[9N] Zacisk prawy tył

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Palec11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 07 maja 2015, 10:53

[9N] Zacisk prawy tył

Post autor: Palec11 »

Witam otóż mam taki problem że zacisk na prawym kole nie odbija jak zaciągnę ręczny mechanik mi powiedział że trzeba to wymienić i teraz bije do sedna chce używany zacisk kupić i pytanie z jakich vw ten zacisk by pasował do mojej poli ?? czy np z benzyniaka 1.4 lub z anglika jakiegoś. Moja pola to okular 1.9 TDI 100km z 2003 roku wersja highline.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Po pierwsze zacisk można regenerować. Dwa zaciera się przeważnie oś z dźwignią. Wystarczy odkręcić i zdjąć dźwignię WD 40 rozruszać. Potem nasmarować. Trzy można założyć dodatkowe sprężyny od Octavii 2 albo superba (ja mam od superba) które dodatkowo odciągają dźwignie pasują P&P sam takie sobie założyłem. Kosztowały bodajże 15 pln sztuka. Wada jest tylko taka że ręczny ciężej się zaciąga wiadomo.
Lenistwo drogą do postępu
P
Palec11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 07 maja 2015, 10:53

Post autor: Palec11 »

Ja się zdam na mechanika byłem u jednego to powiedział mi że nie da sie tego naprawić trzeba wymienić.Ale po rozmowie z 2 mechanikiem powiedział że właśnie można to jakoś zregenerować ale musi to zobaczyć jak bd miał więcej wolnego to pojadę i zobaczymy. A wracając do tematu to wrazię co to z jakich samochodów będzie pasował zacisk do mojej poli ?
t
the_cure
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:46

Post autor: the_cure »

po co kupować. Chyba że masz za dużo kasy. wystarczy czyszczenie tak jak pisano powyżej, przerabiałem to samo, 20 minut na jedną stronę auta i po problemie :)
P
Palec11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 07 maja 2015, 10:53

Post autor: Palec11 »

No zobaczymy co mi mechanik drugi powie ... mam nadzieję że na tym się skończy odnośnie tego zacisku bo wiem tyle że centralnie nie odbija i trze ... No zobaczymy koło 17-18 dopiero bd miał kiedy pojechać do mechanika ... I wracając do tematu to wrazię co jeśli jednak by się okazała wymiana zacisku niezbędna to od jakich aut będzie on pasował ?? Bo chce już że tak powiem asekuracyjnie poszukać części żeby z wizytą u mechanika odrazu to załatwić.
P
Palec11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 07 maja 2015, 10:53

Post autor: Palec11 »

Dobra trzeci mechanik mówi że zacisk jest do wymiany tak więc kończymy temat oczyszczania zacisku itd .. potrzebuje centralnie zacisku mechanik dał mi mój stary zacisk i mam szukać nowego powiedział że zacisk z benzyny i ropniaka i nawet angola będzie pasował ... ALe mam jedno pytanie czy napewno tak jest i czy np z wersji po liftowej będzie ten zacisk pasował ? Lub np po liftowego angola też będzie pasować ?? Bo mogę kupić za 40zł zacisk z poliftowego anglika i mogę kupuć za 120 zł zacisk z wersji europejskiej z vw polo 1.4 TDI i co wybrać ??
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""Wolga85""]Po pierwsze zacisk można regenerować. Dwa zaciera się przeważnie oś z dźwignią. Wystarczy odkręcić i zdjąć dźwignię WD 40 rozruszać. Potem nasmarować. Trzy można założyć dodatkowe sprężyny od Octavii 2 albo superba (ja mam od superba) które dodatkowo odciągają dźwignie pasują P&P sam takie sobie założyłem. Kosztowały bodajże 15 pln sztuka. Wada jest tylko taka że ręczny ciężej się zaciąga wiadomo.[/quote]
Witam
Też mi kiedyś mechanik zasugerował kupić sprężynę dodatkową, bo w innych VW są takie stosowane... Tak się akurat złożyło, że widziałem na podnośniku VW Passata B5 i u niego widziałem takie sprężyny.. więc kupiłem w ciemno (zanim napisałeś ten post). Dzisiaj próbowałem to założyć. Niby pasuje w otwory, ale nie jestem pewien. Mógłbyś powiedzieć, czy Twoje sprężyny wyglądają tak samo?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czy tak to powinno być założone?

Pozdrawiam
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Obrazek
Ja mam z superba.
Lenistwo drogą do postępu
P
Palec11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 07 maja 2015, 10:53

Post autor: Palec11 »

Kupiłem zaciski z angola poliftowego i wszystko pięknie działa mechanik powiedział że w bardzo dobrym stanie ... I kupiłem za grosze lewy przy okazji na zaś ... Odnośnie tej sprężyny co pokazaliście na zdjęciach u mnie w polce nie ma czegoś takiego na lewym i na prawym zacisku
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Bo nie było ale można dołożyć gdy dźwignia w zacisku lub linka się blokuje.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""Wolga85""]
Ja mam z superba.[/quote]

masz jeszcze to zdjęcie? jaka cena za 2 sztuki?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Kosztowały 40 z przesyłką. Tylko u mnie trzeba było zacisk rozebrać i wymienić gumę uszczelniająca tłoczek bo się zpiekła z tłoczekiem i nie odbijał. Polerka tłoczka smar do tłoczków i wymiana gumek na obu stronach dodatkowe sprężyny i jest bajka.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

Powiedzcie mi czy na wymontowanym zacisku można sprawdzić działanie dźwigienki od ręcznego? Nie wysunie się tłoczek?
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”