Ile wytrzymują elekryczne pompy paliwa?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

zrób nowy temat to pogadamy bo szkoda zaśmiecać skoro nie pompa paliwa jest przyczyną usterki ;)

a mierzyłeś ciśnienie paliwa przed i po wymianie pomp? Bo jeśli uwalony jest regulator ciśnienia to nawet nowe pompy nie pomogą...to bym proponował na początek sprawdzić. Dopisz co to za 1.3 masz w polówce...monowtrysk AAV czy pełny-wtrysk 3f albo NZ. Najpierw temat - potem pokieruję dalej.
Awatar użytkownika
kudłaty-27
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 09 sie 2011, 17:13

Post autor: kudłaty-27 »

wracam za tydzień z urlopu to dam nowy temat i będziemy kombinować :)
Awatar użytkownika
Grzesiek2507
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 309
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:21

Post autor: Grzesiek2507 »

http://allegro.pl/pompa-paliwa-opel-cal ... 15916.html

daloby rade wrzucic cos takiego do zbiornika w 86c2f? mam 3f i nie usmiecha mi sie zmieniac 2 pomp tylko po to zeby odpalic samochod na kilka sekund na benzynie i przerzucic na lpg. Zewentrzna pompa ma juz ostatnie zywoty-glosno chodzi i jak na moje oko nie utrzymuje cisnienia, a wewnetrzna raz chodzi, a raz nie. No wlasnie, wewnetrzna to jest zagadka. Pompa nie chodzi, wyjmuje ja, troche sie opuknie o bak, przewietrzy, zakladam i smiga, tak jakby sie wieszala czy cos.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

podejrzewam, że pompa będzie za długa. Wyciągnij starą z baku i pomierz jakiej długości zamiennik podpasuje.
Obrazek
długość "a" z przedziału 171-173mm.
K
Kon.radek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2009, 8:54

Post autor: Kon.radek »

Odkopuję. Czy kolega, który zakupił pompę z poloneza trucka mógłby powiedzieć z jakiej firmy z Allegro i czy pompa działa? Słyszałem z wielu źródeł, że te pompki po 80 zł to 2 miesiące pochodzą i koniec, a czasu i ochoty nie ma odsyłać na gwarancję, stąd im się biznes kręci.
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

Ja pomoge w taki sposób firmy nie podam bo nie pamietam juz ale chodzi u mnie rok juz i wszytko super :D Tez pompka od trucka
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
K
Kon.radek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 08 kwie 2009, 8:54

Post autor: Kon.radek »

Ale taka za 80 zł czy więcej, np. oryginał Bosch za 250 zł?
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

W sobotę po raz pieszy polówa (AAU) mnie zawiodła.
Przyjechałem se gdzie miałem dojechać, żadnych nietypowych objawów, gaszę auto, idę w sprawach. Wracam, klucz w stacyjkę, kręcę rozrusznikiem a tu nic.
Po krótkiej diagnozie - nie dostaje paliwa (pompę słychać). Okręcam węża dolotowego do mono, jest paliwo - wniosek nie działa wtrysk. Wyciągam wtrysk, zapitolone siateczki na wtryskiwaczu, przedmuchałem, zakładam trybi, auto odpaliło, pochodziło z 30 sekund zgasło.
Podmieniam wtrysk (zawsze pełno gratów w bagażniku, więc był). Odpalam, chodzi aż miło, i tu nagle bum, szarpie i gaśnie.
Podejrzewam że padła pompa, bo po przekręceniu klucza cisza (słyszałem 2 tyg. temu buczenie, wiec miało prawo zepsuć się), ale jest jedno ale, wyskoczył mi błąd instalacji elektrycznej (świeci dioda od kierunkowskazów na liczniku, awaryjka działa, kierunki nie). bezpieczniki sprawdzone, są ok. Jeszcze nie grzebałem, bo deszcz padał, ale gdzie mam szukać? sprawdzę oczywiście czy prąd dochodzi do pompy, ale co zjarało mi kierunkowskazy?
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

jeżeli przetniesz przewód przy stacyjce od pompy paliwa to dioda kierunków CI będzie cały czas się świecić na włączonym zapłonie. Sprawdź przewody od stacyjki do pompy, może gdzieś się przetarł, chyba, że tak sygnalizuje awarię pompy też
Moje byłe POLO]
Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

ok, dzięki za info, w takim wypadku podejrzewam że kostka stacyjki mogła się wypalić (przytarta pompa zjarała najsłabsze ogniwo, a że bezpiecznik był mocniejszy od kostki która nigdy nie była wymieniana, to jest to bardzo prawdopodobna opcja).

