[6N] Wymiana przewodów wspomagania - zakuwanie, parametry

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
senio
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 29 cze 2014, 23:32
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

[6N] Wymiana przewodów wspomagania - zakuwanie, parametry

Post autor: senio »

Witam. Posiadam Polo 6N 1.4 AEX hatchback, 96r. ze wspomaganiem. Stalowe przewody są mocno skorodowane. Chciałbym wymienić wszystkie czyli od tłoka obustronnego do zaworu sterującego (2szt) oraz przewód ciśnieniowy i powrotny. Przewody te chciałbym zakuć. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć:
- Jakie długości mają poszczególne przewody.
- Jaki przewód ciśnieniowy najlepiej użyć (pewnie jakiś olejoodporny). Czy są jakieś inne obostrzenia (temperatura, odczyn płynu wspomagania).
- Jakie są wymiary końcówki oczkowej (M14?)
- Jakiego typu będą potrzebne uszczelki pod końcówki oczkowe? Podobno miedziane?
- Ile wynosi średnica wewnętrzna przewodu? Czy jest ona krytyczna jeśli będzie źle dobrana np. wspomaganie będzie chodzić za luźno?
- W niektórych dokumentacjach do tego modelu widnieje czujnik ciśnienia wpięty w przewód wspomagania, aczkolwiek nie znalazłem go w swoim samochodzie. Może ktoś potwierdzić czy rzeczywiście go nie ma czy coś przeoczyłem.
- Jakie są wymiary śrub drążonych (prawdopodobnie M14x1.5 ale nie wiem jaka długość, przypuszczam że długość gwintu: 13mm i długość całkowita: 25mm)
Obrazek

Przewody o które mi chodzi i ich stan:
Obrazek

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

Najlepiej będzie jak zdemontujesz swoje i weźmiesz na wzór do zakładu gdzie dorabiają.... bo było kilka rodzajów tych węźy
Awatar użytkownika
senio
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 29 cze 2014, 23:32
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: senio »

A orientuje się ktoś może czy wymiana przewodów na gumowe nie wpłynie na zwiększenie temperatury oleju wspomagania co może doprowadzić do uszkodzenia elementów układu? . Przewody te mają budowę gumowo-metalową i zastanawiam się czy te metalowe części nie mają na celu odprowadzania ciepła, ponieważ w niektórych samochodach są chłodnice płynu wspomagania.
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

przecież mogą ci dorobić z rurkami żaden problem
Awatar użytkownika
senio
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 29 cze 2014, 23:32
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: senio »

Prawda, ale chciałbym się dowiedzieć chociażby z ciekawości czy zakucie wężem gumowym było by błędem i może doprowadzić do uszkodzenia układu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”