Witam. Co się dzieje z moim wspomaganiem, że praktycznie codziennie kiedy auto uruchamiam rankiem nie mam wspomagania.
Zapala się po chwili kontrolka od wsp. (na pomarańczowo) kierownica jak kamień ale idzie, i teraz ciekawostka wystarczy, że zgaszę samochód i odpalę ponownie i wszystko wraca. Byłem raz na kompie z zapaloną kontrolką ale błędów nie ma. Proszę o jakieś wskazówki. Pompa koyo.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2016, 10:49 przez Marx76, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak stary masz akumulator? Bliźniak Ibizy i usterki te same. Jak masz słaby akumulator i przy odpalaniu jest duży skok napięcia to wywali błąd wspomagania, tj kontrolkę, a w sterowniku nie ma błędu. Standard:)
Akumulator kupiłem w tamtym roku. Elektryk sprawdzał i jest w dobrym stanie, ładowanie wzorowe, ale ja mam wrażenie jak by ten aku. słabł, szczególnie jak postoję przez weekend. Ograniczyłem używania radia w aucie, dmuchaw i elektryki i jak by problem nieco zelżał. Robię codziennie krótkie trasy do 3,5 km w jedną stronę. tyle mam do pracy. może za mało się podładowuje akumulator, sam już nie wiem.
Dobrze, rozumiem z tym ładowaniem, ale nie ja jedyny mam 3,5 - 4 km do pracy. Ale dlaczego ten problem jest najczęściej jesienią i zimą gdy robi się mokro a gdy było lato nie miałem takich objawów.
Jaki masz ten akumulator - parametry podaj. Jaki silnik w aucie? Może być tak, że masz gdzieś słaby styk, albo jak robi się wilgotno to rozrusznik ma ciężej obrócić przez co pobiera więcej prądu i masz kontrolkę. Generalnie to przydało by się poczyścić masy na silniku, zasilanie do alternatora, bo klemy to rozumiem, że są dobrze zakręcone i suche? Czasem jak się czyta, że winą była luźna klema, to ehh
Aku: Bosch S4001 12V 44 Ah / 440 A kupiony w tamtym roku.
Silnik: 1.2 benzyna 64 km
Klemy wyczyszczone dobrze zaciśnięte, nawet użyłem smaru miedzianego dla lepszego styku.
Ja to bym poczyścił przewody od masy, grube zasilające. Ale może rozusznik już powoli daje znać o sobie - tulejki w nim. A objawem jest właśnie kontrolka wspomagania. Tak jak kiedyś przy dużym spadku napięcia zapalały się kontrolki poduszek:)
Dzięki, jestem już umówiony z elektromechanikiem zwrócę mu na to uwagę. On sam powiedział, że na początek założy swoją pompę która jest sprawdzona i zobaczy jak się samochód zachowa.
Regeneracja pompy wspomagania 750zł??
Chore. Używkę możesz dostać nawet za 1/3 ceny.
Też miałem nieszczelność pomiędzy zbiornikiem i pompą. Wystarczyło dobrze uszczelnić i po sprawie.