[9N] problem z poziomem oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mrpiter
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 14 paź 2012, 17:15

[9N] problem z poziomem oleju

Post autor: mrpiter »

Cześć
Mam prośbę o pomoc bo powoli zaczynam już "wariować". Polo 9N 2002 r. 1.2 12v.
Raz na jakiś czas (nieregularnie, co 3 - 5 miesięcy) zapala się kontrolka poziomu oleju (na pomarańczowo), myślałem że standardowo łyka trochę oleju dolewałem więc trochę i jeździłem dalej. Dzieje się tak najczęściej na długich trasach, niezależnie od włączonej klimy.
Tym razem miałem możliwość przyjrzeć się tematowi trochę dokładniej bo kontrolka zapaliła się w drodze powrotnej, tuż pod domem. I ku mojemu zdziwieniu po ok. godzinie stygnięcia poziom oleju był na max. Zrobiłem jeszcze kilkanaście kilometrów żeby sprawdzić czy kontrolka znów się zapali ale nic się nie zadziało.
Troszkę przez to zgłupiałem. Czy 9N posiada czujnik poziomu oleju? Może to ten czujnik szwankuje? Dodam, że leje Motul 6100 10W40.

Pozdrawiam
Piotrek
Ostatnio zmieniony 10 sie 2016, 3:29 przez mrpiter, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Każde polo 9n posiada czujnik poziomu oleju w misce. Całkiem możliwe ze pomału ci on pada. Niestety nie jest tani i robi go chyba tylko Hella. Ale skoro usterka występuje tak rzadko to pytanie czy warto go wymieniać tym bardziej jeśli właściciel ma w nawyku kontrolować stan oleju.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Trzeba go wymienić, bo nawet jak zakleisz taśmą taką kontrolkę to skąd będziesz wiedział czy aby na pewno masz ciśnienie oleju w normie?
Przecież to pierwszy krok do tego aby zatrzeć jednostkę.
Kontrolka alladyna i aku to najważniejsze z kontrolek, ta pierwsza zarżnie ci silnik a ta druga zaprosi lawetę.
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

[quote=""rat4""]Trzeba go wymienić, bo nawet jak zakleisz taśmą taką kontrolkę to skąd będziesz wiedział czy aby na pewno masz ciśnienie oleju w normie?
Przecież to pierwszy krok do tego aby zatrzeć jednostkę.
Kontrolka alladyna i aku to najważniejsze z kontrolek, ta pierwsza zarżnie ci silnik a ta druga zaprosi lawetę.[/quote]


Źle myślisz :P pomarańczowa kontrolka jest od poziomu oleju. Czerwona zaś od braku ciśnienia w układzie smarowania. :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Wszystko cacy gdy wariuje ta od poziomu, co jeśli cała da d.....? tego nie wiemy, też można biedy zrobić.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

[quote=""rat4""]Wszystko cacy gdy wariuje ta od poziomu, co jeśli cała da d.....? tego nie wiemy, też można biedy zrobić.[/quote]
Kolego wiedz ze w Polo 9n czujnik poziomu a ciśnienia oleju to dwa różne czujniki ( nawet gdzie indziej się znajdują) i mało prawdopodobne żeby padły 2 naraz. Aczkolwiek najlepiej by było żeby ten od poziomu też był sprawny.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

OK ja tylko uczulam :grin:
civic r18a2/407 1,6 HDi
M
Marx76
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 03 sty 2016, 17:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Marx76 »

Mam dokładnie ten sam problem. Polo 9N 2002 r. 1.2 12v. Ostatnio w trasie na autostradzie kiedy porządnie zagrzałem samochód ta kontrolka mi się zapalała na pomarańczowo - czyli od poziomu oleju, nie mylić z czerwonym od ciśnienia oleju. za każdym razem dolewałem oleju w małych ilościach. Po powrocie do domu na drugi dzień okazało się, że mam centymetr na bagnecie za wysoki poziom. Oczywiście wyrównałem do właściwego. Zadzwoniłem do mechanika mówił, że może to być czujnik, albo przypchane kanały i mówił też coś o filtrze oleju, że jest tam jakiś zaworek który reguluje ciśnienie czy coś takiego.
mrpiter Daj znać jak uporasz się z tematem, ja obiecuję, że dam znać Tobie, może za dwa tygodnie oddam samochód do mechanika.
m
mrpiter
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 14 paź 2012, 17:15

Post autor: mrpiter »

Marx76, jeśli tylko coś ustalę to dam znać. Na chwilę obecną "czekam" żeby kontrolka się zapaliła, wówczas podepnę VAG'a i zobaczę czy jakieś błędy pokazuje.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Wg mnie działa jak należy jest niski stan oleju czujnik to wyłapuje i informuje cię o tym. Dolewasz oliwy stan rośnie i masz spokój na jakiś czas. Mnie bardzie martwiło by to że silnik piję olej. Pytanie jak bardzo?
Lenistwo drogą do postępu
m
mrpiter
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 14 paź 2012, 17:15

Post autor: mrpiter »

Wolga85, nie o to chodziło. Czujnik piszczy, że jest niski poziom oleju a tak naprawdę poziom oleju jest ok. Sprawdzasz olej na gorącym silniku tuż po zatrzymaniu auta i jest minimum, a po 20 minutach (po spłynięciu oleju) poziom oleju jest w górnej części skali.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

To w takim razie zmiana przez adaptacje wartości min dla czujnika poziomu oleju w zegarach o parę mm i powinno być ok.
Lenistwo drogą do postępu
m
mrpiter
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 14 paź 2012, 17:15

Post autor: mrpiter »

Nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić. Podpowiesz coś dokładniej?
K
Krzaczek
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:45
Lokalizacja: Żuławy

Post autor: Krzaczek »

Witam,
Chciałem założyć nowy wątek ale ten pasuje idealnie.
Mam następujący problem - co 100km zapala się kontrolka informująca o niskim stanie oleju. Oczywiście stan oleju jest idealny - olej wymieniany regularnie itp. Narazie po prostu otwieramy maskę co 100km :(
Z pomocą VAG-COM-a sprawdziłem czy odczyt poziomu jest w porządku - w linku zdjęcie odczytu.
http://imagizer.imageshack.us/a/img923/9438/CWzl74.png
Sam czujnik już wymieniałem ale no nie mam pewności czy ten nowy jest 'sprawniejszy' od starego.
Wracając do screena - poziom oleju ledwo mieści się w zakresie (min -19.0mm | max 18.0mm | aktualny poziom -18.5mm)
Czujnik temperatry działa ale jak już wspomniałem co 100km zapala się żółta stała kontrolka niskiego poziomu oleju.
W związku z powyższym mam do Was dwa pytania:
1) Czy to na 100% problem z czujnikiem?
2) Czy ktoś wie jak przeprogramować te progi max i min poziomu oleju?

Dane: VW Polo 9n 2002r. silnik 1.2 12v AZQ 64KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”