Stacyjka sprawdzona, działa, bezpieczniki całe, przekaźniki działają, podmieniłem pompę, manetki, kable w kabinie sprawdzone. Nie rozumiem o co kaman :(
Podłącze VAG, ale wątpię że on coś mądrego powie...
g
graph
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 10 lut 2012, 11:32

Post autor: graph »

Potrzebuje pompę paliwa tą zewnętrzną do G40, gdzie taką dostać ew z jakiego auta podejdzie?
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Panowie pytanie :?: dokładnie chodzi o silnik 1.3 3F pompa zew.
1. Jak działa pompa paliwa czy pcha paliwo jednostajnie, czy ciśnienie zmienia się po naciśnięciu pedału gazu, czy inne elementy układu paliwowego regulują ciśnieniem podawania paliwa do silnika.
2. Jak sprawdzić ciśnienie paliwa, mam zapożyczony przyrząd do mierzenia i nie za bardzo wiem gdzie go podpiąć, domyślam się że z prawej strony listwy wtryskowej.
3. Jakie wartości powinien wskazywać manometr aby były prawidłowe.

Za wszystkie odpowiedzi wielkie dzięki :piwo:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""Czołg GT""]1. Jak działa pompa paliwa czy pcha paliwo jednostajnie, czy ciśnienie zmienia się po naciśnięciu pedału gazu, czy inne elementy układu paliwowego regulują ciśnieniem podawania paliwa do silnika.[/quote]
ciśnienie w układzie powinno utrzymywać się na stałym poziomie niezależnie od obciążenia silnika/otwarcia przepustnicy. elementem odpowiedzialnym za utrzymanie stałego ciśnienia jest podciśnieniowy regulator ciśnienia umieszczony po lewej stronie listwy wtryskowej.
[quote=""Czołg GT""]2. Jak sprawdzić ciśnienie paliwa, mam zapożyczony przyrząd do mierzenia i nie za bardzo wiem gdzie go podpiąć, domyślam się że z prawej strony listwy wtryskowej.[/quote]
sprawdzasz na przewodzie "dolotowym" do listwy wtryskowej. Droga paliwa jest taka: zbiornik->pompa->filtr->listwa wtryskowa->regulator na listwie->wylot regulatora->powrót do zbiornika. Musisz wpiąć się między filtr a listwe.
Najlepiej bezpośrednio przy listwie. Będzie widział tam dwa przewody paliwowe. Jeden wychodzący bezpośrednio z listwy, drugi z regulatora. Interesuje cie wyłącznie przewód BEZPOŚREDNIO PODŁĄCZONY DO LISTWY. Zdejmujesz metalową obejmę, ściągasz przewód paliwa, wpinasz się trójnikiem manometru w przewód, musisz mieć ok 10cm gumowego przewodu paliwowego żeby połączyć drugą "nogę" trójnika z listwą wtryskową. Oczywiście wszystko na cybantach skręcasz. Załączasz zapłon parę razy żeby przepchać ewentualne powietrze w listwie. Zapalasz silnik. Patrzysz na manometr.
[quote=""Czołg GT""]3. Jakie wartości powinien wskazywać manometr aby były prawidłowe.[/quote]
Książka Haynes'a podaje 2,5bara (3bary przy odłączonym przewodzie podciśnienia z regulatora ciśnienia). Najlepiej żeby ciśnienie nie spadało, ani nie wzrastało o więcej niż 5%, czyli przedział 2,4-2,6bara uznałbym za prawidłowy.
Zależnie jaka jest skala na ciśnieniomierzu:
2,5bara to 0,25MPa lub 250kPa

http://www.youtube.com/watch?v=BFJHiQy1oUI 0:13 widać jak połączyć manometr. Oczywiście u ciebie nie do monowtrysku, a do listwy wtryskowej.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Wielkie dzięki lukas2305 jak zawsze :piwo:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
v
venom666
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:20

Post autor: venom666 »

Witam wszystkich po długiej nieobecności na forum i z góry przepraszam za odkopanie tematu.
Moje 86c2f z silnikiem NZ odmówiło mi dziś współpracy.
Przekopałem się przez tematy ale nie znalazłem podobnej usterki.

otóż : przekaźniki pompy paliwa "brzęczą" tzn załaczają się i rozłaczają z dośc dużą częstotliwością po właczeniu zapłonu.
Przekaźniki podmienione na nowe, jak również sprawdzone na innych podłączonych tymczasowo pompach paliwa więc tutaj przyczyny nie ma... pompy pracują z częstotliwością właczania i wyłaczania prądu przez przekaźniki..

Z włożonym jednym przekaźnikiem nic się nie dzieje. Z odłaczonymi pompami paliwa przekaźniki "pykają" prawidłowo czyli załaczają się na chwilkę i zaraz rozłaczają.
Spięcie wszystkiego razem "do kupy" i znów wariacje przekaźników.
Podłaczenie innego kompiuterka też nic nie zmienia.
Zabrakło mi pomysłów co może powodować takie objawy...
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”