Wszystko o: Hamulce

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
suhoj22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: suhoj22 »

No ja mam również podobny problem :? Zastanawiałem sie czy to nie pompa, albo serwo.
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Witam kolegę z Jastrzębia, pochwal się w odpowiednim temacie jak wygląda Twoje Polo, zebym wiedział za czym rozglądać się na mieście :D

A mi po raz kolejny zaczęły bic tarcze.... znowu czuje bicie na pedale hamulca... Nie wiem co jest grane, wczesniej klocki i tarcze ATE zaczeły bić wiec po roku zmieniłem calość. Tym razem został zamontowany komplet z TRW przy okazji naprawiajac hamulce z tyłu.

No i znow mam problem z lekkim biciem. Jeszcze tak pojeżdze do czasu aż wskocze na zimówki. Chce mieć pewność, że to wina tarcz a nie kół.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

1.Nieszczelność w układzie! trzeba sprawdzić, prawdopodobnie któryś cylinderek z tyłu przepuszcza.
2.Stary płyn hamulcowy, wymienić trzeba...i od razu odpowietrzyć przód i tył, płyn DOT4 powinna starczyć jedna buteleczka 0,5 L, powinno pomóc. Jeśli nie zmienialiście płynu od dawna to się z niego woda zrobiła, tzw herbatka,
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
sebi_o
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 262
Rejestracja: 17 cze 2009, 7:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sebi_o »

cylinderki z tylu suche plyn wymieniany rok temu, ogladne jeszcze z przodu dokladniej przewody i poprostu odpowietrze zobaczymy co z tego wyjdzie tylko niech mi ktos jeszcze powie jak z kolejnoscia odpowietrzania od ktorego kola zaczynac
było:
Polo 86c2f kombi
Jest:
Golf IV SDI
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Miałem taki przypadek 2 miesiące temu, gosciu wymusil mi pierszenstwo i nadepnalem na pedal hamulca tak mocno ze wszedl do podlogi, na poczatku bylo ok ale po paru dniach nie zatrzymalem sie przed czerwonym swiatlem, pekniety byl wezyk gumowy przy tylnym lewym kole, nie pekl calkowicie tylko na polowie swojego obwodu i przy hamowaniu plyn uciekal z ukladu.
Awatar użytkownika
sebi_o
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 262
Rejestracja: 17 cze 2009, 7:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sebi_o »

to dobrze ze sie nic nie stalo.. hamulce to nie przelewki musza byc sprawne ;)
było:
Polo 86c2f kombi
Jest:
Golf IV SDI
Awatar użytkownika
suhoj22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: suhoj22 »

No witam kolege Ralpha :) Narazie nie mam fotek poli żeby się nią pochwalić ale za jakiś czas będą . Ja tez zamówiłem TRW (tarcze+klocki) Mam nadzieje ze bede zadowolony. Ps. Moja pola to czerwone coupe z czarnymi krzyżami na drzwiach .
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Gdzie zamówiłeś ? w motoryzacyjnym czy na internecie? tarcze i klocki trw? Jak cośto napisz cenę bo mnie w niedalekiej przyszłości czeka też wymiana ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
suhoj22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: suhoj22 »

Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Moje hamulce mechanik zamawiał w italparts w Rybniku.
klocki komplet 62 zł, tarcze 47 zl od sztuki. Takie kwoty mam na fakturze ze sklepu. Czyli za to łacznie 156 zł + 7 zł za spreżyny [znaczy, że nie było blaszek w komplecie tzw. kit]. Przy okazji wymienione odpowietrzniki [9 zł od sztuki] i płyn.

A za komplet szczek hamulcowych wraz z cylinderkami na tył płacił 178 zł już nie w italparts tylko w sklepie Darma [maja filie u mnie w miescie i mają drogo ;)].

Ceny zaokrągliłem do pełnej kwoty.


suhoj22 przypominam sobie, że Polóweczke z krzyżami widziałem przelotem raz ;)
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
suhoj22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: suhoj22 »

Ralph możesz polecić jakiegoś dobrego mechanika z Jastrzębia który umie sie dobrze zająć Polą? Sam nie mam czasu wszystkiego porobić
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Ja korzystam z usług Krzysztofa Fiałki. Polecany przez wszystkich moich znajomych, no i mam blisko, bo to w poblizu mojego osiedla ;)
Krzysiek ma warsztat na ulicy Rybnickiej naprzeciwko osiedla Zofiówka na garażach. Warsztat obok gazownika. Czynne od pn do pt od 8 do 18 choc czasem siedzą dłuzej, w soboty od 8 do... no konczą dużo dużo wcześniej niż 18 :)
Telefon: 600 77 54 28

zaczeliśmy odbiegać od głownego wątku :acute:
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
Thao
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 19 sie 2009, 21:34
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Thao »

[quote=""suhoj22""]Już tlumacze jak to jest , dowiedziałem sie :) Rok 1992 był rokiem przejściowym i do 07.1992 montowane były te symetryczne klocki a od 08.1992 już te asymetryczne. A co do tego czy pasują te i te to nie potwierdze, nie sprawdzałem.[/quote]
ja mam polo z 1991,a ostatnio kupowalem asymetryczne TRW za okolo 60zl w intercarsie po znizkach, wiec nie wiem o co chodzi z tym modelem przejsciowym, kumpel ktory jezdzil moja polowka tez mial asymetryczne
Awatar użytkownika
suhoj22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: suhoj22 »

No dziwne tak wychodzi z katalogu i z mojej rozmowy z dostawcą czesci :scratch: . To samo ma sie do lożysk przednich, po 08.1992 były montowane inne (większe)
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

Witam,
Chodzi mi po głowie swap zacisków Wartburga. Mam taki jeden do przymiarki i wygląda że nawet by chciał pasować ale jest problem innej natury. Zaciski są 4 tłoczkowe i nie wiem czy pompa wydoli skoro wcześniej tylko 2 tłoczki miała zasilić a teraz 8. Ewentualnie od czego można pompę dopasować??
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”