[6R] 1.6 TDI - opóźnienie reakcji na gaz i wibracje

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
L3NOR
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2015, 18:52
Lokalizacja: Tychy

[6R] 1.6 TDI - opóźnienie reakcji na gaz i wibracje

Post autor: L3NOR »

Witam szanownych forumowiczów,

Wielka prośba o pomoc w pomocy z diagnozowaniem ciekawego objawu, mam nadzieję że wciąż nie usterki.
Sprawa wygląda następująco, moja polóweczka 1.6 tdi (CAYC) na dobrze rozgrzanym silniku (czy to po długiej trasie w upalne dni czy też po bardziej dynamicznej jeździe niż zwykle) łapie podwyższone obroty silnika (normalnie jest ok. 800-850, a podwyższone mam do 1000). Przy tym występuje objaw dosyć dużych wibracji całego auta gdy stoi np. na światłach, aż czuć je na kierownicy i fotelu (czuję się jakby był z masażem, ale niestety nie jest :grin: ). Wibracje można odrobinę zniwelować wyłączając np. klimatyzację ale nigdy się ich całkowicie nie pozbyłem tym sposobem.
Po ruszeniu dochodzi do tego dosyć duże opóźnienie reakcji na naciśnięcie pedału gazu (ok. 2 sekund), co jest cholernie wkurzające przy zmianie niskich biegów gdzie wciska człowiek gaz, na początku zero reakcji a po 2 sekundach autko wyrywa po przodu jak głupie.
Przy okazji wszystkich tych objawów silnik słychać że trochę głośniej niż zwykły standardowy klekot, a podczas zmiany biegów mocno się wycisza i mocniej niż zwykle spadają obroty.

Wszystko zazwyczaj ustaje samoczynnie po dłuższej jeździe lub po krótkim postoju. Nie wiem czy jest to wina przegrzewania się silnika, gdzieś ktoś pisał o podwyższonych obrotach na niedoładowanym akumulatorze i słabym ładowaniu. Nie mam zielonego pojęcia gdzie szukać potencjalnych przyczyn, a z racji tego że wykształcenie mam raczej BIO to niewiele wiem o naprawach mechanicznych.
Pomóżcie bo dziennie pokonuje ok. 100 km a wylałbym zadbać o autko i uniknąć sytuacji walenia głową w drzewo na poboczu.

Z góry dzięki za wszystkie rady i sorki jeśli umieściłem w złym dziale ale nie wiem czy to silnik, elektryka, chłodzenie czy jeszcze inne wymyślne historie. :niewiem:
Awatar użytkownika
_junior
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 16 gru 2014, 19:58
Lokalizacja: WGS

Post autor: _junior »

Podwyższone obroty do ok 1000 obr/min to typowe dla procedury wypalania DPF'u (filtra cząstek stałych), ale skąd towarzyszące temu wibracje? Może coś nie tak z poduszkami silnika?
L
L3NOR
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2015, 18:52
Lokalizacja: Tychy

Post autor: L3NOR »

Pasowałoby do faktu występowania objawu tylkoe w dalszej trasie/dynamiczniejszej jeździe = bardziej rozgrzany silnik.
Ale czy wtedy spalanie nie powinno być podniesione?
U mnie wtedy nie wzrasta powyżej 0,8 L/h. Standardowo na postoju przy włączonej klimie mam 0,6-0,8 L/h.

Sprawdzę poziom zabicia DPF-a podpinając autko do kompa w serwisie?
L
L3NOR
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2015, 18:52
Lokalizacja: Tychy

Post autor: L3NOR »

Mała aktualizacja co do tematu.

Po diagnostyce komputerowej poza jakimiś eksploatacyjnymi błędami z climatronika, navi i immobilisera (ostatnio rozsypał mi się kluczyk) to w błędach nic absolutnie nie ma.
DPF sprawdzony i wskazało wynik 29 gramów węgla (górna norma to wg. komputera 60 gramów), więc na razie spokój (ewentualnie jakieś czyszczenie dodatkiem do paliwa sobie zafunduje).

Za to trafiona okazała się poduszka pod silnikiem :good: Dolna poducha jest dosyć wyrąbana, ma dosyć duże luzy (generuje stuki przy sprawdzaniu) i wymaga wymiany.
Myślałem że silnik wyskoczy jak go sprawdzali. Teraz już wiem czemu jazda w korku to katorga.

Co do opóźnionej reakcji na naciśnięcie pedału gazu szukam dalej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”