Witam,
Posiadam Polówkę 9n przedlifta (okularnik 1.2 AZQ), chciałem do niego dołożyć co najmniej pół FIS-a i tempomat.
W związku z powyższym, przekopałem cały znany serwis aukcyjny, ale znalezienie zegarów/liczników z MFA jest już wyczynem, a znalzienie jakiegokolwiek FIS-a graniczy z cudem. (Cały czas mam na myśli zegary/liczniki z 9n [nie 9n3])
W tym miejscu chciałbym zadać Wam (Panom/Paniom/Państwu) pytanie, czy zegary z wersji poliftowej (9n3) będą pasowały i działały w mojej przedliftowej polówce? (W sumie, pytanie dotyczy także manetek, bo problem podobny do tego z zegarami)
Z góry dziękuję za pomoc,
Przepraszam jeżeli powieliłem temat (szukałem czegoś na ten temat, ale nie znalazłem)
Co do pełnego fisa to może warto też spojrzeć na liczniki od fabii, z miesiąc temu był taki na olx. Wiadomo fabia ma inne podświetlenie niż polo, ale zawsze można zmienić, a elektrycznie licznik będzie taki sam jak w polo. Na forum fabii są ludzie którzy do fabii 1 wkładali liczniki od fabii 2, np. ten kolega wykonał u siebie takiego moda https://pl-pl.facebook.com/fabiapestka/
Zakupiłem już zegary z polo przedliftowego z MFA.
Powoli szykuję się do wymiany zegarów i manetek ale mam 1 problem.
Chciałe wszystko robić na podstawie tego manuala: https://vwpoloklub.pl/forum/index.php?&topic=49985.0
z tym że nie działa już pierwszy filmik (jak wyciągnąć PIN z ECU) http://www.youtube.com/watch?v=TlKO4yFMlj4
a w dodatku nawet jak znajdę coś na internecie to z moim interface-em VIAKEN KKL
i programami VCDS Lite / VAG-COM 409.1 / Polski VAG 4.9 / VW-Tool nie mogę się zalogować
Pytanie czy faktycznie muszę dokupić kabel i program VAG K CAN COMMANDER?
PS. narazie udało mi się zczytać tylko funkcje zapisane w starym liczniku.
Ewentualnie czy takim urządzeniem uda mi się wykonać wszystkie potrzebne kroki do dołożenia MFA i tempomatu? http://allegro.pl/skaner-vag-506m-uds-alternatywa-dla-vcds-vag-com-i6789113803.html
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, 13:14 przez Krzaczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Vag tacho powinien też bez problemu wyjąć PIN z obu liczników. Jak masz pojecie o edytowaniu wsadów BIN to Vag Tacho pozwala wyciągnąć wsad edycja przeklejenie PIN i VIN ,Immo Id , i masz nowy licznik bez śladu ingerencji.
O tego nie wiedziałem, tzn myślałem że vag tacho nie ma takich możliwości, chociaż jak tak patrzę to w podobnej cenie do vag can k commandera, a ten z kolei częściej spotykany w manualach. Tzn rozumiem że i vag tacho i ten can k commander pozwolą na zmianę zegarów?
Doszedł kabelek VAG K+CAN.
Udało się odczytać nowe dane.
Wyczytałem, że silniki benzynowe (ECU typu VAG-ME7x) nie przechowywują przebiegu w ECU, sprawdzenie oryginalności przebiegu odpada. (PODOBNO tylko EDC15x - diesel-e - przechowują przebieg dodatkowo w ECU)
Ale teraz mam zagwozdkę - PINy (immobiliser) w ECU i w zegarach RÓŻNIĄ się - wie ktoś może czy to normalne?
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 22:09 przez Krzaczek, łącznie zmieniany 1 raz.