[6N2] Rajdowe Polo GTI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Rafal_V6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 06 gru 2014, 16:13

[6N2] Rajdowe Polo GTI

Post autor: Rafal_V6 »

Witajcie,
Chciałbym się z Wami podzielić historią mojego Polo 6N2 GTI. Tematykę Polo zgłębiłem głównie dzięki temu Forum, więc teraz chciałbym przybliżyć Wam swój projekt.

Celem zakupu Polo było posiadanie drugiego auta, którym będę mógł startować w amatorskich imprezach sportowych typu KJS, ale które jednak zostanie możliwe cywilne, aby dało się nim jeździć też na co dzień. Wybór padł na Polo, ponieważ zdecydowałem się startować w klasie silników ok. 1.6 litra pojemności. Na początek taka moc by mnie nie przerosła, a i koszty eksploatacji mniejszego silnika i mniejszego auta są niższe niż od razu klasa 5 (2.0+), czy turbo z AWD. Skłoniła mnie niemiecka „siermiężność” wykonania, która była gwarantem wytrzymałości, oraz duża dostępność części zamiennych, w tym używanych (Polo w tej generacji to popularny model).

W czasie, w którym szukałem Polo niewiele było ofert, więc zdecydowałem się na dość odważny krok. Znalazłem Polo sprowadzone z Włoch, które było delikatnie mówiąc „szpetne”. Ktoś włożył wiele serca w „agro-tuning” tego auta, wiec stwierdziłem, że jeśli silnik jest zdrowy, to mogę go kupić, bo body-kit tanio zmienię, a „szpetność” będzie argumentem do dużej negocjacji ceny. I tak też się stało, auto kupiłem w bardzo przyzwoitych pieniądzach, ale musiałem je najpierw doprowadzić do stanu zero, zanim zacznę budowę docelowego pojazdu.

Poniższe zdjęcia prezentują stan wyjściowy:
Obrazek Obrazek

Dach i maska pomalowane na biało, maska z „bad-look”, grill też biały, tylne lampy czarne, tylny zderzak w wersji „meeeega”, wygładzona klapa bagażnika bez znaczka, zdemontowana tylna wycieraczka, oklejone na czarno szyby (przepuszczalność światła z 5%). W środku było jeszcze lepiej – gałka zmiany biegów i dźwignia ręcznego wysadzane plastikowymi diamentami, ledowe podświetlenia itp. ;D

Podczas przywracania stanu zero wyszło jednak, że ten „agro-tuning” był robiony na bogato. Biała farba była położona profesjonalnie, a nie przejechana sprayem, w środku było (ale przed sprzedażą zdemontowano) profesjonalne audio, patrząc po pozostałem instalacji. Tuningowy tłumik okazał się dedykowanym do tego modelu SuperSprint’em, a nadkola były poszerzane.
Dzięki znanemu na forum SakosG40 udało się przywrócić auto do normalnego stanu.

Stage 0:

-> pełen przegląd (rozrząd, płyny, filtry, świece itp.)
-> wymiana maski, grilla, tylnego zderzaka i tylnych lapm na oryginalne
-> wymiana drążka zmiany biegów i dźwigni ręcznego na oryginalne od GTI
-> zdjęcie folii z szyb, wymiana ledowych podświetleń na normalne żarówki
-> kilka zużytych elementów też trzeba było wymienić (piasta, wodziki skrzyni biegów, które się zapiekły, polerowanie kloszy lamp przednich
-> …i parę innych drobiazgów, których już nie pamiętam, a wyszły przy pierwszym przeglądzie.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Kolejnym zadaniem, które przed sobą postawiłem było przygotowanie zawieszenia i układu hamulcowego do sportu.

