[quote=""polokombi1.0'92""]Jeżeli byłby to zwalony zawór to droga i czasochłonna byłaby zabawa z jego naprawą?. Czy któraś z książek traktuje i naprawie tegoż instrumentu?;)[/quote]
jak mozna wyczytac w ksiazce z poli zawor z jednej strony laczy sie z wezem od ukladu chlodzenia silnika a z drugiej jest wkrecony w nagrzewnice, ktora z kolei jest wmontowana w nawiew a dokladnie pod dmuchawe ... odnosnie wymiany mozna kupic uzywke zaworu od razu z nagrzewnica na allegro (nikomu sie tego nie chce rozmontowywac) za niewielkie pieniadze a wymontowac mozna sobie pozniej sam zaworek i przekrecic go do swojej nagrzewnicy zeby nie wyciagac calosci
zaworek zobaczysz jak zdejmiesz plastikowa oslonke nad nawiewem i kompem pod maska, jest po prawej stronie jak stoisz przodem do otwartej maski, dochodzi do niego linka z kabiny i ma odpowietrznik -taki bialy zaworek
do tej operacji musisz pozatykac weze idace do nagrzewnicy (wlot i wylot) zeby nie wykapac sie w plynie (najpierw!! wskazane jest odkrecic zbiorniczek zeby wypuscic cisnienie), mozna je zacisnac tez jakims kluczem francuskim byle zablokowac na czas wymiany obieg wody i potem juz demontujesz zaworek ktory trzyma sie jak pamietam na 2 srubkach - reszta dokladnie tak samo tylko w kolejnosci odwrotnej

wymiana calej nagrzewnicy to juz wiecej zabawy i znajdziesz o tym tutaj -
http://www.vwpolo-squad.pl/nawiew_86c.html przy okazji opisu poprawy dzialania nagrzewnicy masz fotki jak co wyglada i jak wymontowac - link z forum kolegow z polo-squadu - prawa autorskie zastrzezone
pozdro