Dawno nie updatowałem a dużo się działo wiec lecimy:
Mam już namierzony 1.6 AEA na monowtrysku gdyż pasuje plug&play w miejsce 1.3, nawet układ wtryskowy i łapy są te same - jedyna różnica to komp sterujący i wydech. Zaraz po otrzymaniu silnika obstawiam że początek stycznia głowica pójdzie do polerowania a kanały dolotowe do poprawki. Potem jak zbiorę kasę to wrzucam do niego cztery gaźniki motocyklowe - znalazłem na necie już parę takich silników zysk w mocy i momencie około 30% (poparte hamownią). Dalej wałek, wydech i dalsze odelżenie auta

Relacja foto oczywiście będzie
Z updatów w oczekiwaniu na silnik wziąłem się za renowację moich stalówek bo wyglądały już nędznie:

Tak więc trzeba było zabezpieczyć, zeszlifować:

Walnąć podkładem:

I pomalować:

Efekt końcowy:
Za kolor mnie nie linczujcie już się tłumacze - zrobiłem małe VT i okazało sie że przy tej glebie i rozmiarze felgi - 14 cali ciemne kolory jak czarny lub grafitowy wyglądają biednie tzn. dodatkowo zmniejszają ją optycznie. Biały kolor jakoś mi nie leży wieć wybór padł na złoty - takie nawiązanie do kultowych autek jak subaru impreza lub renault clio williams
Poza tym to tylko felga zawsze można ją znowu przemalować :hihihi: Efekt końcowy na aucie pokażę jak skończę w chwili obecnej zostały mi jeszcze dwie felgi do zrobienia.
Kontynuując wątek stylistyczny:
Felgi pomalowane, śruby do felg też (zależy jak pada światło w rzeczywistości felgi nie są aż tak intensywnie złote)

Bębny oczyszczone i pomalowane na czarno

Usunięty tylny znaczek Polo
Znaczek VW pociągnięty w czarny mat

Pasy szelkowe próbnie zamocowane – w zestawie pasów który kupiłem brakowało klamr do zamontowania pasów do klatki/rozpórki – w chwili obecnej na wzór oryginałów wykonuje je z nierdzewki tokarz mają być na poniedziałek, wtedy też zamontuje pasy na stałe a zwykłe zdemontuje

Usunięty kawał tektury przyklejony do dachu (trzymał i modelował podsufitkę) – przyklejony był czymś w rodzaju kleju do szyb – usuwanie było baaaaardzo upierdliwe (zdjęcie w trackie usuwania)

Ogólne odkurzenie auta i uporządkowanie klamotów
Mój nowy-stary agregat koniotwórczy AEA w rozbiórce (dzięki Goozik

)

A tu głowica przed wysłaniem jej na kurację
Odebrałem głowice z planowania, rozebralismy z kumplem silnik do reszty, miałem zawieźć kadłubek silnika do shonowania cylindrów, zeszło mi tydzień na zbieranie się do tego i kiedy w końcu w piątek zawiozłem okazało się że gość mi tego nie zrobi bo nie honuje tylko same głowice obrabia
A teraz jak miałem w poniedziałek jechać do właściwego zakładu to się rozchorowałem całkiem :sad:
W sobotę zrobiłem parę rundek żeby sie wszytsko nie zastało. Okazuje się, że szyberdach nie jest do końca szczelny więc plan jest taki że go nie będzie. Rozmawiałem już ze znajomym i ma właściwy kawał blachy na jego miejsce do przynitowania. Załatwiłem też sobie fotel kubełkowy - co prawda z logo Citroen Sport ale zajebiście wygodny, dobrze trzymający, mieszczący moje nadwymiarowe dupsko i w rewelacyjnej cenie - za darmo, więc nie będę wybrzydzał