Stage 1:

-> amortyzatory Bilstein B6, sprężyny Eibach Pro – klasyka motorsportu
-> rozpórka przednia górna i tylna górna robione na wymiar w JHM
-> tarcze hamulcowe nacinane EBC Turbo Groove i klocki Yelow Stuff – ostatnia półka przed poziomem profesjonalnym, który już trzeba rozgrzewać przed jazdą.
-> aluminiowa (6mm) płyta pod silnik robiona na wymiar w GórnySport – trzeba było dospawać też wsporniki, bo nie było gdzie jej z przodu zaczepić. Płyta pełni też rolę dolnej rozpórki, bo ściąga dolne mocowanie wahaczy
-> geometria zawieszenia ustawiona w negatywie
-> opony typu semi-slick 195/50/15 (trochę za duże, ale w popularnym rozmiarze) z aluminiowymi felgami na zawody, oryginalny rozmiar dla Polo 185/55/14 na treningi, 155/65/14 na zimę i ostatnio 165/65/14 na szuter.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Następnym zadaniem było zapewnienie kierowcy możliwości precyzyjnego prowadzenia i kontrolowania parametrów samochodu.

Stage 2:

-> fotel kubełkowy kierowcy Bimarco Futura mocowany w oryginalnych szynach (zachowana możliwość regulacji przód/tył, góra/dół)
-> pasy szelkowe 4-punktowe OMP z homologacją drogową mocowane na śrubach oczkowych wkręconych zamiast oryginalnych śrub mocujących pasy (trzeba było tylko jeden punkt mocujący dorobić w tunelu środkowym)
-> przedłużenie dźwigni ręcznego, żeby ciągnąć większą siłą – był plan na hydrołapę, ale z uwagi na dwuobwodowy układ hamulcowy trzeba by montować dwie pompy, korektor itp., więc póki co jest ręczny na linkę, tylko z dłuższą dźwignią
-> zestaw wskaźników (temperatura wody, temperatura i ciśnienie oleju) – ponieważ wskaźnik temperatury wody na desce rozdzielczej się zepsuł, założyłem nową instalację, która od razu pokazuje więcej parametrów
-> flokowana kierownica – skórzana kierownica niestety nie sprawdzała w przypadku pocących się rąk, więc zainwestowałem w zamszowe rękawice, a kierownicę wyflokowałem. Obszycie kierownicy zamszem (tak się zwykło robić w motosporcie) było kosztowne, więc zaryzykowałem z flokowaniem i póki co się bardzo dobrze sprawdza
-> odcięcie ABS, poduszek i włącznik LFB – wyłącznik ESP jest w standardzie, ale ścigając się, zwłaszcza na luźnych nawierzchniach ABS bardzo przeszkadza, więc wyprowadziłem na konsolę wyłącznik całego układu ABS. Niestety przez to trochę zarzuca tyłem przy hamowaniu, bo nie mam korektora siły hamowania. Poduszki też trzeba wyłączać na czas startów, bo gdyby na jakimś podbiciu się otworzyły w czasie jazdy, to byłoby nie wesoło. Żeby móc hamować lewą nogą (LFB) musiałem też zrobić drugi obwód, który oszukuje czujnik położenia pedału hamulca, bo niestety oryginalnie podczas wciśnięcia hamulca, gdy gaz jest w podłodze, samochód odcina dopływ paliwa (dławi go, co ma pomóc w hamowaniu).

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Obecnie pracuję nad poprawieniem parametrów silnika. W dotychczasowej konfiguracji auto wykazało się mocą 120 KM (zmierzone na hamowni), czyli minimalnie poniżej specyfikacji silnika. W planach są drobne modyfikacje, które mają podnieść moc i możliwość jej przeniesienia na koła, ale bez poważnych zmian, bo niestety sportowych części do tego modelu na rynku wtórnym praktycznie nie ma, a nowe kosztują majątek, więc osiągnięcie 140-150 KM kosztowałoby dodatkowe 200% wartości pojazdu…

Stage 3:

->krótka skrzynia (z 1.0) – po awarii oryginalnej skrzyni GTI zamontowałem krótszą, jedynie z silnika 1.0 jest krótsza. Niestety pierwsza używana szybko się ukręciła, więc kupiłem kolejną, ale tym razem po regeneracji. Ta długo wytrzymała, ale też już zaczyna się powoli kończyć. Na szczęście koszt regenerowanej skrzyni z 1.0 stanowi 1/3 ceny używanej (nie-regenerowanej) skrzyni od GTI.
->dolot BMC CDA – puszka z filtrem podpięta pod oryginalne rury dolotu. Specjaliści twierdzą, że wsadzenie rury ze stożkiem na końcu bez gruntownej inżynierii jej kształtu itp. , a potem strojenia silnika może przynieść efekt odwrotny od założonego. Dlatego zostawiłem oryginalny układ, a tylko udrożniłem puszkę filtra. Odłączyłem też odmę, aby nie podgrzewać powietrza na wejściu oparami spod silnika.

