[6n2] EGR czy sonda pada .

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Tutaj masz o diagnostyce EGRa za pomocą VAGa:
http://sprawdz.auto.pl/zawor-egr/

Jeśli chodzi o starsze wersje VAGa (311) to najlepiej postawić XP na wirtualnej maszynie, np. Oracle VM. Wtedy działa bez problemu
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

http://sprawdz.auto.pl/zawor-egr/
Ciekawostki:

    w autach do 2004, możemy zaślepić EGR bez modyfikacji oprogramowania sterownika silnika,
Ciekawe czy u mnie by było to realne.

Złożyłem wszystko do kupy i auto normalnie odpaliło . Przejechałem jakieś 25km i na chwilę obecną błędów nie pokazuje.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2017, 12:07 przez Jaco-, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Wczoraj zrobiłem ponad 70km i CHECK nie pojawił się. Może w końcu udało się ?
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Niestety po 3 tygodniach CHECK znów się zapalił i ten sam błąd.  Znajomy mechanik polecił go zaślepić. To też uczyniłem. Dziś trochę pojeździłem i CHECK się nie zapala.

Wyciąłem podkładkę z blachy miedzianej. Zobaczymy jak będzie to się sprawować.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Ta blaszka jest zbyt cienka, przebije ci ją i znów wyskoczy check.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Jest grubsza niż puszka po browarze.  :)

Zobaczymy jak będzie. Jeśli wyskoczy dorobię grubszą.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

miedźka powinna wytrzymać jak padnie to w sklepie za kilka zyli kupisz  :)
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Nie wiem czy to wina zaślepienia EGR ale wczoraj wracając z krótkiej przejażdżki najpierw zaświecił mi się EPC . Pomyślałem sobie że znów nie mam świateł STOPu ale jednak to nie było to bo one działały. Jadąc dalej już do domu lekko szarpnęło autem i zaświecił się CHECK. No myślę sobie że zaślepienie nic nie dało.
Po dojechaniu do domu i zgaszeniu auta odpaliłem go ponownie. EPC już zgasł i nie zaświecał się. Został jedynie CHECK. Podpiąłem go pod kompa i wyszukał mi takie błędy:

Obrazek

Czy one są powodem zaślepienia EGR ? Jak mam ten samochód nigdy takich błędów nie miałem.

Skasowałem błędy. Odpalałem auto kilka razy. CHECK już się nie zaświecał.
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Kontrolka EPC zapali się również jak zaczyna szwankować lub nie działa MAP Sensor, czyli te błędy które pokazał Ci ostatnio komputer. Przy "walniętym" EGRze  będą ciągłe błędy np. sond i map sensora. Możliwe że i ten czujnik masz po prostu uszkodzony tak jak EGR.
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Ja miałem podobne błędy z map sensorem gdy egr był padnięty, ja poprostu całkowicie wywaliłem EGR i teraz jeżdże z check i błędem że nie ma egr-u ale wszystko chodzi normalnie. Jak masz elektroniczny EGR to zaślepienie go nic nie da. komputer wtedy zawsze wariuje.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Map Sensor piszecie . Dziwne to trochę bo jak tylko zaślepiłem EGR to pojawiło się tyle błędów.

Dziś jeszcze raz odkręcę i usunę zaślepkę. Zobaczę wówczas co będzie się dziać.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Usunąłem zaślepkę i skasowałem błędy. Przejechałem się jakieś 5km i już się nie zapala CHECK czy EPC . Gdy zawór był zaślepiony obie kontrolki zapalały się po przejechaniu kilkuset metrów. 

Wychodzi na to że jest uszkodzony zawór EGR i tylko czekać aż znów wywali błąd. Zaślepianie nie ma sensu.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Za 60zł plus przesyłka kupiłem na jednej z aukcji Allegro używany EGR. Zobaczymy jak przyjdzie i po podmianie czy będę miał problemy.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

EGR już na swoim miejscu. Wszystko działa poprawnie.

Obrazek

Obrazek

A tu po zamontowaniu:

Obrazek
Awatar użytkownika
Kaczy
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 278
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:30

Post autor: Kaczy »

Czy po nocnym postoju samochód Ci szarpał zaraz po odpaleniu do czasu aż uspokoiły się obroty? + Czy podczas jazdy ze stałą prędkością typu 40/50km/h czułeś delikatne szarpanie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”