote]
A mi się znów podoba, jak nastawisz 22,5 stopnia C i klime w gorący dzień to sam zwiększa wentylatory aż schłodzi do zadanej temperatury i wtedy zwalnia nawiew sobie żeby tylko utrzymać temp. Dodatkowo o wiele bardziej mi się podoba ekranik lcd i przyciski od pokręteł- ale o gustach się nie dyskutuje :P

[quote=""irdeto""]Zapewne fajnie świecą Ci te ledy w ksenonach-jako dzienne..[/quote]
aparat nie oddaje tego efektu co jest na żywo....

Obrazek

[quote=""irdeto""]czy nie denerwuje Cię ten brud..[/quote]

Owszem, właśnie czytałem o tych ceramicznych i je wrzucę przy zmianie- a tył swoją drogą już na zimę muszę...

W białym też fajna maszynka muszę przyznać i pewnie się tak nie nagrzewa, ale od zawsze mi się podobały ciemne kolory aut i zrealizowałem :)
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
Awatar użytkownika
irdeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 maja 2016, 0:24

Post autor: irdeto »

[quote=""Mark""]Trochę za późno bo zima minęła i takich warunków już nie będziesz mieć puki co, ale powinieneś jeszcze zobaczyć jak działa kontrola trakcji w praktyce- czyli na prywatnym parkingu pustym bez aut i latarni powprowadzać auto w poślizg (podsterowność i nadsterowność w obie strony). W każdym aucie trochę inaczej ten system działa i inaczej się zachowuje choćby ze względu na gabaryty. Osobiste odczucie mam takie że trochę z opóźnieniem załącza się ten system w polo, pierwszym razem miałem pietra i wszedł mi odruch ze starej polki do kontry po czym załapał system.[/quote]Nie wspominaj o zimie w ciepłym maju,brrr:) Zapewne i warto byłoby tak popróbować,ale jakoś nie mam sumienia tak ją traktować..:cry: Ale w sumie lepiej wiedzieć na przyszłość jak takie rzeczy reagują. Ale parking to jedynie w nocy pod marketem chyba,bo nie bardzo mam możliwości. Przy ruszaniu parę razy mi przerywało,w poślizgach na szczęście nie.


[quote=""Mark""]To na BMW/Kawasaki? Ceny oleju ostatnio poszybowały niestety....[/quote]Nie wiem czy to BMW...
Wpisz w google : sklep.lucart , albo jak już będzie tak daleko,to napisz do doradca2małpalucart.pl, i przygotuje Ci ofertę. Co roku sami się upominają o zbliżaniu corocznej wymiany i wysyłają meila z odpowiednią ofertą. Ja miałem na 3 maja 112zł, na stronie widzę 131.


[quote=""Mark""]Nie sugeruj się zbytnio stanem wizualnym- czasem nie wygląda a jest naprawdę tak zapier....
tamtego lata z innej firmy kupiłem i nie podobało mi się spasowanie.[/quote]No wiem,nie ma co żałować i lepiej wymienić,bo to tak zaś inni mi doradzali tylko przedmuchać.
Żałuję,że od razu u nich nie zamówiłem,no ale na 100% nie byłem pewny tych oznaczeń,zresztą nadal nie znalazłem czasu tam otworzyć,ciągle jakieś inne prace:(
W sklepie popytam o ceny.
Chciałem również podciągnąć troszkę ręczny,ale nie wiedziałem jak dostać się do napinacza w podłokietniku. W sumie już też znalazłem podpowiedź:
http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... m_rest%29/
faktycznie jest torx,jedynie to póki co sprawdziłem,cza ale tylną kanapę dźwignąć,bo głowa z śrubokrętem nie wchodzi mi :)
A akurat dziś byłem na przeglądzie,wszystko ok,sprawdzał VINy,i pytał o ten niski przebieg :oki:
I sugeruje mu,że chcę podciągnąć ręczny,-mówi że b.dobry jest,nie ma potrzeby.
Lecz mi chodzi,że za wysoko cza ciągnąć i podłokietnik prawie się dźwiga,dlatego myślałem żeby wcześniej zaciągał,oczywiście bez przesady,nie pierwszy ząbek...


