Silnik Polo GT? róznice..

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
PIX_F10
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 09 lis 2009, 18:18

Silnik Polo GT? róznice..

Post autor: PIX_F10 »

Witam, szukałem ale nic nie znalazłem. Jeśli jest coś takiego już napisane to z góry przepraszam :agree:

Nie znam dokładnie typów jednostek napędowych w polówkach. Czy jest silnik taki jak G40 tyle, że bez kompresora? Przeglądając kiedyś allegro napotkałem na ogłoszenie, w którym to była polówka chyba model GT z silnikiem 1,3, moc chyba coś około 75km. Sprzedający twierdził, że różni się tylko brakiem kompresora w porównaniu do G40. Jest to możliwe?

Może moje pytanie jest głupie, ale z polowskimi silnikami to tylko z 1,4D mam styczność ;)
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Silnik w modelu g40 ma oznaczenie PY były dwie wersję 115km i chyba 112KM.

Silnik z GT Jak to potocznie mówią to 3f ma 75KM I jest to teoretycznie PY bez kompresora. Różnią się jeszcze kilkoma innymi rzeczami.
Oznaczenie GT jest oznaczeniem wyposażenia wnętrza. I te wersje miały montowane też inne silniki nie tylko 3f
P
PIX_F10
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 09 lis 2009, 18:18

Post autor: PIX_F10 »

Dzięki za odp.
A czy w tych silnikach bez kompresorach, tych eFkach jest w miare cywilizowany sposób możliwość montażu kompresora? Bo z IC zawsze sobie można jakoś łatwo poradzić :niewiem:
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Wymienić wszystkie elementy które różnią 3f i PY i po kłopocie.

Tłoki, uszczelka pod głowice,cały układ dolotowy, wtryski. Pokrywa zaworów,komputer nie wiem jak wiązka elektryczna. Doloz łapę kompresora całe orurowanie i IC. A no i napęd kompresora czyli inny alternator.

Polecam wpisanie w google "przygotowanie silnika pod turbo" temat jest na forum vw golfa ale na komórce nie mam możliwości wklejenia linku. Jest tam też mowa o kompresorach.

Taniej kupisz PY Niż zrobisz 3f na Py
P
PIX_F10
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 09 lis 2009, 18:18

Post autor: PIX_F10 »

ok, tylko pytałem:)
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

A silnik PY nie jest wyposażony w natryski na denko tłoków ? Bo o ile się orientuje to w doładowanych silnikach musi to być
Obrazek
f
filuś
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 2009, 2:06
Lokalizacja: VW Team Łódź

Post autor: filuś »

silnik 1.3 ten 75KM podejdzie do całego osprzętu z 1.3 55KM czy będzie trzeba dużo rzeźbić?
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

filuś

jak masz dwie pompy paliwa to zmieniasz tylko silnik i wiązke z komputerem, chyba, że masz NZ to tylko silnik i komp.
Obrazek
f
filuś
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 2009, 2:06
Lokalizacja: VW Team Łódź

Post autor: filuś »

Panowie, a jak jest z różnicą między 1.3 55KM a 1.3 75KM ?
j
jakwit
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 14 gru 2009, 19:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: jakwit »

Witam, jestem od niedawna posiadaczem Polówki 1.3 GT 55KM i również ciekawi mnie czym różni się ona od 1.3 75KM.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Witamy. Temat powtarzany do znudzenia. Ale że się nudzę w pracy napisze jeszcze raz.
Oznaczenie GT Nie jest oznaczeniem silnika tylko oznaczeniem wersji wyposażenia(między innymi licznik z obrotomierzem, półkubełkowe fotele, ciemne tylne lampy)
natomiast silniki 1.3 dzielimy na
gaznikowe, monowtrysk i pełen wtrysk.

Gaznikowe i monowtrysk pomine

silniki z wielopunktowym wtryskiem dzielimy na wolnossace(NZ, 3F) i doladowane (PY Potocznie zwany G40)

NZ Ma 55km więc uznajmy ja za jednostkę bazowa.

3f potocznie zwany GT 75km.
Główne różnice między NZ a 3f to wałek rozrządu i oprogramowanie komputera. Jest tego więcej ale nie chce mi się szukać szczegółowych danych

różnice między PY a 3f

PY 115KM
zmieniono tłoki oraz korbowody, wałek rozrządu i oprogramowanie komputera. Dodano kompresor ślimakowy o oznaczeniu G40

myślę że tyle wystarczy. Może kiedyś ktoś siądzie i zbierze to wszystko z danymi szczegółowymi do kupy.
Awatar użytkownika
obrotny
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: obrotny »

Mod. nie dodał jeszcze mojego posta, a już pisze następnego....

Czy to możliwe że kupiłem nie ten sam silnik....?

1.3 NZ to silnik z gaźnikiem 55 km a 1.3 3f to 75 km z Wtryskiem

Ten silnik co kupiłem ma inną listwę wtryskową... inna przepustnicę... Czy jeśli przemienię całe te elementy... To wszystko będzie okej..? Facet mówi ze silnik był wyjmowany z polówki... Na silniku napisane jest polo 1.3 E


Normalnie za chwile oszaleje.. Sądziłem że przepustnica i listwa mogą się różnic... Bo chyba nie ma NZ na full wtrysku ?

Zgłupiałem, proszę o pomoc... Aktualnie rozwiązuję problem z ODMĄ... Macie jakieś sposoby na zamarzającą odmę ?
12.12.2010r. - 17.12.2010r. - Mój pierwszy w życiu SWAP / WYMIANA Silnika 1.3 3f/NZ
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote=""bruczyk""]silniki z wielopunktowym wtryskiem dzielimy na wolnossace(NZ, 3F) i doladowane (PY Potocznie zwany G40)[/quote]
Wiec kolego obrotny jakiś problemy z czytaniem masz czy co ? Coś niejasno napisano. A co do odmy to pozostaje ci ją czyścic częściej lub założyć jakieś podgrzewanie
Obrazek
Awatar użytkownika
zajaczek
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 12 maja 2011, 0:35

Post autor: zajaczek »

To ja podczepie sie troche... Jako ze polo posiadam w sumie 24 godziny juz ;)
zakupione w stanie agonalnym... Pytanie takie :
Po czym poznam silnik ktory mam ? czy to 75 czy 55 kucykow ?
Obrazek

takie foto pod maska posiadam...
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Silniczek masz na monowtrysku i jest to AAV lub AAU czyli 55 lub 45 km
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”