[6n2] EGR czy sonda pada .

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Kaczy pisze: Czy po nocnym postoju samochód Ci szarpał zaraz po odpaleniu do czasu aż uspokoiły się obroty? + Czy podczas jazdy ze stałą prędkością typu 40/50km/h czułeś delikatne szarpanie?
Po odpaleniu nie szarpał. Ale dziś jechałem jakieś 20-30km/h i czułem takie lekkie szarpanie autem.

Co Masz na myśli z tym szarpaniem ?
Awatar użytkownika
Kaczy
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 278
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:30

Post autor: Kaczy »

U mnie wyskoczył błąd czujnika prędkości pojazdu i jutro się za niego biorę. Być może to będzie winowajca.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

U mnie na chwilę obecną po zmianie EGR błędów żadnych nie ma. A dziś i wczoraj znów zrobiłem około 100km.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Czy po zmianie EGR trzeba robić adaptację ?  https://vwpoloklub.pl/forum/index.php/t ... #msg266527
s
sebi88
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 17 cze 2017, 22:12

Post autor: sebi88 »

a dla silnika 1.0 mpi jak sie robi adaptacje ?
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Nie ma potrzeby robić żadnej adaptacji sprawnego czujnika EGR jak i np. MAP Sensora. Po zmianie dla przykładu niesprawnego MAP Sensor na sprawny kontrolka EPC sama prawidłowo gaśnie. Ewentualnie można wykasować błędy ze sterownika. Nic więcej.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Zrobiłem sporo kilometrów i dwa razy zaświecił znów mi się CHECK. Sprawdziłem i znów EGR daje o sobie znać. Tym razem mam ,,niewystarczający przepływ,, czyli zapewne do końca się nie otwiera.

Czy istnieje możliwość wyłączenia EGR przez VAG ?
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Nie da się go wyłączyć. Ja już od dawna nie mam egr i po prostu jeżdżę z odpiętym.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Nie masz czyli zaślepiłeś go czy tylko odpiąłeś ? Wydaje mi się że bez EGR więcej mi pali . Gdy wyjeżdżałem na urlop zatankowałem auto do pełna. Przed dniem wyjazdu zrobiłem trasę 200km  do Lublina  a następnego dnia 320km do Torunia. Jakież było moje zdziwienie że zrobiłem 500km i  pół zbiornika tylko spalił.
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Wszystko od egr jest wywalone została tylko kostka do podłączenia. Święci się check że go tam nie ma i tyle. Jeżdżę tak 2 lata i nic się nie dzieje. W mieście może trochę więcej pali ale z trasie tak dalej mało.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Od połowy września CHECK nie zapala się. Skróciłem odpowietrznik i błędów nie wywala .
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Odświeżę temat EGR.

Zrobiło się ciepło i dziś podczas trasy 30 km tuż przed jej końcem zapalił się CHECK.

Mając przy sobie tylko swój telefon z Symbianem (Nokia E7) i zainstalowanej na niej aplikacji OBDScope v1.21 sprawdziłem błędy i skasowałem błąd. EGR.

Sam błąd :
Diagnosis by OBDScope.
www.obdscope.com

Date: 05.04.2018 17:25.
Vehicle id: N/A
MIL: On.
Inspection status: Failed. MIL is on.
Fuel system status: Closed loop, using oxygen sensor feedback to determine fuel mix.
Secondary air status: N/A.
OBD Port Voltage: 0,00V

OBD tests: 8/8 completed:
Misfire: OK
Fuel system: OK
Components: OK
Catalyst: OK
Evaporative system: OK
Oxygen sensor: OK
Oxygen sensor heater: OK
EGR system: OK

Lambda Tests:
-
DTCs:

P0401(current): Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected.

Freeze Frame:
Calculated Load: 0%
Short Term Fuel Trim B1: 0%
Long Term Fuel Trim B1: 0%
Intake Manifold Pressure: 0kPa(a)
Engine RPM: 01/min
Teraz zastanawiam się czy znów kupić używkę czy jakiś zamiennik. Dziwne dla mnie jest że układ nie daje rady gdy zrobi się ciepło.

Może szukać innej przyczyny ?
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Dziś rozebrałem całkowicie EGR wraz z rurką prowadzącą do przepustnicy.

Wyczyściłem co się dało i na ile się dało.

Dla potomnych napiszę że aby odkręcić rurkę od przepustnicy należy ją też odkręcić i wówczas odkręcać śruby rurki. Lepszy jest dostęp do nich bo bez odkręcenia przepustnicy jest bardzo ciężko.

Wyczyściłem wszystko co związane z EGR. Aż tak zasyfione to nie było . Myślę że ten używany EGR nie jest do końca sprawny i chyba trzeba będzie kupić zamiennik. Kupiłem używkę i w wyższych temperaturach nie daje rady.

A może to inna przyczyna ? Pojeżdżę i zobaczę co się będzie teraz po czyszczeniu działo.


Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2018, 18:54 przez Jaco-, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Zrobiłem z 500 km po czyszczeniu i jest dobrze. Wczoraj byłem w Lublinie i postałem trochę w korkach. Ciepło było więc liczyłem że może coś wyjdzie z EGR. A tu nic.

Myślę że wyczyszczenie rurki coś dało chodź jakoś nie była zasyfiona.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”