Strona 9 z 64
Re: Swap na 1.6 AEE
: 21 paź 2009, 19:54
autor: dragon172005
tak ale np. czy nie będe musiał też przeżucic licznika obecnie jest ten stary a przy tamtym silniku (AEE) był juz ten licznik po lifcie
Kosti będą pasować? i czy wszystko będzie grało ?
i czy immo nie jest sprzężony z sterownikiem?
czy sterownik będzie działał bez niego (znaczy czy silnik odpali bez problemu) ?
Re: Swap na 1.6 AEE
: 21 paź 2009, 21:19
autor: Goozik
[quote=""dragon172005""]i czy immo nie jest sprzężony z sterownikiem? [/quote]
imo nie jest w liczniku ale jak wymienisz sterownik po swapie na 1.6 to auto nie opali,bedziesz musiał rozkodowac imo :!:
Re: Swap na 1.6 AEE
: 23 paź 2009, 8:48
autor: Skfarek
[quote=""Goozik""]bedziesz musiał rozkodowac imo [/quote]
Albo wywalić immo

Re: Swap na 1.6 AEE
: 24 paź 2009, 10:47
autor: dragon172005
Dobra dzięki za info teraz tylko musze cieńkiego zrobić żeby był do jazdy (padł aku i chłodnica do wymiany) i polóweczka londuje na kołki
Mam jeszcze jedno pytanie co myślicie o tym żeby do tego 1.6 dać skrzynie z 1.3(dużo krótsze biegi) czy to da dużo lepsze przyśpieszenie. ?
jaki jest mniej więcej Vmax z silniczkiem 1.6 AEE ?
Z notek papkina wychodzi że skrzynia w 1.3 ma ostateczne przełożenie 3,298 a w 1.6- 2,655
czyli z moich obliczeń to przy 5000 rpm i średnicy opony ok.56-57cm (185/65 R14)
z skrzynią od 1.3 przędkość wynosiła by ok 160km/h
a z skrzynią od 1.6 ok. 198 km/h
tylko nie wiem czy te podane przełożenia są w 100% poprawne no ale przecierz nie bede wyciagał i rozbierał skrzyni rzeby policzyc zęby
czy 1.6 bedzie z tą skrzynią palił dużo więcej bo przecież przy tych samych obrotach będzie wolniej jechać. ?
Re: Swap na 1.6 AEE
: 24 paź 2009, 14:36
autor: Borek
Z tymi przełożeniami to ja już nie wiem jak jest bo rózne tabele róznie podają, u mnie dla DCC jest raz 3.333 a raz 2.9coś. Moje Polo poleci teraz 195km/h, do odciny jeszcze troche jest więc teoretycznie na tej skrzyni jakieś 210kmh można. Uważam, że DCC do 1.6 jest idealna bo pierwsze 3 przełożenia są krótkie i w miescie można utrzeć nosa niejednemu cwaniakowi a jednoczesnie 4 i 5 pozwalają jechać w trasie ze stała prędkościa 120km/h bez zbytnio duzych obrotów. Do zabawy i miasta jeszcze krótsza może byłaby i fajna ale auto stanie się mało przydatne w trasy.
Re: Swap na 1.6 AEE
: 25 paź 2009, 1:15
autor: dragon172005
no właśnie o to mi chodzi w tarasy sie zbytnio nie puszczam przeważny tryb jazdy to codzienne dojazdy do szkoły (polibuda we wrocku) i chyba lepiej zatankować troche wiecej i skręcic jakieś E36 z LPG

a w razie "WU" to można zawsze przerzucić skrzynie na dłuższą traske, a z tym nie ma u mnie problemu bo juz chyba z 5 razy wyciagałem swoja skrzynie
P.S. zawsze można poprzerabiać seryjki np. od 1do 4 ze skrzyni 1.3 a przełożenie 5-tego biegu z 1.6.

