Problem z silnikiem 1.0 AAU

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Problem z silnikiem 1.0 AAU

Post autor: Amino »

Witam wszystkich!
Piszę w imieniu kolegi który ma problem ze swoim Polo, a że jest "starej daty" to nie ma pojęcia o internecie, itp.:)

W czym problem...
Auto odpala na dotyk, nie kopci, nie bierze oleju, itp. Po odpaleniu na zimno trzyma obroty na poziomie około 1000. Po nagrzaniu do około 75-80 stopni obroty spadają do około 800 i są stabilne.Problem polega na tym, że przy dochodzeniu do około 3000 obr/min silnik strasznie wyje. Aż strach wciskać dalej pedał. Dodatkowo silnik klekocze, niezależnie od tego czy jest zimny czy nagrzany. Jak to się objawia... Jak jest wrzucony np. 3 bieg i prędkość np. 50km/h i trzyma się stałe obroty to słychać równomierny stukot którego częstotliwość zmienia się w zależności od obrotów. Wystarcza minimalnie ująć gazu i stukot ustaje. Silnik ma obecnie przejechane około 160tys km i jest 100% pewny gdyż kolega jest właścicielem od nowości. Ostatnio wymieniał olej, filtry, świece, kable, kopułkę, palec i niebieski czujnik temp. Zostały także wymienione popychacze zaworów - szklanki. NIc się nie zmieniło. Dodam, że dośc dużo pali - ponad 9 litrów na 100km w jeździe mieszanej. Gdzie szukać przyczyny? Liczymy na Waszą pomoc :beg:
M
Marcin90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marcin90 »

Hmm wyje, może to alternator, lub pompa wody sprawdzaliście to?
A ten stukot słychać od dołu silnika?
Polo 86c/2F 1.0 AAU 1991r & Polo 9N 1.4 16v BBY 2003r
A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amino »

Pompa wody była wymieniana w czerwcu - przy okazji robienia rozrządu. Rozrząd został ustawiony prawidłowo i nadal tak jest. Alternator po zdjęciu paska kręci się bez problemów, nie ma luzów. Jesli chodzi o te obroty to przy owych 3000 aż cała buda drży. Jeśli chodzi o miejsce powstawania stuków to naprawdzę ciężko to stwierdzić. Na postoju też słychać to stukanie, ale bardzo minimalnie. Podczas jazdy stukanie jest głośniejsze i ustaje po odjęciu gazu.
M
Marcin90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marcin90 »

A jakiś spadek mocy jest wyczuwalny??
Polo 86c/2F 1.0 AAU 1991r & Polo 9N 1.4 16v BBY 2003r
A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amino »

Trudno powiedzieć. Wg mnie "ciągnie" tak jak mój, a mam taki sam silnik. Na moje ma moc taką jak powienien mieć.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Wg. mnie skoro klekocze moze to byc niskie cisnienie oleju, moze tez byc opcja taka, ze kupil jakies tandetne popychacze i sa kiepskie najlepsze ponac sa INA bo w oryginale na pierwszy montaz szly.
Tluc w silniku moga sie tez panewki, ale to juz by byla kaplica. Moze tez szumiec skrzynia, sprawdz czy na wcisnietym pedale sprzegla tez bedzie wyc.
Tyle z mojej strony :)
Obrazek
A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amino »

Własnie INA były założone, ale nie pomogło. Czy idzie jakoś sprawdzić panewki bez ściągania miski? Z tego co wiem, to przy "walniętych" panewkach powinna sie odzywać kontrolka oleju. Tutaj niestety to się nie pojawia.
M
Marcin90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marcin90 »

Odliczaj pokleji świece jak stukanie na którymś garze ucichnie to będzie wiadomo że to panewki
Polo 86c/2F 1.0 AAU 1991r & Polo 9N 1.4 16v BBY 2003r
A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amino »

Jak silnik chodzi na luzie to nie ma stukania. Jest cisza.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Wydaje mi sie ze panewy na wyzszych obr. sie mocno tluka a na jalowym nie, widzialem mk2 z peknieta i przy wyzyszych obr. dopiero sie tukla.
Osluchaj tez kolo miski. Na jakim oleju wogole jezdzi polo ?
Obrazek
A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amino »

Olej to Mobil 15W40. Co jeszcze można sprawdzić? Niestety nie mamy dostępu do kanału. Jakie są objawy złego ustawienia zapłonu? Czy w tych silnikach postaje spalanie stukowe? Być może to ono stuka? Jak to sprawdzić? Z tego co wiem to ten silnik juz długo mu tak chodzi. Twierdzi, że juz ze dwa lata tak jest, ale nie miał do czego porównać. Przez ten czas zrobił jakieś 15tys. km i nic się nie zmieniło. Ostatnio usłyszał jak chodzi mój silnik (ten sam model - z tego samego roku) i mój chodzi ewidentnie ciszej.
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

U mnie było podobnie. Nie miałem żadnych luzów na panewkach ani w główkach korbowodów, głowica zrobiona, ciśnienie ok, a po złożeniu silnik stukał. Przy składaniu wyszło że po ustawieniu rozrządu na znaki, znaki na kole zamachowym nie pokrywały się idealnie. Jest to podstawa żeby twierdzić że mam delikatnie skrzywiony wał. Jeśli masz podobnie może być to. Jeśli ze znakami jest ok to albo masz luzy na panewkach, (słychać wtedy stuki od dołu choć u ciebie to mało prawdopodobne bo wtedy miałbyś problem z ciśnieniem) albo w główce korbowodu (na sworzniu- bardziej prawdopodobne)
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amino »

W poniedziałek lub we wtorek będę się widział z kolegą to sprawdzimy jeszcze raz ten rozrząd. Oczywiście jak będzie ładna pogoda bo niestety musimy wszystko robić na dworze - żaden z nas nie ma garażu. :(
Mam jeszcze prośbę aby mi ktoś napisał jak ma być dokladnie ustawiony rozrząd. Które znaki mają się z którymi pokrywać bo z tego co kojażę to na dolnym kole jest nacięcie a nad nim wycięcie w obudowie z literami O i Z (piszę z pamięci), a na kole górnym jest nabita kropka.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Tu masz viewtopic.php?f=12&t=8766 tak samo w benzynowce sie ustawia
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

jeżei chodzi o rozrzad http://www.jacekp.bpl.vectranet.pl/polo ... zrzad.html zobacz tutaj wszystko dobrze napisane i powodzenia życze jak bedziesz cos wiedział to daj znać
PozdraVWiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”