Obrazek


W planie:
-> kolektor 4-2-1, żeby udrożnić wydech
-> planowanie i porting głowicy, żeby dodać trochę mocy w samym silniku
-> odciążenie koła zamachowego, żeby silnik szybciej wchodził na obroty
-> ECU master, żeby wystroić silnik po wszystkich modyfikacjach
Można by też zmienić wałki, dołożyć jednak hydrołapę i wstawić szperę, ale to już są dramatyczne koszty, a samochód staje się w 100% rajdówką, co nie jest celem…

Obecnie auto prowadzi się doskonale, dobrze hamuje i skręca. Czasem coś się sypie (np. pompa wspomagania), ale auto jeździ dobrze. Brakuje trochę mocy i szpery, bo w rajdowym fachu już się na tyle wyrobiłem, że przydałoby się pójść dalej. Wśród rajdującego amatorsko towarzystwa jestem jednym z kilku (na KJS jest +/- 70 załóg), który ma cywilny samochód (bez klatki, z tylną kanapą i wnętrzem, z klimatronikiem i ESP!), ale powoli udaje mi się dobijać do podium w swojej klasie (2 razy 3 miejsce). Pewnych ograniczeń jednak nie przeskoczę, moje Polo waży ok 1150 kg i ma zmierzone 120 KM, a koledzy z klasy 3. w Saxo, czy Civic’ach mają po 180 KM przy masie 800-1000 kg. Do tego często mają szperę, więc czego bym nie robił, wygrywać tym autem nie będę, ale mam satysfakcję jeśli na pojedynczych odcinkach uda mi się dokopać kolegom z profesjonalnie przygotowanymi samochodami.

Tak Polo wygląda w akcji:
Obrazek

Jeśli jesteście zainteresowani historią dalszych modyfikacji Polo i mojej rajdowej aktywności, to zapraszam do śledzenia profilu na FB – http://www.facebook.com/samprorallyteam
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Świetne auto, prawdziwa rajdówka.
Mam pytanie jak zrobiłeś wyłącznik ABS i poduszek powietrznych i czy gdy je wyłączasz masz jakiś błąd na desce? I co to jest LFB?
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
Rafal_V6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 06 gru 2014, 16:13

Post autor: Rafal_V6 »

ZeroOne pisze: Świetne auto, prawdziwa rajdówka.
Mam pytanie jak zrobiłeś wyłącznik ABS i poduszek powietrznych i czy gdy je wyłączasz masz jakiś błąd na desce? I co to jest LFB?
Taka pół-rajdówka, bo z jednej strony mocy i jej przeniesienia na koła brakuje, a z drugiej jest to względnie komfortowe auto (pomimo kubełka), bo ma klimę i wszystkie inne bajery z oryginalnego GTI.

ABS odcinam przy bezpieczniku - kabel od bezpiecznika ma rozcinacz, który wyprowadziłem na panel. Z poduszkami to nie znam szczegółów, ale też jest to odpięcie zasilania poduszek, tak jakby je wymontować. Po wyłączeniu ABS i poduszek na desce jest cała choinka, pali się brak poduszki, błąd ABS, błąd ESP i ogólne awaria hamulców "ratuj się kto może". Dlatego zrobiłem przełączniki, bo tylko na treningi i ściganie to włączam, inaczej to byłoby zbyt denerwujące.

LFB to Left Foot Braking, czyli po naszemu hamowanie lewą nogą. Szczególnie w przednionapędowych autach jest to niezbędny element rajdowej techniki prowadzenia. Polega to na tym, że prawą nogą dodajesz gazu, a w tym samym czasie lewą przyhamowujesz. W taki sposób składasz auto w skręty na luźnej nawierzchni, albo zacieśniasz zakręt na bardziej przyczepnej nawierzchni. Generalnie lewą nogą trzymasz auto w ryzach, a prawą dajesz ogień na tłoki, żeby trzymać moment i moc na przegubach... Niektóre auta, w tym Polo, mają taki głupi wynalazek, że jak przy wciśniętym gazie naciśniesz hamulec, to odcina gaz. Służy to niby temu, żeby szybciej hamować, zanim jeszcze zdejmiesz całkiem nogę z gazu, czy coś w tym stylu. Ale przy sportowej jeździe to uniemożliwia panowanie nad samochodem, bo kiedy w zakręcie potrzebujesz odzyskać przyczepność tylnej osi i dodajesz gazu, to auto nie reaguje, tylko się dławi pogłębiając poślizg (przeniesienie środka ciężkości do przodu).