przyśpieszenie dobre i na ostatnim biegu pociagnie top speeda ładnie

Swap POLO 1.4 - 1.6 16V ARC
: 26 paź 2009, 8:58
autor: paffcio
Witajcie panowie, dość poważnie zaczynam rozmyślać nad swapem, jak faktycznie wszystko wypali i dorwę motorownię w takiej cenie jakiej mi obiecano, coś z tego bedzie...
Tutaj rodzi się pytanie dla tych co w temacie, mam 1.4 8v APQ - rozmyslam nad swapem na 1.6 16V ARC z polo 6n2 gti - powiedzcie mi czego jeszcze potrzebuje, aby to wszystko było gotowe do przełożenia plug&play...
Poniżej zapodaje foto motorowni, jak widać jest chyba komplet, bo jest alternator, pompa wspomagania paski itp, jesli sie myle to mnie poprawcie...
Motorek jak na zdjęciu, ale co jeszcze potrzebuje:
- skrzynia
- komputer + wiązka
I CO JESZCZE
Nie wspominam tutaj o heblach, bo to oczywiste, ze na tył potrzebne beda tarcze...
I powiedzcie mi jak jest z wrzuceniem tego motorku ? Wszystko jest plug&play czy trzeba rzezbic ??
pzdr
Re: Swap POLO 1.4 - 1.6 16V ARC
: 26 paź 2009, 9:44
autor: turzol
ja mam AVY = ARC z malą roznicą i moge sie wypowiedziec
Potrzebujesz wiazki silnika + ECU, wiazka srodek (6n2 jest na CAN) lub przystosowanie wiazki do obecnej (sporo lutowania), lapa silnika od strony pasażera, wydech
Re: Swap POLO 1.4 - 1.6 16V ARC
: 26 paź 2009, 9:47
autor: paffcio
oki wiazka silnika i ECU to wiedziałem, wiazka srodek podchodzi ze zwyklego 6n2 ? i czy wydech rozni sie np. od 1.4 mpi badz 1.4 16v z 6n2 ?
Re: Swap POLO 1.4 - 1.6 16V ARC
: 26 paź 2009, 9:57
autor: turzol
[quote=""Paffcio""]oki wiazka silnika i ECU to wiedziałem, wiazka srodek podchodzi ze zwyklego 6n2 ? i czy wydech rozni sie np. od 1.4 mpi badz 1.4 16v z 6n2 ?[/quote]
1.6 16V ma wydech o innej średnicy, poza tym ty masz jedną sonde a 6n2 ma dwie...
tym bym sie akurat nie martwił bo wydech można zawsze zrobić na zamowienie albo kupić dedykowany (ja mam Bastuck przelotowy dedykowany do GTI

)
Re: Swap POLO 1.4 - 1.6 16V ARC
: 26 paź 2009, 9:59
autor: paffcio
turzol
a jak z wiazka ? tez inna ?
Re: Swap POLO 1.4 - 1.6 16V ARC
: 26 paź 2009, 10:04
autor: turzol
[quote=""Paffcio""]turzol
a jak z wiazka ? tez inna ?[/quote]
wiazki srodka ja szukam z 6n2 gti, chociaz nie wiem czy jest sens, skoro rozni sie tylko wyprowadzeniem do sterownika ESP . W sumie mozna poszukac wiazki z nie-gti ale na wypasie typu pelna elektryka etc., podejdzie bez problemu
U ciebie raczej skłaniałbym się poszukać kompletnego silnika AJV, bo przy silniku z 6N2 czeka cie naprawdę sporo rzeźby z elektryką (licznik, podnosniki szyb, deska itp)
Re: Swap na 1.6 AEE
: 26 paź 2009, 10:17
autor: Skfarek
U mnie 1.6 aea bangla na skrzyni od 1.3. Zbiera się naprawde fajnie ale co do pełni możliwośći narazie się nie wypowiem bo docieram auto, w każdym razie docierałem bo narazie po stłuczce stoi u blacharza i czeka na ogledziny

Re: Swap POLO 1.4 - 1.6 16V ARC
: 26 paź 2009, 12:39
autor: ThundeR
a jak wyglądała by sprawa jakby silnik zamiast do oryginalnego kompa podpiąć do megasquirta? albo jakiegoś innego stand alone ?
Re: Swap POLO 1.4 - 1.6 16V ARC
: 26 paź 2009, 14:35
autor: Skfarek
Mnóstwo dłubania i kombinacji

Poza tym inne stand alony oprócz mega squirta to chyba mega drogie są

Taniej wyjdzie wrzucić na ori kompie.