[6n2] Sprezyny progresywne. Ciąć czy nie ciąć.?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

wiesz kolego. mi tez teraz wychodzi jakies 2300-2500 km miesiecznie i przynajmniej wg mnie jakbym mial cos poprzycinane czy pokombinowane wg wlasnego patentu to raczej myslalbym o tym lecac sobie 150 km/h. auto autkiem gleba glebą ale jednak co stworzyla fabryka to raczej tego sie nie tyka a tymbardziej nie zmienia. nie bez powodu technicy obliczyli paramatery tego tak zeby to dzialalo...
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote=""Acadaptor""]To fakt zauwazylem ze jest roznica w twarodosci (ich ugiecie) na poszczegolnych odcinkach.[/quote]
Dlatego wlasnie sa progresywne - tam gdzie masz szerzej zwoje, ugina sie latwiej i jest bardziej miekko, po czym,kiedy dojdzie do ciasniejszych zwojow, robi sie coraz bardziej sztywno. to wszystko jest wyliczone w odpowiedni sposob i ma swoj cel, wiec ciecie jest niewskazane. Jak juz chcesz ciac, to zwykla sprezyne, ale i tak bym sie nie odwazyl.
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

Looz panowie :agree: Ciecie to chyba jednak nie najlepszy pomysl ktory przetoczyl sie gdzies tam w mojej glowie. Sam tez nie mialem pelnego przekonania do tego. I wlasnie miedzy innym po to mamy nasze forum... do dyskusji nad pomyslami, problemami itp
Tak jak powiedzialem... narazie seria a z nadejsciem sezonu letniego pomysle o zakupie na przod -45mm i bedzie miód-malina :victory:
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
blade13
Początkujący
Początkujący
Posty: 176
Rejestracja: 10 lis 2008, 18:20
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: blade13 »

Moze te sprezyny to do diesla mialy byc? Jak zalozysz takie w benzynie to napewno bedzie inaczej stal...
Member since 2006...
Obrazek
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

[quote=""Kubrick""]Dlatego wlasnie sa progresywne - tam gdzie masz szerzej zwoje, ugina sie latwiej i jest bardziej miekko, po czym,kiedy dojdzie do ciasniejszych zwojow, robi sie coraz bardziej sztywno. to wszystko jest wyliczone w odpowiedni sposob i ma swoj cel, wiec ciecie jest niewskazane. Jak juz chcesz ciac, to zwykla sprezyne, ale i tak bym sie nie odwazyl.[/quote]


Te ciaśniejsze zwoje mają za zadanie, żeby auto było niższe, jak pewnie zauważyłeś (lub też nie) te zwoje są ściśnięte na opuszczonym aucie więc nie `działają` tylko obniżają samochody. Czym niższa sprężyna tym tych ciaśniejszych zwoi jest więcej, aby auto `usiadło`.
Obrazek
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

[quote=""rolek""]
Te ciaśniejsze zwoje mają za zadanie, żeby auto było niższe, jak pewnie zauważyłeś (lub też nie) te zwoje są ściśnięte na opuszczonym aucie więc nie `działają` tylko obniżają samochody. Czym niższa sprężyna tym tych ciaśniejszych zwoi jest więcej, aby auto `usiadło`.[/quote]

Owszem, zauwazylem. Sprawa mnie mocno zainteresowala bo dla mnie bylo i jest dziwne ze nowe, nie byle jakiej marki sprezyny a efekt marny... mowie tu o przedzie bo z tylu bylo naprawde ok.
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Moje Polo prawie 100 tys przejechalo na cietych sprezynach seryjnych plus jeszcze patentowo przespawanym kielichu na amortyzatorze z przodu + wzmocnienia. Przednie amory wlasciwosci nie stracily lecz tyl padł. A i drugi problem na nie wielkich nierownosciach potrafilo dobic. Ale wypadanie plywanie czy skakanie auta takiego efektu nie bylo . Ale ogolnie tez jestem przeciwny stosowaniu takich metod. Dzieki bogu zlozylem sobie zawias ktory na zaden inny bym nie zamienil. No chyba ze Gwint KW Comfort to co innego :P
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”