Temat nie był łatwy do ogarnięcia, bo komputer z czujnika położenia pedału hamulca bierze informacje o tym, że hamujesz. Jeśli odłączysz czujnik, to nie będzie świateł stop. U mnie jest zrobiony drugi obwód, na którym komputer jest oszukiwany, tzn. światła stop dostają prąd, żeby się zapalić, ale komputer nie dostaje tej informacji. To też jednak trzeba włączać tylko na czas, kiedy potrzeba, bo jak się dłużej jeździ z tym, to komputer głupieje - wie, że ileś razy przyspieszam, zwalniam itp., a nie ma informacji, żebym hamował i wywala błąd tego czujnika (że pewnie nie działa, skoro dłuższy czas się nie zgłasza).
Awatar użytkownika
Ala
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 30 lis 2010, 21:55

Post autor: Ala »

to już wiem gdzie jest nasz filtr :) miło popatrzeć jak się robi coś fajnego z "agro tuningu"
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

A czyli to jednak on mi zwinął filtr :D też go chciałem, niestety filtr nie doczekał się mojej wypłaty, niech ci dobrze służy :D
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
Rafal_V6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 06 gru 2014, 16:13

Post autor: Rafal_V6 »

Ala pisze: to już wiem gdzie jest nasz filtr :) miło popatrzeć jak się robi coś fajnego z "agro tuningu"
Z tym "agro" to trochę żart, bo jak się zastanowić, to ktoś włożył kupę $$ i serca w to auto, a efekt - o gustach się nie dyskutuje... Ja potrzebowałem rajdówki, przeciętny użytkownik Polo raczej ceniłby sobie oryginalny pakiet stylistyczny GTI, ale są i tacy, którym to się spodobało, skoro ktoś to zrobił. W końcu blacharsko poszerzane nadkola (pewnie były jakieś szerokie felgi), profesjonalnie przemalowane dach i maska, elegancko zaspawana klapa bez znaczka, porządnie dospawana dokładka maski "bad-look", tylny zderzak z profesjonalnego body-kit'u, a nie samoróbka, wydech Supersprint, w środku profesjonalne audio z subwooferem i wzmacniaczem (instalacja i ślady mocowań to sugerują) - to wszystko kosztuje... Jedyne co moim zdaniem naprawdę śmierdziało tandetą, to gałka zmiany biegów i ręczny wysadzane plastikowymi diamentami... ;P

A maskę z białym pasem i bad-look oraz tylny zderzak nadal mam i jeśli ktoś zainteresowany, to zapraszam, są u Sakosa.
Awatar użytkownika
Rafal_V6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 06 gru 2014, 16:13

Post autor: Rafal_V6 »

ZeroOne pisze: A czyli to jednak on mi zwinął filtr :D też go chciałem, niestety filtr nie doczekał się mojej wypłaty, niech ci dobrze służy :D
Póki co mam wrażenie, że auto na wyższych obrotach jest żywsze, ale czy to dodatkowe KM, czy tylko efekt placebo, to muszę sprawdzić na hamowni. Ale pewnie z pomiarem poczekam na jeszcze jakąś modyfikację. Obecnie robię dalej zawias, pochwalę się jak skończę :)
Awatar użytkownika
Zdrowy
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2013, 23:59
Lokalizacja: SBI

Post autor: Zdrowy »

Jak się sprawują te heble? Bo przeszła mi przez myśl ostatnio taka konfiguracja i nie wiem czy warto wyrzucić aż tyle za heble czy założyć zwykle tyle że większe niż 256mm  ;)
Ślesin 2016 - Najniższe Polo 6n/6n2 :D

Fake GTI, czyli jadowite jeden cztery by Zdrowy xD <--- Zapraszam :)
Awatar użytkownika
Rafal_V6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 06 gru 2014, 16:13

