[86c2f] Uszczelka pod głowicą

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

tak ta rurka jest wciskana, pod tym kołnierzem przy bloku jest o-ring, i tej rurki nigdy nie wyciągnąłem,, a parę razy próbowałem, jest dosyc mocno zapieczona...
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Crazy
Wlasnie wczoraj ja chcialem wyciagnac, psikalem wd40 nawet sie nie obkrecila, a chcialem ja wyprostowac bo bagnet mi ciezko wchodzi po tym jak silnik mialem rozebrany :/ Bede tam psikac co jakis czas, moze w koncu posci
Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Pytanie odnośnie uszczelki pod głowicę.
Musiałem szlifować blok od góry o całe 1 [mm] (powodem takiego zabiegu okazała się nie równa płaszczyzna, zwłaszcza pomiędzy 2 i 3 tłokiem).
Teraz mi tłok wystaje z bloku o jakieś 0,8 [mm].
Producent uszczelek podaję grubość uszczelki 1,75 [mm], w przypadku założenia dało by to luzu pomiędzy zaworami a tłokiem w górnej pozycji 0,95 [mm]
Trochę obawiam się że może wyjść mały dzwon tych elementów, więc wole zapytać...
Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

witam
podczas wymiany uszczelki, przed włożeniem nowej powierzchnię bliku silnika lub głowicy się czymś smaruje??
Pozdrawiam
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Niczym składasz na sucho, blok wyczyść z syfu

Wysłane z Neo V przy użyciu Tapatalk
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Można dać trochę tawotu(samru) pod uszczelkę.;)
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

kolunio21, nie można, bo uszczelke montuje się na sucho. Jak dasz smaru i zbierze się go gdzieś pod uszczelką więcej to pod wpływem temperatury zacznie się roztapiać/nadpalać/itp i mogą się pojawić przedmuchy/płyn na garach/olej na garach/płyn w oleju/olej w płynie...do wyboru do koloru :glare:
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Ja daje na smar i jeszcze mi nie zaszkodziło;) oczywiście cienka ilość tego smaru, tak aby liznąć uszczelkę a nie naładować na bogato :grin:
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Niby się daje na sucho upg, ale smar z pewnością wydaje się być lepszy niż silikon :)) sam bym wybrał smar

Wysłane z Neo V przy użyciu Tapatalk
Obrazek
Awatar użytkownika
helmanss93
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 21 cze 2011, 16:46
Lokalizacja: WLKP

Post autor: helmanss93 »

Mechanik oznajmił mi, że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą, po znajomości wycenił na 150 zł plus uszczelka, czy to jest przystępna cena?
Awatar użytkownika
robur2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 04 sty 2012, 23:21

Post autor: robur2 »

cena jak najbardziej ok
"Dzięki tym, którzy dodają mi odwagi,
Pozwalają wierzyć mi w to, że jestem Magik. "
A
Amalena
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 28 mar 2010, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amalena »

A ja tam dałem silikon na temperatury, ale bardzo, bardzo cienko, praktycznie wtarłem go w uszczelkę i nie narzekam choć faktycznie coś ciekło. Na szczęście spod kapy. Za mocno przykręciłem.
Blaszak "SZOPKA GARAGE" :assasin:
MONSTER WIATA

Obrazek
w
wuuf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2010, 17:27

Post autor: wuuf »

150 zł koszt robocizny? ale zapewne bez planowania ;) a nad tym też warto się od razu zastanowić :)
Ja niedawno przeszedłem wymianę uszcz. pod głowicą od razu wymieniłem przy tym uszczelki pokr. zaworów, kol. wydechowego i ssącego itp... polecam uszczelki Victor Reinz'a
eX 6n 1.7SDI now 86c2f 1.0
Awatar użytkownika
helmanss93
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 21 cze 2011, 16:46
Lokalizacja: WLKP

Post autor: helmanss93 »

W sumie często z nim prowadzę bezgotówkowe naprawy, więc cena gra drugą rolę. Dowiedziałem się od niego, że najlepiej bylo by wymienić większość uszczelek, czyli mam do wymiany : Uszczelka pod głowicą, uszczelkę pokrywy zaworów, kolektora wydechowego i ssącego. Czy coś jeszcze muszę kupić ? Może znacie dobre miejsce w necie, gdzie wszystko w jednym miejscu mógłbym zamówić? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""helmanss93""]Może znacie dobre miejsce w necie, gdzie wszystko w jednym miejscu mógłbym zamówić?[/quote]
Jakoś w marcu ubiegłego roku robiłem u siebie uszczelke pod głowicą. Zamawiałem tu: http://e-autoparts.pl/index.php
zamówiłem takie coś wtedy:
Produkty
1 x Pierścień uszczelniający, wał korbowy [EL 325.155] 10.30 zł
1 x Uszczelka, kolektor dolotowy [EL 621.700] 4.53 zł
2 x Uszczelka, kolektor wylotowy [13043100] 5.92 zł
1 x Uszczelka, głowica silnika [EL 559.336] 41.31 zł
1 x Śruby mocowania głowicy, zestaw [EL 819.817] 21.06 zł
1 x Gumka zaworowa, zestaw [EL 825.042] 15.12 zł
Razem 98.23ZŁ + przesyłka do tego, wyszło 114.23ZŁ
Wszystko starałem się Elringa bo dobre opinie krążą. Gumek zaworowych nie kupuj bo trzeba zawory wyciągać żeby wymienić (choć przy jednej robocie mógłbyś dać głowicę do sprawdzenia i ewentualnej naprawy). Simmeringa wału korbowego też olej.
Do tego jeszcze uszczelke pokrywy zaworów weź; ja nie brałem bo miałem świeżo-nówkę
Koszt niewielki wyszedł, a do tego u mnie obyło się bez naprawy głowicy...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”