lakierowanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

bruczyk wal śmiało z poprawkami, do wiosny daleka droga i jeszcze sporo teorii i praktyki przed ostatecznym lakierowaniem. Zawsze wysłucham dobrych rad.

Gdzieś jednak wyczytałem, że drugi podkład (na szpachel) kładziemy po całkowitym stwardnieniu szpachli i polerkę robimy po całkowitym stwardnieniu lakieru - to daje w zależności od użytych materiałów 24-48 godz przy 65*C. hmm
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

polerka, jest wskazana 2-3 tygodnie po lakierowaniu i wygrzaniu auta na sloncu. no chyba ze masz komore lakiernicza to mozemy mowic o polerce w ciagu 48 h od lakierowania.

dwie warstwy podkladu sie daje w momencie gdy cala karoseria byla wypiaskowana,
ale to sa dwa podklady o roznych zadaniach.


przy zmianie koloru w samochodzie moze zostac czesc wnetrza ale znow silnik jest wskazany opusic komore no chyba ze jej nie malujemy co dziko wyglada po otwarciu maski.

nie mozna zapomniec ze maske, klape czy drzwi nalezy tez pomalowac od strony ktora jest nie widoczna w momencie zamkniecia w/w elementow.

przy zachowaniu tego samego koloru mozna sobie to odpuscic



kolejna sprawa tam gdzie w tej chwili macie pecherzyki rdzy to na 90% pod lakierem juz jest dziurka, ktora trzeba by zaspawac.
Awatar użytkownika
gonek007
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2009, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: gonek007 »

Witam POLO-wiczów

Ja łakierowalem swoje polo wraz z kolega minionego lata.
Mozolna praca i dosc długo trwala jezeli na codzien musisz isc do roboty.
Zajeło mi to 1,5 miesiaca i to w dosc surowych warunkach.
Pomieszczeniem był stary garaz w ktorym było pełno kurzu a jak
padał deszcz to musialem lawirowac samochodem zeby z dachu nie kapało:)
Ale efektem koncowym jestem zachwycony tak jak wielu ludzi.
A cała robote zrobilo dwoch amatorow,

Musze przyznac sie ze nie malowalem komory silnika ani wnetrza.
Odpuscilem z powodu czasu.
A takie elementy jak drzwi nie mialem jak zamocowac zeby pryskac z dwoch stron,
a dodatkowo zmienilem koncepcje i widzoczne elementy ze srodka bede robic na czarno.
Komore silnika wciaz mam w planach do malowania lecz juz zostawiam to na wiosne.
Raczej nie bede wyjmowac całego silnika tylko usune wszystko na okolo niego,
przykryje i tak prysne.

Kolorem oryginalnym był biały.
Dalem ciala bo zastosowalem szary podkład, a lakierowalem na żółto
wiec słabo ten kolor krył.
Polozylem 3 warstwy a na niektorych elementach nawet 4 co w przypadku tego koloru
minimum 4 dały właściwy odcień.Klary poszło 3 warstwy.
Wie na to co lakierowałem zeszło mi 5 litrow samego lakieru(74zł/litr)

A Teraz postaram sie odwzorowac poszczególne czynności:

1. Demontaż tzw ogołocenie budy
2. Dokładnie oczyscic miejsca zardzewiałe
3. Przeszlifowac cały samochod
4. Odłuscic miejsca do szpachlowania.
5. Szpachlowanie.
6. Szlifowanie.
7. Odkurzyc miejsce pracy
8. Odtłuscic np.benzyna
9. Okleic tasma malarska elementy, ktorych niechcemy zamalowac.
10.Nakładamy podkład
11.Pierwsza warstwa
12.Druga warstwa - ewentualne zacieki szlifujemy po stwardnieniu lakieru papierkiem wodnym.
13.Ostatnia warstwa a nastepnie na w pol suchy lakier nakladamy klar.
Nastepne warrstwy tez nakladamy na w pol suchy klar.
14. Składanie samochodu zaczełem po długich 3 cieplych dniach, gdyz bałem sie ze
uszkodze lakier.
15.Polerowanie najszybciej radze po okolo tygodniu.


Mozliwe ze o czyms zapomnialem wspomniec ale tak z grubsza to bylo tak. :amen: :amen:
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

Gratki
Mam pytanie do 3 punkty. Czym szlifowaleś i jak to wyglada mniej wiecej
A jesli chodzi o pkt 15 to czym polerowales??
I jaki byl pelny koszt takiej zabawy
pozdro
Awatar użytkownika
gonek007
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2009, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: gonek007 »

szlifowalem papierem sciernym na klocku , adapterze - zwykly dostepny w castoramie w ogolnobudowlanym.
Najpierw szlifowalem papierem 180 a pozniej poprawialem 320.
Starego lakieru nie musisz idealnie wygladzac bo tyle warstw przykrynie niewielkie rysy.
Polerke reczna kupilem na allegro - kosztowala okolo 180 zl.
paste mialem w prezencie i nawet nie pamietam jaka to byla.