Post autor: Rafal_V6 »

Zdrowy pisze: Jak się sprawują te heble? Bo przeszła mi przez myśl ostatnio taka konfiguracja i nie wiem czy warto wyrzucić aż tyle za heble czy założyć zwykle tyle że większe niż 256mm  ;)
Hamulce dają radę, jest wyraźna poprawa w stosunku do ori, ale trzeba brać pod uwagę warunki, w jakich je wykorzystuję - na treningach, czy odcinkach specjalnych potrafię zagotować płyn. Do pełnej skuteczności brakuje mi tylko przewodów w stalowym oplocie, bo ori często mi puchną.

Jeśli pytasz o porównanie do większych tarcz, to ja nie wiem, czy to się opłaca, bo musiałbyś dodatkowo zmienić piasty, zaciski i pewnie coś jeszcze. Prawdziwą skuteczność uzyskałbyś, gdybyś jeszcze zmienił pompę hamulcową na mocniejszą, te przewody no i zacisk jakiś bardziej zaawansowany. To jest lekkie auto, więc skuteczność hamowania jest raczej w detalach typu klocek, przewody, pompa, zacisk, niż wielkość tarczy...
Awatar użytkownika
Zdrowy
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2013, 23:59
Lokalizacja: SBI

Post autor: Zdrowy »

Rafal_V6 pisze:
Zdrowy pisze: Jak się sprawują te heble? Bo przeszła mi przez myśl ostatnio taka konfiguracja i nie wiem czy warto wyrzucić aż tyle za heble czy założyć zwykle tyle że większe niż 256mm  ;)
Hamulce dają radę, jest wyraźna poprawa w stosunku do ori, ale trzeba brać pod uwagę warunki, w jakich je wykorzystuję - na treningach, czy odcinkach specjalnych potrafię zagotować płyn. Do pełnej skuteczności brakuje mi tylko przewodów w stalowym oplocie, bo ori często mi puchną.

Jeśli pytasz o porównanie do większych tarcz, to ja nie wiem, czy to się opłaca, bo musiałbyś dodatkowo zmienić piasty, zaciski i pewnie coś jeszcze. Prawdziwą skuteczność uzyskałbyś, gdybyś jeszcze zmienił pompę hamulcową na mocniejszą, te przewody no i zacisk jakiś bardziej zaawansowany. To jest lekkie auto, więc skuteczność hamowania jest raczej w detalach typu klocek, przewody, pompa, zacisk, niż wielkość tarczy...
Nie zawsze trzeba zmieniać piaste czy zwrotnice. Do 16V pasuje P&P swap z golfa GTI lub Ibizy TDI na 280mm. Zmieniasz tylko jarzma i zaciski ;)
BTW. jakbyś dorwał przewody w stalowym oplocie to daj znaćsbo sam szukam ;)
Ślesin 2016 - Najniższe Polo 6n/6n2 :D

Fake GTI, czyli jadowite jeden cztery by Zdrowy xD <--- Zapraszam :)
Awatar użytkownika
Rafal_V6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 06 gru 2014, 16:13

Post autor: Rafal_V6 »

Zdrowy pisze:
Rafal_V6 pisze:
Zdrowy pisze: Jak się sprawują te heble? Bo przeszła mi przez myśl ostatnio taka konfiguracja i nie wiem czy warto wyrzucić aż tyle za heble czy założyć zwykle tyle że większe niż 256mm  ;)
Hamulce dają radę, jest wyraźna poprawa w stosunku do ori, ale trzeba brać pod uwagę warunki, w jakich je wykorzystuję - na treningach, czy odcinkach specjalnych potrafię zagotować płyn. Do pełnej skuteczności brakuje mi tylko przewodów w stalowym oplocie, bo ori często mi puchną.