Niestety ze złych informacji jedynka i dwójka zaczęły kaprawo wchodzić - najprawdopodobniej ponieważ jest juz końcówka sprzęgła (będzie nowe) i delikatnie podcieka skrzynia na łączeniu z silnikiem (może być mało oleju) :sad: Miejmy nadzieję że po rozebraniu okaże się że ze skrzynia jest wszystko ok. Będę informował na bieżąco o zmianach
Z newsów wał korbowy, koło zamachowe, nowe sprzegło, blok i tłoki pojechały do braci Kusiów do Niepołomic. Miało być budżetowo i delikatnie a dałem się ponieść
Koło zamachowe waży 6,4 kg po zmianach zejdzie z niego jakieś 2 kg, podobnie 2 kg powinny zejść z wału, całość zostanie wyważona. Panewki wymienione na wzmocnione. Blok powędrował w celu honowania do drugiego pana Kusia, niestety dwa tłoki okazały się mieć rysy na denkach dlatego jako że silnik ma iśc pod ogień muszą ulec wymianie.
Rozmowa co do samego bloku utwierdziła mnie w trafności wyboru silnika, są zdecydowanie bardziej wytrzymałe niż nowsze 16v vw.
Okazało się że dostanie dwóch używanych tłoków w dobrym stanie do tego silnika to nie lada wyczyn, dlatego najprawdopodobniej wpadną nowe, znalazłem już w bardzo dobrej cenie (choć i tak nadszarpnie mój budżet).
Zdjęcia niedługo, w sobotę mam zamiar nadgonić z projektem (wylatuje szyberdach, na jego miejsce przynitowana płyta, wspawam oczka do montażu pasów szelkowych i może zamotuje fotel).
Obiecane zdjęcia:
Stary i zjechany tłok:

Mój nowy szyberdach :hihihi: Stary ważył trochę za dużo i do tego nadzwyczaj chętnie przepuszczał wodę do środka, tutaj jeszcze przed malowaniem

Widok od środka

Nakładki na pedały od Sabelta, będzie kpl z pasami :-P (sorki za syf na podłodze)

I to co tygrysy lubią najbardziej, heavy stuff :yes: odelżony i stoczony wał korbowy:

Odelżone koło zamachowe

Wzmocnione panewki i nowe sprzęgło
Malutki update - przynitowana blacha poszła w czarny mat (nie miałem dość oryginalnego lakieru VW), wygląda całkiem całkiem, zresztą i tak auto będzię oklejone najprawdopodobniej w barwy teamu rajdowego kumpla więc gdyby wyszła kupa to i tak wszystko jedno ozor
Musiałem zanabyć za bilety narodowego banku polskiego kpl czterech tłoków - wydaje się to proste ale tak nie jest - w sklepie w którym je zamawiałem byłem 5 (słownie PIĘĆ) razy - zabawa przednia, przewinęły się trzy kpl tłoków i każdy inny oczywiście za każdym arzem miały być właściwe, szlagierem było kiedy pan wręczył mi tłoki o innym kształcie denka i z wytłoczonym napisem 1.4 i innymi wymiarami twierdząc, że to właśnie są tłoki do 1.6 nunu Ostatecznie udało się jednak i tłoki są Mahle (od KSa za kazdym razem przychodziły nie takie jak trzeba).
Ze złych wiadomości muszę jeszcze wymienić plastikowy wybierak zmiany biegów (chociaż to lepiej niż naprawa skrzyni która podejrzewałem) - stary się posypał i w efekcie 1 i 2 wymagają specjalistycznej techniki wrzucania będącej przedziwną kombinacją siły, wyczucia i stalowych nerwów gdyż czasami zamiast jedynki wchodzi wsteczny :-P
Odebrałem blok od Kusia, kupiłem kpl wszystkich uszczelek i pasków do silnika, tak więc jak tylko kumpel i ja znajdziemy chwilę czasu przystąpimy do składania silnika.
W międzyczasie pomierzyliśmy polowagena i w najbliższym czasie powiniem otrzymać naklejki teamowe i sponsorskie
