[9n] Olej do wspomagania 1.2

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

edit: na forum.vwgolf.pl mamy mamy podobny temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181352

wychodzi na to, że teraz w serwisie leją syntetyk i nieważne czy to golf II czy passat b6.

Piszą, że M6162 to minerał i jest do BMW, natomiat do VW najlepiej jest zalać M6161 Syntentyk.

Sam się teraz zastanawiam czy nie spuścić z pompy aktualnego zalanego mineralnego i zalać układ M6161


http://cars.febi-parts.com/article.php? ... =p%C5%82yn - 2 i 3 pozycja w tabelce, czarno na białym jest że powinien iść 6161

gti miałeś rację :agree:
e
egon.
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 27 gru 2014, 10:02
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: egon. »

No to wychodzi na to, ze ja tez się skusze na syntetyk ;)
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

ciekawostka.

byłem dzisiaj u kumpla , który od 10 lat jeździ tylko autami VAG

twierdzi, że syntetyk zalewać można tylko i wyłącznie do nowego układu wspomagania ( nowa maglownica i pompa )

Ja tam zostaję przy mineralnym 6162
e
egon.
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 27 gru 2014, 10:02
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: egon. »

Powiem szczerze, ze trochę dziwna teoria, bo jeśli układ jest sprawny i szczelny, to dlaczego nie można lać syntetyku :?:
moje drugie auto w domu (nie niemieckie) ma 13lat i prawie 250tys przebiegu i układ kierowniczy jest zalany syntetykiem od zawsze i nic sie nie dzieje, ale moze VW maja inaczej, ale jesli producent "pozwala" na zalanie syntetykiem to dlaczego tego nie robic :?:
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

[quote=""wojtek6992""]ciekawostka.

byłem dzisiaj u kumpla , który od 10 lat jeździ tylko autami VAG

twierdzi, że syntetyk zalewać można tylko i wyłącznie do nowego układu wspomagania ( nowa maglownica i pompa )

Ja tam zostaję przy mineralnym 6162[/quote]


jak dla mnie to nie ciekawostka tylko bzdura :banghead:

przecież weźcie pod uwagę że olejem zalana jest pompa i maglownica która może wymagać syntetyku gdyż wtedy działa optymalnie czyli tak jak zaleca producent :!: a z kolej w starszych autach gdzie tamte układy od nowości były zalane mineralnymi i na takich mają działać, VW nie wymyśla norma na wszystkie płyny od tak sobie dla swojego widzimisię.
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

[quote=""gti21""][quote=""wojtek6992""]ciekawostka.

byłem dzisiaj u kumpla , który od 10 lat jeździ tylko autami VAG

twierdzi, że syntetyk zalewać można tylko i wyłącznie do nowego układu wspomagania ( nowa maglownica i pompa )

Ja tam zostaję przy mineralnym 6162[/quote]


jak dla mnie to nie ciekawostka tylko bzdura :banghead:

przecież weźcie pod uwagę że olejem zalana jest pompa i maglownica która może wymagać syntetyku gdyż wtedy działa optymalnie czyli tak jak zaleca producent :!: a z kolej w starszych autach gdzie tamte układy od nowości były zalane mineralnymi i na takich mają działać, VW nie wymyśla norma na wszystkie płyny od tak sobie dla swojego widzimisię.[/quote]

niby tak

mój sąsiad ma passata b6 2007 r . Miał stłuczkę w 2009 roku, musiał wymienić cały układ . Układ ma zalany do tej pory olejem mineralnym. Co ciekawe nic się nie dzieje...


Dla mnie to też chore, bo dzwoniłem kiedyś do serwisu z pytaniem jaki płyn mam zalać. Odpowiedź brzmiała mineralny zielony 6162 mimo że auto mam z 2008 roku
e
egon.
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 27 gru 2014, 10:02
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: egon. »

Czyli w sumie wychodzi na to, ze nikt do końca nie jest w stanie powiedzieć jaki olej należy wlać.
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

[quote=""egon.""]Czyli w sumie wychodzi na to, ze nikt do końca nie jest w stanie powiedzieć jaki olej należy wlać.[/quote]

dokładnie , większość jeździ na mineralnym i nic się nie dzieje.
E
Ezio
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2012, 8:19

Post autor: Ezio »

Witam
Posiadam Polo 1.2 rocznik 2002.
Od wczoraj kierownica zaczęła mi lekko słabiej chodzić, czuje opór - którego wcześniej nie było.
Chociaż mechanik wsiadł do auta i mówi, że on nic nie czuje. Sprawdziłem płyn do wspomagania i chyba jest go za mało. Na bagnecie wogóle nie ma.
Pytanie czy sam mogę go dolać? Jeżeli tak - to jaki dokładnie i ile go musi być?
Obrazek
Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Wydaje mi się, że płyn zielony - najlepiej Febi. Ale możesz zadzwonić do ASO i się upewnić.

Oczywiście, że możesz samemu dolać. Musisz dolać tyle, aby na bagnecie był ślad mieszczący się między MIN a MAX ::)
E
Ezio
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2012, 8:19

Post autor: Ezio »

Rozumiem, że płyn chłodniczy (na pewno czerwony) jaki mam kupić bo widzę, jest już na min. na zbiorniku też dowiem się w ASO?
Ale że zadzwonię i oni mi tak przez telefon bez problemu podadzą? :o
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

W specyfikacji oleju mineralnego a syntetyku jest tylko jedna istotna zmiana, temperatura pracy. Dla minerała to -40 do 100 C a dla syntetyka -40 do 130 C. W starszych autach 100 C wystarczało w nowszych niestety już nie za bardzo. Olej mineralny z syntetykiem są mieszalne. Syntetyk to prostu nowszy lepszy olej do wspomagania. Sam zalałem syntetykiem Febiego moją Octavię 1 z 2001 po uszczelnieniu pompy wspomagania. Różnicy nie widzę nie słyszę.
Lenistwo drogą do postępu
E
Ezio
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2012, 8:19

Post autor: Ezio »

Pytanko, bo zakupiłem już odpowiedni olej.
Bo mam wlać żeby poziom znajdował się między min a max?
Bo sprzedawca wspominał mi coś, że to przy włączonym silniku itd...
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Ja mam auto od nowego z salonu i korek jest zielony i płyn też no i myślę że taki trzeba lać.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Tylko że zielony jest i syntetyk i minerał. Minerał był stosowany do 2000/2001  potem syntetyk. Syntetyka można dolać do minerała jak zmienić minerał na syntetyk w drugą stronę nie. Generalnie minerał a syntetyk różni zakres temperatur. Minerał jest do 100 C a syntetyk do 140 C. W polo i tak rozgrzać płyn powyżej 100 C raczej mało prawdopodobne. Konkluzja wymienić albo dolać syntetyka bo lepszy i mieszalny z minerałem.   
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”