Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dragon172005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dragon172005 »

tak ale np. czy nie będe musiał też przeżucic licznika obecnie jest ten stary a przy tamtym silniku (AEE) był juz ten licznik po lifcie
Kosti będą pasować? i czy wszystko będzie grało ?

i czy immo nie jest sprzężony z sterownikiem?
czy sterownik będzie działał bez niego (znaczy czy silnik odpali bez problemu) ?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""dragon172005""]i czy immo nie jest sprzężony z sterownikiem? [/quote]

imo nie jest w liczniku ale jak wymienisz sterownik po swapie na 1.6 to auto nie opali,bedziesz musiał rozkodowac imo :!:
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Goozik""]bedziesz musiał rozkodowac imo [/quote]

Albo wywalić immo :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
d
dragon172005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dragon172005 »

Dobra dzięki za info teraz tylko musze cieńkiego zrobić żeby był do jazdy (padł aku i chłodnica do wymiany) i polóweczka londuje na kołki :)

Mam jeszcze jedno pytanie co myślicie o tym żeby do tego 1.6 dać skrzynie z 1.3(dużo krótsze biegi) czy to da dużo lepsze przyśpieszenie. ?

jaki jest mniej więcej Vmax z silniczkiem 1.6 AEE ?

Z notek papkina wychodzi że skrzynia w 1.3 ma ostateczne przełożenie 3,298 a w 1.6- 2,655

czyli z moich obliczeń to przy 5000 rpm i średnicy opony ok.56-57cm (185/65 R14)

z skrzynią od 1.3 przędkość wynosiła by ok 160km/h
a z skrzynią od 1.6 ok. 198 km/h

tylko nie wiem czy te podane przełożenia są w 100% poprawne no ale przecierz nie bede wyciagał i rozbierał skrzyni rzeby policzyc zęby :)

czy 1.6 bedzie z tą skrzynią palił dużo więcej bo przecież przy tych samych obrotach będzie wolniej jechać. ?
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Z tymi przełożeniami to ja już nie wiem jak jest bo rózne tabele róznie podają, u mnie dla DCC jest raz 3.333 a raz 2.9coś. Moje Polo poleci teraz 195km/h, do odciny jeszcze troche jest więc teoretycznie na tej skrzyni jakieś 210kmh można. Uważam, że DCC do 1.6 jest idealna bo pierwsze 3 przełożenia są krótkie i w miescie można utrzeć nosa niejednemu cwaniakowi a jednoczesnie 4 i 5 pozwalają jechać w trasie ze stała prędkościa 120km/h bez zbytnio duzych obrotów. Do zabawy i miasta jeszcze krótsza może byłaby i fajna ale auto stanie się mało przydatne w trasy.
d
dragon172005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dragon172005 »

no właśnie o to mi chodzi w tarasy sie zbytnio nie puszczam przeważny tryb jazdy to codzienne dojazdy do szkoły (polibuda we wrocku) i chyba lepiej zatankować troche wiecej i skręcic jakieś E36 z LPG :) a w razie "WU" to można zawsze przerzucić skrzynie na dłuższą traske, a z tym nie ma u mnie problemu bo juz chyba z 5 razy wyciagałem swoja skrzynie :)


P.S. zawsze można poprzerabiać seryjki np. od 1do 4 ze skrzyni 1.3 a przełożenie 5-tego biegu z 1.6. :) przyśpieszenie dobre i na ostatnim biegu pociagnie top speeda ładnie :)
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Witajcie panowie, dość poważnie zaczynam rozmyślać nad swapem, jak faktycznie wszystko wypali i dorwę motorownię w takiej cenie jakiej mi obiecano, coś z tego bedzie...

Tutaj rodzi się pytanie dla tych co w temacie, mam 1.4 8v APQ - rozmyslam nad swapem na 1.6 16V ARC z polo 6n2 gti - powiedzcie mi czego jeszcze potrzebuje, aby to wszystko było gotowe do przełożenia plug&play...

Poniżej zapodaje foto motorowni, jak widać jest chyba komplet, bo jest alternator, pompa wspomagania paski itp, jesli sie myle to mnie poprawcie...

Obrazek

Motorek jak na zdjęciu, ale co jeszcze potrzebuje:
- skrzynia
- komputer + wiązka
I CO JESZCZE ???

Nie wspominam tutaj o heblach, bo to oczywiste, ze na tył potrzebne beda tarcze...

I powiedzcie mi jak jest z wrzuceniem tego motorku ? Wszystko jest plug&play czy trzeba rzezbic ??

pzdr
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

ja mam AVY = ARC z malą roznicą i moge sie wypowiedziec
Potrzebujesz wiazki silnika + ECU, wiazka srodek (6n2 jest na CAN) lub przystosowanie wiazki do obecnej (sporo lutowania), lapa silnika od strony pasażera, wydech
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

oki wiazka silnika i ECU to wiedziałem, wiazka srodek podchodzi ze zwyklego 6n2 ? i czy wydech rozni sie np. od 1.4 mpi badz 1.4 16v z 6n2 ?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Paffcio""]oki wiazka silnika i ECU to wiedziałem, wiazka srodek podchodzi ze zwyklego 6n2 ? i czy wydech rozni sie np. od 1.4 mpi badz 1.4 16v z 6n2 ?[/quote]

1.6 16V ma wydech o innej średnicy, poza tym ty masz jedną sonde a 6n2 ma dwie...
tym bym sie akurat nie martwił bo wydech można zawsze zrobić na zamowienie albo kupić dedykowany (ja mam Bastuck przelotowy dedykowany do GTI :) )
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

turzol
a jak z wiazka ? tez inna ?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Paffcio""]turzol
a jak z wiazka ? tez inna ?[/quote]

wiazki srodka ja szukam z 6n2 gti, chociaz nie wiem czy jest sens, skoro rozni sie tylko wyprowadzeniem do sterownika ESP . W sumie mozna poszukac wiazki z nie-gti ale na wypasie typu pelna elektryka etc., podejdzie bez problemu

U ciebie raczej skłaniałbym się poszukać kompletnego silnika AJV, bo przy silniku z 6N2 czeka cie naprawdę sporo rzeźby z elektryką (licznik, podnosniki szyb, deska itp)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

U mnie 1.6 aea bangla na skrzyni od 1.3. Zbiera się naprawde fajnie ale co do pełni możliwośći narazie się nie wypowiem bo docieram auto, w każdym razie docierałem bo narazie po stłuczce stoi u blacharza i czeka na ogledziny :(
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
ThundeR
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gogolin

Post autor: ThundeR »

a jak wyglądała by sprawa jakby silnik zamiast do oryginalnego kompa podpiąć do megasquirta? albo jakiegoś innego stand alone ?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Mnóstwo dłubania i kombinacji :) Poza tym inne stand alony oprócz mega squirta to chyba mega drogie są ??? Taniej wyjdzie wrzucić na ori kompie.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”