Tuleje tylnej belki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lanusi90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 28 paź 2009, 20:37

Tuleje tylnej belki

Post autor: lanusi90 »

Witam. Szukam w internecie tulej do tylnej belki i nie mogę nigdzie znaleźć. Polo fox 1992r. Jak by ktoś podopowiedział gdzie są byłbym bardzo wdzięczny za pomoc :)
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

4 Max numer 4702-02-0041 cena ok.
Febi Bilstain numer FE01524 cena ok. 18 zł
Topran numer HP108 633 cena ok. 13 zł
ceny za sztukę zależne od sklepu
nazwa profi to: Silentblock zawieszenia osi
l
lanusi90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 28 paź 2009, 20:37

Post autor: lanusi90 »

Dziękuje bardzo :) temat do zamknięcia
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

myśle ze jak kupisz poprostu nowe amorki to będzie dobrze, ja miałem tak wybite że już przy 3 osobach na pokładzie, czyli jednej z tyłu szorowałem tyłkiem, a raczej wydechem, na większych nierównościach. teraz mam nowe amorki z tyłu i jak jechałem cały załadowany ludźmi to było dobrze.
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

Mozesz wsadzic gumy usztywniajace miedzy zwoje sprezyny. Rozwiazanie niskobudzetowe ale dzialajace ;)
M
Maniak90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 12 wrz 2009, 10:30

Post autor: Maniak90 »

na allegro jest tego dużo np.
http://moto.allegro.pl/item868784048_gu ... aniej.html
tylko nie wiem czy to do końca bezpieczne..
Awatar użytkownika
sebi_o
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 262
Rejestracja: 17 cze 2009, 7:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sebi_o »

U mnie tak samo wymiana amorkow i sprezyn pomogla jechalem z 3 ludzmi z tylu bagazami i elegancko :) a takich gum nigdy bym nie zalozyl jak dla mnie to strach jak juz to twarde zawieszenie.
było:
Polo 86c2f kombi
Jest:
Golf IV SDI
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

No nie jest to najlepsze rozwiazanie z tymi gumami. Najlepiej wymienic zawias. Ale koledzePasslandis chodzilo o domowe sposoby ;P Ja mam tak zrobione u siebie , zalozone po 2 gumy na strone. Jesli o mnie chodzi - zrobilo sie twardo ale 5 osob spokojnie smigalo na 40/40 przy czym musze zaznaczyc ze mialo to byc rozwiazanie chwilowe. Wymieniam amorki z tylu i gumy wylatuja :P
Passlandis - zapomnij o jakichkolwiek drewnianych klockach!! Takie gumy idzie dostac w wiekszosci sklepow motoryzacyjnych.
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

[quote=""sebi_o""]U mnie tak samo wymiana amorkow i sprezyn pomogla jechalem z 3 ludzmi z tylu bagazami i elegancko :) a takich gum nigdy bym nie zalozyl jak dla mnie to strach jak juz to twarde zawieszenie.[/quote]

to u Ciebie w ogóle musi być elegancja-francja :) bo ja tylko amorki wymieniłem, bez sprężyn. ale i tak bardzo dużo pomogło. tylko wkurza mnie to że tył cały czas jest minimalnie niżej od przodu, może to właśnie wina tych sprężyn, ale co tam. jedzie, jest wygodnie w porównaniu z tym co było wcześniej, i nie przycieram na śpiących policjantach i innych nierównościach.
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

Hmm ciezko mi powiedziec po tych zdjeciach , na 90% nr 3 ale glowy nie daje.
2)Ja kupilem 4 po 2 na strone i jest ok ale wszystko zalezy od twojego zawiasu.
3)-popuszczasz sruby z kol
- dzwigasz auto na lewarku i sciagasz kolo ( tego chyba tlumaczyc nie musze ;) )
-wkladasz gumy miedzy zwoje tak zeby nie zeskakiwaly ze zwojow. U siebie wcisnalem je najwyzej jak tylko sie dalo. Mozesz ew. je nasmarowac zeby latwiej wchodzily ale u mnie obylo sie bez tego.
-zakladasz kolo
- przy opuszczaniu rob to powoli i kontroluj czy gdzies ci nie zaskakuje i czy w miare rowno siedzi.
- powtarzasz operacje z drugiej strony

Pamietaj ,zeby po obu stronach byla dokladnie taka sami ilosc gum i byly na tej samej wysokosci na sprezynie.
i tyle ;P smigam juz tak pare miechow i nie narzekam. Jako rozwiazanie tymczasowe nienajgorzej sie sprawdza.
pzdr
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

Polecam sie na grilla ;) powodzenia !
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Wetnę się w rozmowę :grin:
Passlandis, gumy tak, ale na krótko i polecam nie wkładać jak najwyżej jak to kolega Makumb napisał tylko w środkowej części i to tak aby jedna guma była od razu za drugą :oki: przerabiałem temat dwa razy u siebie. Licz się tylko z ewentualnością pęknięcia sprężyn, aczkolwiek i tak wymiana Cię czeka z tego co piszesz, bo skoro amory luks to masz wypracowane sprężyny a niestety tył w polo nie należy do najbardziej wytrzymałych na naszych drogach :lol:
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Gdybyś miał wątpliwości czemu akurat gumy po środku to odpowiedź prosta, bo środek spręzyny o ile nie była skracana jest najbardziej podatny ze względu na maksymalne odległości zwojów od siebie. Na końcach skok się zmniejsza, a co za tym idzie sprężyna się usztywnia.

Chcesz zaoszczędzić kasę, czas i słuch?(gumy nieźle piszczą między zwojami :grin: ) weź miarkę, zmierz sprężynę i kup używane dosłownie nieco grubsze (tak o 1-1,5mm) od innej maszynerii, mogą być nawet dłuższe to skrócisz i po problemie, ja u siebie tak zrobiłem i koniec z szorowaniem po ziemi :yahoo:
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

tak też można :lol:
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

[quote=""Passlandis""] Im bardziej ślisko, tym gumka lepiej pracuje :rotfl:[/quote]
Hahahaha padlem :D
Co do piszczenia gum itp : Nie zauwazylem u siebie ww. objawow.

Zalozysz - zobaczysz ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”