[quote=""Mark""]A mi się znów podoba, jak nastawisz 22,5 stopnia C i klime w gorący dzień to sam zwiększa wentylatory aż schłodzi do zadanej temperatury i wtedy zwalnia nawiew sobie żeby tylko utrzymać temp.[/quote]To rozumiem,że tek działa w AUTO
Ale jeśli to jest wyłączone,to i tak czujnik próbuje np. słodzić samym wentylatorem, wtedy sam podnosi obroty,ja mu zaś zmniejszam...
Tak naprawdę to nie znam momentu kiedy włącza się klima,nie potrafię tego opisać, ale jeśli jest zima i masz AUTO- to AC jest włączone,ale myślę,że nie obciąża to wtedy silnika.. Bo nie chce mi sie wierzyć,że jak zawsze widnieje napis AC, to musi działać agregat..
Smolić to,jakoś już przywykłem i częściej sięgam do nawiewów niż w 6n :(


[quote=""Mark""]aparat nie oddaje tego efektu co jest na żywo....[/quote]No zapewne :)
A jak to jest faktycznie z tymi LEDami. Jak tylko przekręcisz stacyjkę/włączysz silnik, to one od razu się zapalają jako dzienne.?? Bo wtedy chyba nie są już potrzebne te żarówki 21W co są obok halogenów, albo ich tam w ogóle już nie ma w takiej konfiguracji...
Widziałem na necie takie reflektory tiuningowe,ale ciekawe czy one mają regulacje wysokości.? Były też takie typu U , jak w golfach GTI/GTD


[quote=""Mark""]Owszem, właśnie czytałem o tych ceramicznych i je wrzucę przy zmianie- a tył swoją drogą już na zimę muszę...[/quote]Mnie mówił o nich kuzyn,bo miał takie założone.
Na pewno są cichsze podczas hamowania od tych ori zwykłych ATE,no i rzekomo są żywotniejsze.
Tarcze były jak nówki,więc nie zmieniałem,nie powinno tak się robić,no ale działa.
Jak pytałem w tamtym roku o nie,to w jednym sklepie odpowiedział- panie,to chyba tylko do aut wyczynowych :scratch: , więc zacząłem sam po necie szukać i zaryzykowałem patrząc tylko na budowę zacisków i bez czujnika zużycia. Przyszły i wszystko pasowało :)
Na stronie 110 wypisane są:
http://www.ate-brakes.com/www/download/ ... 012_uv.pdf
ja akurat mam zacisk VW
Obrazek
z tyłu niestety bębny,ale hamują :)


[quote=""Mark""]W białym też fajna maszynka muszę przyznać i pewnie się tak nie nagrzewa, ale od zawsze mi się podobały ciemne kolory aut i zrealizowałem :)[/quote]
Szczerze to prawie 10 lat odkładałem na autko,po kupnie już 6n zacząłem,
zapewne gdyby nie kuzyn,co mi pożyczył jeszcze 3tyś € ,to pewnie bym jeszcze starym jeździł...
Moja poszła bez problemu za 4,9tyś :bow: w czerwcu zeszłego roku.
Jakoś nie potrafię brać kredytów w banku :(
Dlatego nie bardzo miałem wpływ na kolor,fakt białe szybko się brudzi,te owady,błoto.. :(
Ale nie znać jedynie kurzu jak na czarnym :)
Było jeszcze srebrne brane pod uwagę,ale namawiał mnie z powodu właśnie niskiego przebiegu na to.
Po drugie jakoś upierałem się na dwudrzwiowe,no i tylko 1,4,więc nie było zbytnio wyboru w promieniu 100km od Reutlingen. Kryteria wyszukiwania były takie:
http://suchen.mobile.de/auto/search.htm ... AsArray=KW

____
W tamtym roku chciałem posprawdzać spalanie w/g 6n,nawet mnie zaskoczyło,niższe.
Raz to ekstra jeździłem "spacerowo" na baku wyszło mi 820km,
po przeliczeniu 4,7 l/100 , tylko że to były dłuższe trasy,po mieście właściwie tyciu.

______________________________
U Was jest ta Juratning jak się jedzie na Łask,ale jakoś nie dali sobie rady z golfem GTD,
dopiero niedaleko mnie w Wielowsi dali radę;
https://www.facebook.com/31095984901606 ... =3&theater
Awatar użytkownika
irdeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 maja 2016, 0:24

Post autor: irdeto »

[quote=""Mark""]Oki będę czekać na wyjaśnienie tego ograniczenia... ja mam ponad 44kkm na liczniku i nadal jest...[/quote]
Wczoraj byłem u niego, niestety nic nie zmienił w tej kwestii,nie wiedział :niewiem:
Jedynie przy okazji skasował najpierw longlifa i nastawił 15000km oraz 365dni,chciałem też by przeskanował błędy,nie było nawet zamrożonych. Sugerował,że to może nawet nie dać rady tym vcdsem,możliwe jakiś układ blokujący fabrycznie montowany... Cza kiedyś spytać w aso :)


[quote=""Mark""]Nie sugeruj się zbytnio stanem wizualnym- czasem nie wygląda a jest naprawdę tak zapier...[/quote]
W sobotę podmieniłem oba filtry tak jak sugerowałeś,filtrona za 41 i kabinowy węglowy 34,ale "harta" nawet pasował :?
Nawet były przykurzone..