Duzo zabawy mialem ze zderzakami zeby zrobic je pomalowac
Jezeli masz je nie malowane a bedziesz chcial je malowac to dac znac dorzuce ci wskazuwek.


A koszt hmm to wyszedl mnie okolo 1000 zl
nawet idealnie nie liczylem
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

nie zderzaki chce zostawic czarne bo mi sie takie podobaja. I niewiem czy nie pomaluje takim samym kolorem jak mam albo troszke zmienie odcien
a szlifuje sie do golej blachy czy jak??
Awatar użytkownika
gonek007
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 09 wrz 2009, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: gonek007 »

do golej blachy szlifujesz tylko miejsca gdzie jest rdza a najlepiej te miejsce szlifierka zjechac do rownego tak zeby nie bylo widac wzer rdzy.
ale nie przesadzaj zeby blachy nie przeciac bo sobie roboty narobisz.
do miejsc trudno dostepnych napewno przydadza ci sie takie okragle szczotki druciane ktore sie montuje na wiertarke.Zestaw kosztuje okolo 7 zlotych napewno ci sie przyda i pewnie wszystkie zuzyjesz.
Bys mogl wrzucic jakies zdjecia bo ciekawy jestem jak Twoja polowa wyglada.

aha niewiem w jakim stanie jest u Ciebie regulacja lusterek ale jak ja demontowalem to mialem problem.Niedosc ze linki byly skorodowane to problem z rozebraniem .
Wkurzylem sie poucinalem je i wyrzucilem.
Na koniec wkleilem lusterka na stale oczywiscie z odpowiednim dla mnie ustawieniem :)
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

Sterowania lusterkami juz nie mialem jak go kupilem :? a fotki jak porobie to ci podesle na PW albo na poczte. Musze zaczac zbierac kase na to ale z tym cieżko :(

-- Pon Lis 02, 2009 8:42 pm --

szkoda ze niema nikogo z Chorzowa albo okolic co by mi pomogl przy lakierowaniu :( a moze do wiosny sie ktos trafi :blush2: a moze wygram w lotto i bedzie kapa remont silnika i nadwozia w poli :crazy:
Awatar użytkownika
marcin1.4
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:20
Lokalizacja: http://marcinrybarczykryba.npx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: marcin1.4 »

wiecie co ?nie chce nikogo obrazac ,ale troszke bzdurki wypisujecie z gory was przepraszam


p.s maluje auta od 10 lat
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

marcin1.4
to pochwal sie swoja wiedza ,a nie tłamś jej dla siebie .. my nie jestesmy magikami , a kazda wiedza sie przyda :piwo:
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

marcin1.4 opisz proszę jak polakierować dobrze samochód.
My jesteśmy biednymi z pokolenia "Sam naprawiam swoje polo" więc wszystko we własnym zakresie.
Rzadko się zdarza aby jakiś fachowiec podzielił się swoją wiedzą więc może Ti :bow:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
marcin1.4
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:20
Lokalizacja: http://marcinrybarczykryba.npx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: marcin1.4 »

Wiec w czym macie dokladny problem ,nie wystarczy wiedza teoretyczna ,ale wazna jest akurat w tym zawodzie praktyka

A co dokladnie chcecie wiedziec?????????????
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

wszystko :) od podstaw .. jak przygotowac auto , czym to zrobic .. jak nakladac warstwy ,jakie i ile ,i jak wykonczyc to wszystko :) pisania bedzie pwenie duzo :P najlepiej jak byly by opisane 3 rodzaje .. mat , zwykly (polysk) ,metalic ..z gory dzieki :) pozniej wrzuci sie do FAQ :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
Benek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 370
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:57
Lokalizacja: WuWuA

Post autor: Benek »

ja z checia tez bym poczytal jak przygotowac auto do malowania bo niedlugo sam bede musial :P malowac sam nie bede nie mam sprzetu :/
Moja Pola - German Style Project
Awatar użytkownika
marcin1.4
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:20
Lokalizacja: http://marcinrybarczykryba.npx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: marcin1.4 »

powiem ze kazde przygotowanie pod lakier nie ruzni sie niczym nie mamznaczenia jaki rodzaj farby na auto polozysz,no chyba ze jest to lakier (HYDRO)-WODO ROZCIECZALNY ALE ROZNICE SA NIEWIELKIE
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”