Strona 8 z 16
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 26 gru 2012, 0:02
autor: seba136
Nie rozumiem,czyli polecasz co innego ale też typu 5w40,0w40 ale innej firmy?a ten Millersa nie?
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 26 gru 2012, 13:03
autor: bazi
polecam 5W40 albo 0w40 moze byc Millersa , wazne zeby był z normą VW 502 00, ale nie oleje o lepkości W30
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 16 lut 2013, 18:57
autor: andrzejwn
Olej trzeba lać zawsze lepszy, a są trzy rodzaje mineralny, półsyntetyk, syntetyk. Teraz jeżeli w samochodzie był mineralny to półsyntetyku i syntetyku nie można wlewać do silnika, ponieważ te oleje są lepsze i będą rozpuszczały zanieczyszczenia, które mogą spowodować zapchanie kanalików doprowadzających olej do smarowania panewek korbowych, a w rezultacie zatarcie silnika. pozdrawiam :commando:
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 10 mar 2013, 19:07
autor: mlodyabc
Wlewa się olej taki jaki zaleca producent. Mineralnym to można zawiasy smarować. Jak najbardziej można przejść z mineralnego na półsyntetyk. Wcześniej można zrobić płukankę lub wlać olej z dobrymi właściwościami myjącymi np Motul i wymienić wczesniej.
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 11 mar 2013, 13:17
autor: jhosef
[quote=""andrzejwn""]Olej trzeba lać zawsze lepszy, a są trzy rodzaje mineralny, półsyntetyk, syntetyk. Teraz jeżeli w samochodzie był mineralny to półsyntetyku i syntetyku nie można wlewać do silnika, ponieważ te oleje są lepsze i będą rozpuszczały zanieczyszczenia, które mogą spowodować zapchanie kanalików doprowadzających olej do smarowania panewek korbowych, a w rezultacie zatarcie silnika. pozdrawiam :commando:[/quote]
Po co piszesz takie bzdury. Przecież to herezje są.
Ja sam wielokrotnie przechodziłem w różne strony. Teorie jakoby lepszy jakościowo olej miał uszkodzić silnik to bzdura.
Podobnie jak zanieczyszczenia i nagary "uszczelniające" silnik.
W ramach ścisłości oleje mineralne mają niezła liczbę TBN
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 11 mar 2013, 21:09
autor: mlodyabc
Jeżeli nawet po zmianie z mineralnego na pełen syntetyk silnik by się rozszczelnił to nie z winy oleju a kondycji silnika, którego remont wcześniej czy póżniej byłby nieunikniony. W przypadku TDI musi być syntetyk z uwagi na turbinę, musi być ona smarowana odpwiednim olejem.
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 10 kwie 2013, 19:12
autor: Dymeks
witam, stanie się coś jak wleje do POLO 1,4 97r, ok. 200 tys. Mobil Super M, 15W-40? Nie wiem, co lane było wcześniej. To jest olej mineralny?
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 10 kwie 2013, 22:24
autor: bazi
tak to mineralny.
[quote=""Dymeks""]stanie się coś jak wleje[/quote]
bedzie jezdził, gorzej w zimie jak zgestnieje
[quote=""Dymeks""]Nie wiem, co lane było wcześniej.[/quote]
to zalej 10w40 jak sie boisz , a potem jak nie bedzie bral oleju to 5w40
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 11 kwie 2013, 13:04
autor: Dymeks
rozumiem, że mineralny katygorycznie odradzacie?
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 11 kwie 2013, 18:57
autor: bazi
mineralny to sie leje do trupa , który żre olej, aby choc troche go uszczelnić i jeszcze ciut pojezdzic i nie wsadzac kasy w remont.
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 16 kwie 2013, 11:05
autor: krzyDOLAR
czy polo 9N 1.4 16V 59kw 80km (BUD) musi mieć normę 504.00/507.00 ?
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 16 kwie 2013, 17:42
autor: bazi
BUD to prosta benzyna , wystarczy VW 502 00 i wymiana co max 15tys km , a nie zadne longlife 504.00/507.00
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 19 maja 2013, 21:14
autor: dudek
Witam. Po przestudiowaniu tematow na forum o olejach do mojej polowki 6n 1.0 95 r z przebiegiem ponad 200k zaleje valvoline max life 10w40, (nie wiem jaki byl lany poprzednio) oraz dodam filtr bosha . Czy taki zestaw moze byc ?
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 03 cze 2013, 13:19
autor: Anonymous
olej polecam
ja mam 1.3 3F z 92roku z przebiegiem 285k i jest super, wcześniej lałem 15w40 i jest poprawa
filtr bosch jak najbardziej tak!
Odp: Wszystko o OLEJ!!!
: 15 paź 2013, 11:47
autor: klimek999
Czy jeżeli troszkę się za dużo nalało (ponad wskaźnik max.) to trzeba spuszczać czy nic się nie stanie poważnego?