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

[quote=""irdeto""]bez przesady,nie pierwszy ząbek[/quote]
podłokietnik nie podnosi się do 3 ząbka, tak przynajmniej u mnie, a od 4 zaczyna go dotykać/unosić... na trzecim trzyma na płaskim, pod górką już trzeba do oporu ciągnąc i podłokietnik w górę
[quote=""irdeto""]To rozumiem,że tek działa w AUTO
Ale jeśli to jest wyłączone,to i tak czujnik próbuje np. słodzić samym wentylatorem, wtedy sam podnosi obroty,ja mu zaś zmniejszam... [/quote]
Właśnie nie mam ustawione AUTO a mimo to jak sam napisałeś sam reguluje nawiew aby schłodzić co mi się podoba :)
[quote=""irdeto""]Jak tylko przekręcisz stacyjkę,..., to one od razu się zapalają jako dzienne[/quote]
I jest kombinacja "migacza" chwilowych długich i stacyjki aby wyłączyć/włączyć
Brak żarówki 21W obok halogenów, tam jest odblask ale beż dziury na żarówkę DRL :)
[quote=""irdeto""]z tyłu niestety bębny,ale hamują :)[/quote]
Dość dobre opinie mają te bębny z tyłu 6R, w 6N szybko mi się to zapiekało...
[quote=""irdeto""]Ale nie znać jedynie kurzu jak na czarnym[/quote]
Owadów tak nie widać ale brud wszelaki masakrycznie u mnie... Dobre środki do mycia i zabezpieczania naprawdę ułatwia sprawę, wolniej brudzi i po myciu jak ledwo się chlapnie to sama myjka ciśnieniowa i po sprawie
[quote=""irdeto""]Wczoraj byłem u niego, niestety nic nie zmienił w tej kwestii,nie wiedział [/quote]
Ja dopiero na jesień będę na ASO, ale zapytam :)

Spokojną głowę będziesz mieć przynajmniej z filtrami
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
Awatar użytkownika
irdeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 maja 2016, 0:24

Post autor: irdeto »

[quote=""Mark""]na trzecim trzyma na płaskim,pod górką już trzeba do oporu ciągnąc i podłokietnik w górę[/quote]
No to w sumie tak samo mam,ale może spróbuję choć zajrzeć tam..

[quote=""Mark""]Dość dobre opinie mają te bębny z tyłu 6R, w 6N szybko mi się to zapiekało... [/quote]
To by tak było,bo najpierw to w 6n porozbierałem i wyczyściłem,dźwignia z ręcznego ciasno chodziła w miejscu mocowania ze szczęką,było odczucie że auto się nie toczy. Po dwóch latach i tak wymieniłem na nowe szczęki wraz z łożyskami. Bębny okazyjnie odkupiłem od gościa,co skasował golfa3,u mnie była akurat średnica 200mm.W sumie po roku zaś cylinderki LPRa,bo jeden wyciekał.
Mankamentem w eNce było,że trzeba łożyska odkręcać,aby do szczęk się dostać.
W eRce w końcu tylko śrubka trzyma bęben. Już mnie tam korciło zajrzeć podczas wiosennej zmiany kół,bo zimą jedno koło popiskiwało po postoju,ale tylko odkręciłem tą śrubkę i bęben z piasty zaczynał schodzić. W otworach po śrubach mocowania koła widać,że jest również ten rozpierak/klin regulacyjny,cza go śrubokrętem podnieść by lekko zlazło.


[quote=""Mark""]Ja dopiero na jesień będę na ASO, ale zapytam :) [/quote]
No chyba już nie będzie potrzeby,ale z ciekawości jak jeszcze zechcesz.
Mnie coś innego zaczęło kierować by dojść do tego...
Dlatego pomyślałem,że to bardziej będą wiedzieć ci od chip tuningu.
Więc kolega,kolegi itd.. ma właśnie tą hamownie w okolicy,co tego golfa gtd robili,a on przecież też miał blokady na dsg.
No i uzyskałem odpowiedź co do CGGB :talkative:
Cza inny sterownik silnika, koszt ok 1200zł :bow: a później go jeszcze zaprogramować.
Oni nawet by nie chcieli się w to bawić,bo nie warto.
Ponadto gdybym tak chciał uzyskać raptem 5-6KM więcej,poprzez wgranie innej mapy,zmianę jakiś kątów to kolejne dodatkowe koszty.
Ale tak se myślę,choćby i to 200zł kosztowało to lepiej nie kombinować,ale przynajmniej w końcu znalazłem odpowiedź :oki:
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

