Strona 2 z 2
Re: Ekonomiczna jazda, a rozrząd
: 16 cze 2009, 17:17
autor: Pavulon
Wrócę do tematu, bo widzę, że zdania są podzielone... Na jakiej zasadzie odbywa się naciąg paska rozrządu i ewentualne jego późniejsze kontrole i poprawki? Jedni wspominają coś o napinaczach (również kiedyś słyszałem o tzw. rolkach napinacza), inni twierdzą, że polo z lat 91-94 nie ma napinacza. Ciekawi mnie ten temat. Jaka jest rola pompy wody przy rozrządzie?
Re: Ekonomiczna jazda, a rozrząd
: 16 cze 2009, 19:36
autor: adam
w naszych polowkach wszystkich benzyniakach nie ma typowego napinacza,jako napinacz sluzy pompa wody
Re: Ekonomiczna jazda, a rozrząd
: 19 cze 2009, 11:39
autor: Wy3
[quote=""adam""]w naszych polowkach wszystkich benzyniakach nie ma typowego napinacza,jako napinacz sluzy pompa wody[/quote]
dokładnie pasek powninen się max skręcić o 90 st. w pozycji środkowej od strony podszybia.
, moim zdaniem powinno się używać silnika do hamowania samochodem jedna zaleta to mniejsze zużycie tarcz klocków itp. oraz silnik jest chłodzony olejem w tym czasie zapłon jest odłączony, oraz mniejsze spalanie.
Re: Ekonomiczna jazda, a rozrząd
: 19 cze 2009, 11:48
autor: alienek
[quote=""Wy3""][quote=""adam""]w naszych polowkach wszystkich benzyniakach nie ma typowego napinacza,jako napinacz sluzy pompa wody[/quote]
dokładnie pasek powninen się max skręcić o 90 st. w pozycji środkowej od strony podszybia.
, moim zdaniem powinno się używać silnika do hamowania samochodem jedna zaleta to mniejsze zużycie tarcz klocków itp. oraz silnik jest chłodzony olejem w tym czasie zapłon jest odłączony, oraz mniejsze spalanie.[/quote]
.. i tak jak ktos wczesniej napisal redukowac powoli .. a nie z 5 na 2

bo i takich agentow widzialem :doh: .. zwlaszcza podczas deszczu i na sliskich nawiezchniach oraz przy poslizgu

Re: Ekonomiczna jazda, a rozrząd
: 19 cze 2009, 11:54
autor: Wy3
Oczywiście ze zdrowym rozsądkiem spokojnie używać sprzęgła.