Jeśli pytasz o porównanie do większych tarcz, to ja nie wiem, czy to się opłaca, bo musiałbyś dodatkowo zmienić piasty, zaciski i pewnie coś jeszcze. Prawdziwą skuteczność uzyskałbyś, gdybyś jeszcze zmienił pompę hamulcową na mocniejszą, te przewody no i zacisk jakiś bardziej zaawansowany. To jest lekkie auto, więc skuteczność hamowania jest raczej w detalach typu klocek, przewody, pompa, zacisk, niż wielkość tarczy...
Nie zawsze trzeba zmieniać piaste czy zwrotnice. Do 16V pasuje P&P swap z golfa GTI lub Ibizy TDI na 280mm. Zmieniasz tylko jarzma i zaciski ;)
BTW. jakbyś dorwał przewody w stalowym oplocie to daj znaćsbo sam szukam ;)
To nie wiedziałem, nie brałem SWAPa pod uwagę... Co do przewodów, to nie jest kwestia dostępności, tylko ceny... :) Tutaj są niezłe - http://sklep.helperformance.pl/index.php?id_product=4938&controller=product&id_lang=7#/kolor-czerwony Nawet czerwone mają, akurat pod GTI :)
Awatar użytkownika
Rafal_V6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 06 gru 2014, 16:13

Post autor: Rafal_V6 »

UPDATE - w temacie zawieszenia mogę już powiedzieć, że całość gum została zastąpiona poliuretanami :) Jest dobrze... :D
Trafiłem w moment z wymianą, bo część była już do wyrzucenia, więc dobrze, że się za to wziąłem. Kupiłem u Deuter'a z Olkusza. Jeśli też byście chcieli takie mody robić, to w GTI zwróćcie uwagę, że tylna belka w 6n2 GTI jest trochę inna od pozostałych wersji i trzeba jakąś inną tuleję wstawiać. Ja musiałem zwrócić tył na wymianę...

Obrazek
Awatar użytkownika
Zdrowy
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2013, 23:59
Lokalizacja: SBI

Post autor: Zdrowy »

Rafal_V6 pisze: UPDATE - w temacie zawieszenia mogę już powiedzieć, że całość gum została zastąpiona poliuretanami :) Jest dobrze... :D
Trafiłem w moment z wymianą, bo część była już do wyrzucenia, więc dobrze, że się za to wziąłem. Kupiłem u Deuter'a z Olkusza. Jeśli też byście chcieli takie mody robić, to w GTI zwróćcie uwagę, że tylna belka w 6n2 GTI jest trochę inna od pozostałych wersji i trzeba jakąś inną tuleję wstawiać. Ja musiałem zwrócić tył na wymianę...

Obrazek
Miałem to samo, że przysłali złe konkretnie do 6n ale na stronie producenta nie było to uwzględnione i wymiana za darmo ;)
Do 6n2 ma być taki jakby pocisk na tylna belkę, taki sam jak w Ibizie i golfie 5 ;)
Ślesin 2016 - Najniższe Polo 6n/6n2 :D

Fake GTI, czyli jadowite jeden cztery by Zdrowy xD <--- Zapraszam :)
Awatar użytkownika
Rafal_V6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 06 gru 2014, 16:13

Post autor: Rafal_V6 »

Zdrowy pisze:
Rafal_V6 pisze: UPDATE - w temacie zawieszenia mogę już powiedzieć, że całość gum została zastąpiona poliuretanami :) Jest dobrze... :D
Trafiłem w moment z wymianą, bo część była już do wyrzucenia, więc dobrze, że się za to wziąłem. Kupiłem u Deuter'a z Olkusza. Jeśli też byście chcieli takie mody robić, to w GTI zwróćcie uwagę, że tylna belka w 6n2 GTI jest trochę inna od pozostałych wersji i trzeba jakąś inną tuleję wstawiać. Ja musiałem zwrócić tył na wymianę...

Obrazek
Miałem to samo, że przysłali złe konkretnie do 6n ale na stronie producenta nie było to uwzględnione i wymiana za darmo ;)
Do 6n2 ma być taki jakby pocisk na tylna belkę, taki sam jak w Ibizie i golfie 5 ;)
Oni na stronie nie mają wyróżnienia na przed- i po- lift tylko Polo 3, podobnie z wersjami silnikowymi. Są tylko do wyboru średnice na przykład, ale to trzeba wiedzieć jakie się ma - ja do GTI brałem największe tuleje i poza tylną belką wszystko pasowało. Mi też bezkosztowo wymienili ten tył, ale ta, którą przesłali też nie pasowała, lecz dało się ją dostosować (za długa była)...
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N2”