[quote=""Czołg GT""]1. Jak działa pompa paliwa czy pcha paliwo jednostajnie, czy ciśnienie zmienia się po naciśnięciu pedału gazu, czy inne elementy układu paliwowego regulują ciśnieniem podawania paliwa do silnika.[/quote]
ciśnienie w układzie powinno utrzymywać się na stałym poziomie niezależnie od obciążenia silnika/otwarcia przepustnicy. elementem odpowiedzialnym za utrzymanie stałego ciśnienia jest podciśnieniowy regulator ciśnienia umieszczony po lewej stronie listwy wtryskowej.
[quote=""Czołg GT""]2. Jak sprawdzić ciśnienie paliwa, mam zapożyczony przyrząd do mierzenia i nie za bardzo wiem gdzie go podpiąć, domyślam się że z prawej strony listwy wtryskowej.[/quote]
sprawdzasz na przewodzie "dolotowym" do listwy wtryskowej. Droga paliwa jest taka: zbiornik->pompa->filtr->listwa wtryskowa->regulator na listwie->wylot regulatora->powrót do zbiornika. Musisz wpiąć się między filtr a listwe.
Najlepiej bezpośrednio przy listwie. Będzie widział tam dwa przewody paliwowe. Jeden wychodzący bezpośrednio z listwy, drugi z regulatora. Interesuje cie wyłącznie przewód BEZPOŚREDNIO PODŁĄCZONY DO LISTWY. Zdejmujesz metalową obejmę, ściągasz przewód paliwa, wpinasz się trójnikiem manometru w przewód, musisz mieć ok 10cm gumowego przewodu paliwowego żeby połączyć drugą "nogę" trójnika z listwą wtryskową. Oczywiście wszystko na cybantach skręcasz. Załączasz zapłon parę razy żeby przepchać ewentualne powietrze w listwie. Zapalasz silnik. Patrzysz na manometr.
[quote=""Czołg GT""]3. Jakie wartości powinien wskazywać manometr aby były prawidłowe.[/quote]
Książka Haynes'a podaje 2,5bara (3bary przy odłączonym przewodzie podciśnienia z regulatora ciśnienia). Najlepiej żeby ciśnienie nie spadało, ani nie wzrastało o więcej niż 5%, czyli przedział 2,4-2,6bara uznałbym za prawidłowy.
Zależnie jaka jest skala na ciśnieniomierzu:
2,5bara to 0,25MPa lub 250kPa
http://www.youtube.com/watch?v=BFJHiQy1oUI 0:13 widać jak połączyć manometr. Oczywiście u ciebie nie do monowtrysku, a do listwy wtryskowej.