[quote=""irdeto""]Mankamentem w eNce było,że trzeba łożyska odkręcać,aby do szczęk się dostać.[/quote]
Nie w każdej wersji kolego :) teraz to jako ciekawostka ale: bębny w 6N wychodziły w dwóch wersjach wielkościowych, średnice tarcia miały 180mm oraz 200mm- mniejsze dla wersji bez ABSu z łożyskiem, te większe przeważnie z ABSem (ale nie wszystkie, o tym dalej). W tych dużych były znów dwie wersje: z piastą (z łożyskiem) i bez łożyska. Mi trafiła się sztuka z końcówki produkcji 1999 i miałem o średnicy tarcia 200mm bez piasty (czyli nie trzeba łożyska ściągać tylko na śrubce) ale nie było ABS-u. Tarcze z tyłu w 6N były, ale to inna historia :)

[quote=""irdeto""]Dlatego pomyślałem,że to bardziej będą wiedzieć ci od chip tuningu.[/quote]
Powiem Ci tak, możliwe że nie da się tego prosto przez kable zrobić ale z drugiej im lepiej założyć nowy komp i mapy bo mają z tego $$$$. Dlatego będę szukać odpowiedzi dalej :)
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
Awatar użytkownika
irdeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 maja 2016, 0:24

Post autor: irdeto »

Mark pisze:Mi trafiła się sztuka z końcówki produkcji 1999 i miałem o średnicy tarcia 200mm bez piasty (czyli nie trzeba łożyska ściągać tylko na śrubce) ale nie było ABS-u.
Ja miałem z października 1999,również bez ABSu, i były piasty w bębnie.
Wiem,że były wersje 180mm.
Mark pisze:bo mają z tego $$$$. Dlatego będę szukać odpowiedzi dalej <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->
A to również brałem pod uwagę,że nikt nie będzie się bawić bez małego zysku.
Więc do końca mam wątpliwości...
To jak będziesz u tego Marszałka jesienią to spytaj,bo w Lublińcu to nie bardzo mają takich szpeców w ASO, wtedy prywatnie odsyłali nas do gościa z Ciasnej.


Jeszcze taka inna ciekawostka, gadałem z takim znajomym z roboty co ma fabię,też 1.4
I podpytałem go czy wymieniał już paski rozrządu od nowości,a on tak pewniacko odpowiedział:
NIE, a co niby ma się tam dziać...
Pytam,ile masz to auto
8 lat i przeszło 60tyś.
Więc mam żywy przykład,że mu nie poszły paski,a mówią zazwyczaj 5 lat.
Ja tam nie żałuje wymiany wolę spać spokojnie, a kolega wtedy skasował mnie tylko smieszne 50zł,wciskałem mu stówę,to mnie ochrzanił  <!-- s:angry2: -->:angry2:<!-- s:angry2: -->
Ale powtarzam,wymienił same paski bez rolek i pompy,no i ten olej+filtr przy 20tyś przebiegu.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2017, 12:08 przez irdeto, łącznie zmieniany 1 raz.
V
Valgas
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 mar 2016, 6:11

Post autor: Valgas »

To znow ja . Troche mnie nie bylo . Dalej mam problem z tempomatem . Dzis kolega chcial go zakodowac po udanym kodowaniu tempomat dalej nie dzialał i pojawila sie ikona swiec żarowych i mrugała co to moze oznaczac po odkodowaniu tempomatu kontrolka znikła.
Kod sterownika chyba to ten 6n0909901 lub 7h0937089. Prosze o pomoc bo nie wiem czy odkładac na nowy sterownik czy moze to inna sprawa.
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

1. Czy tempomat kiedykolwiek działał, czy to pozostałość po nieudanej instalacji i coś namieszane w kablach?
2. BCM to prędzej 7h0937089, w tym wypadku jest to BCM z T5 (przy wersji z fabrycznymi xenami itp. jest to normalne)

Przy bezpiecznikach wszystko jest na miejscu?
Sprawdziłbym podłączenie od BCM do sterownika silnika, czy aby na pewno jest zrobione i czy po drodze nic nie jest uszkodzone.
Jakie są konkretne błędy w VCDS? Często wystarczy nazwa błędu po angielsku i już można łatwo znaleźć przyczynę w Internecie ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „6R”