Całkiem niedawno w moim AEX padła skrzynia. Wsadziłem używkę z innego samochodu i zalałem ją 3l oleju. Wiem, że skrzynia ma pojemność nieco powyżej 3l i zastanawiam się czy mogę tak jeździć czy jednak powinienem dolać tego oleju żeby było go full?
Panowie taki problem, opiszę od początku. Polo 6n2 1.0 AUC jeździło u mojego brata, on zaraz po zakupie wymienił olej w skrzyni na jakiś niedrogi 75W-90. Rok temu przejąłem od niego tę wypasioną furę i niestety skrzynia działa pod psem. Jak jest poniżej 5*C, to zaraz po odpaleniu lewarek chodzi ciężko a dwójka zgrzyta przy zapinaniu. Po kilki metrach, lewarek chodzi płynnie ale dwójka dalej zgrzyta przy normalnym zapinaniu. Jak zapinam bieg mega wolno to nie zgrzyta, ale tak się nie da jeździć po mieście. Wystarczy ze silnik się rozgrzeje, po jakiś tam 7 kilometrach i wszystko wraca do normalności i biegi chodzą idealnie i można przerzucać jak w formule 1. Pomyślałem że ten olej co tam jest to jakaś lipa i wymieniłem go na Mobila w pełni syntetycznego 75W-90, ale za bardzo nie pomogło. Chyba nawet jest gorzej. I teraz pytanie za 100 punktów. Czy ktoś z was narzeka na tego Mobila i inne standardowe oleje, czy to moja skrzynia jest po prostu zużyta? Czy ktoś miał zalane skrzynię Mobilem syntetycznym i potem wymieniał na oryginalny VW?
Panowie taki problem, opiszę od początku. Polo 6n2 1.0 AUC jeździło u mojego brata, on zaraz po zakupie wymienił olej w skrzyni na jakiś niedrogi 75W-90. Rok temu przejąłem od niego tę wypasioną furę i niestety skrzynia działa pod psem. Jak jest poniżej 5*C, to zaraz po odpaleniu lewarek chodzi ciężko a dwójka zgrzyta przy zapinaniu. Po kilki metrach, lewarek chodzi płynnie ale dwójka dalej zgrzyta przy normalnym zapinaniu. Jak zapinam bieg mega wolno to nie zgrzyta, ale tak się nie da jeździć po mieście. Wystarczy ze silnik się rozgrzeje, po jakiś tam 7 kilometrach i wszystko wraca do normalności i biegi chodzą idealnie i można przerzucać jak w formule 1. Pomyślałem że ten olej co tam jest to jakaś lipa i wymieniłem go na Mobila w pełni syntetycznego 75W-90, ale za bardzo nie pomogło. Chyba nawet jest gorzej. I teraz pytanie za 100 punktów. Czy ktoś z was narzeka na tego Mobila i inne standardowe oleje, czy to moja skrzynia jest po prostu zużyta? Czy ktoś miał zalane skrzynię Mobilem syntetycznym i potem wymieniał na oryginalny VW?[/quote]
Dla tych skrzyń oryginalny olej jest jak "Ojcze Nasz" i zalewanie czymkolwiek innym kończy się w sposób jak opisałeś czyli zrobił się kisiel.
Poleciałem na łeb i szyję, kupiłem skrzynie od polo 6N2 2001 1.4 16v 100hp. wstawiłem do silnika AFH, dawała rade non top w PIPE dawałem! przed zamontowaniem zalałem 80W/90 HIPOL wlazło jakieś 3l coś, bebechy były od CWX obudowy mieszane, bo w zapasie mam 5 skrzyń tylko na linki, nowe łożyska, upi..rdoliły mi sie tylko szpilki od przegubu a skrzynia dalej lata, mam spiek 3X radzikowski, ZDROWIA PANOWIE
Hipol 80w90 to bardzo gęsty olej, jak dawałeś radę w zimie na takim zmienić bieg srana?
Ja mogę już polecić olej na którym zrobiłem od remontu bardzo duży dystans, Elf75W80 NSJ
w zimie jak i w lecie biegi wchodzą świetnie.
Skrzynie biegów
Synchronizowane skrzynie biegów wymagają zwykle olejów o klasie API GL-4 i SAE od 80W po xxW-90.
Częstym przypadkiem jest zalecenie używania oleju ATF w klasie min. Dexron IID lub GM typ A, Suffix A
itp., ewentualnie olej silnikowy - SAE 0W-40, 5W-50, 10W-40, 20W-50; czasami można używać
mieszanin olejów silnikowych i przekładniowych. Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w
których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, np.
brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5.
Witam...
Mam pytanie...
Ostatnimi czasy podczas dłuższej jazdy na 5 biegu zdarzało się, że bieg wyskakiwał...
W zeszłym tygodniu podczas dłuższej trasy zacząłem mieć problemy z wrzucaniem biegów(wszystkich) , dodatkowo podczas postoju bez wciśniętego sprzęgła zaczął wydobywać się nieciekawy dźwięk ze skrzyni (przy wciśniętym pedale sprzęgła dźwięk ustaje) według tego co tu wyczytałem stawiam, że mam niedobór oleju w skrzyni...
I teraz najważniejsze :
1. Czy korek spustu oleju jest na imbus 17?
2. Czy według Was olej firmy Agip Rotra MP SAE 80W90 jest godny uwagi? Polecił mi go znajomy sprzedawca, ale wolę się upewnić, czy akurat do skrzyni VW jest on odpowiedni?
Jak skrzynia mechanicznie jest zjebana, czyli nie wchodzą biegi (jest dobre sprzęgło) albo wyje, to szkoda czasu na wymianę oleju i inne modlitwy.
Do roboty, do wymiany.
W polo, jak i w większości aut z grupy VAG skrzynie są kiepskie, jakoś w oplu astra f mojego starego, skrzynia wytrzymała te 20 lat, miałem już tych opli 3 sztuki, i corse, dwa fordy,
i do tej pory niewiarygodne było dla mnie że skrzynia biegów pada szybciej niż silnik.
Kumpel miał escorta starego xr3, chyba 80-ty któryś rok (jak on go katował, boże....), Ja miałem Taunusa 82,Scorpio 89, Calibre, kurwa w Żuku i Tarpanie dziadka skrzynia była miód, Poloneza mieliśmy przerobionego z silnikiem od sierry 2.3 Diesel i dalej skrzynia nie sprawiała problemów.
Takie ukraińskie gówno Tavria, skrzynia dawała radę.
Załamka = Szmelcwagen.
Mam skrzynię DQW. Mam pytanie ile litrów wchodzi do tej skrzyni? I czy dalej byłoby aktualne kupno tego oryginalnego oleju? Czy może polecacie jakiś inny olej? Np. Mobil lub Castrol? Wiem tylko, że ma być 75W90.
Polo III 1.4MPI 8V 60KM, silnik AUD, skrzynia bodaj ETD. Olej G052178A2 czy G060726A2? 2,7L czy 3.1L ? Uszczelniacz wysprzęglika oryginał tylko ?
Pomożecie zlokalizować wyciek: https://drive.google.com/open?id=0B3RIq ... mh0djY3LXM umyłem od spodu i będę obserwował, po kilkunastu km nic nie cieknie.
===
Te dwa oleje ponoć to samo. Zalałem Fuchsa 2,55L od przodu. Podniosłem na lewarkach i weszło 2.8L, resztę - muszę wjechać na podwyższenie. Cieknie z wysprzęglika i prawej półosi.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2017, 8:31 przez KristoF, łącznie zmieniany 1 raz.