[6n2] 1,4 TDI CZY 1,4 MPI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

[quote=""lukasz6oo""]5,5-6l a podejzewam ze w polo sporo mniej[/quote]
wcale nie, roznica miedzy 1,9 i 1,4 tdi jest mala, nie warto sie uzerac z 1,4. szkoda ze w 6n2 nie bylo takiego silnika
Awatar użytkownika
czecho
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:30
Lokalizacja: .:wrocław:.

Post autor: czecho »

polecam też lekturę tego artykułu...

Diesel - oszczędności czy koszty?

potwierdza to co twierdzą przedmówcy... dużo jeździsz - kup diesla, dojazdy do pracy 5 kilometrów - zdecydowanie benzyna..

pozdrawiam
...no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
Awatar użytkownika
komand19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 31 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Brodnica Górna

Post autor: komand19 »

Witam wszystkich forumowiczów :)

Oczywiście zgadzam się z wami, Diesel jak najbardziej na dłuższe trasy bo jest ekonomiczny wtedy, sam robię prawie 1300km miesięcznie i spalanie mam w granicach 4.3-4.5l/100km. Niestety zimą dosyć długo się rozgrzewa ale z odpalaniem przy -27stC nie miałem żadnych problemów (aku dwuletnie 72Ah). Na krótkie trasy zdecydowanie lepsza benzyna, auto bardziej toleruje częstsze odpalanie, szybciej sie nagrzewa i spalanie nie dużo większe niż w dieslu :)
Obrazek
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

[quote=""czecho""]polecam też lekturę tego artykułu...

Diesel - oszczędności czy koszty?[/quote]
Komentarze po artykułem przypominają mi dyskusje typu Linux czy Windows, z których niekiedy nic ciekawego wynikało :boredom: Treść komentarzy z mojego punktu widzenia ma charakter "dobre to je co je moje".

Sam mam diesel-a ale gdybym o wiele mniej robił km to chyba kupiłbym benzynę.

Za artykułu podoba mi się takie zdanie
większość z nas jest tak skonstruowana, że nie szanujemy czegoś co nie jest nasze i czego nie ponosimy kosztów utrzymania.
To takie polskie :D

Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
Nemo
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 kwie 2010, 11:52
Lokalizacja: Świdnica Śląska

Post autor: Nemo »

Czytając odpowiedzi na założony temat, gdzieś wyżej rzuciło mnie się w oczy, ze Polo 1,4 MPI bierze w okolicach 5-5,5 litra paliwa.
Teraz mam"trafioną"grzałkę w sondzie lambda wiec nie ukrywam, iż ze spalaniem dzieją się"cuda na kiju"coś tam nie halo z mieszanką, ale w czerwcu minią dwa lata jak mam 6N2 i nie przypominam sobie spalania w w/w granicach.
Przy jeździe miejskiej, w dodatku delikatnej, w granicach 3-4 tys. obr. spalanie ograniczało się do delikatnie ponad 7 litrów, "do odcięcia"- wiadomo...
A ogólnie jeśli chodzi o 6N2 1,4 MPI, po dwóch latach eksploatacji, nie mam kompletnie nic do zarzucenia temu autku, tym bardziej, że nie należę do"niedzielnych kierowców" i niejeden raz, autko"szło" do odcięcia.
Oczywiście w granicach rozsądku jeśli chodzi o możliwości tego auta bo z fabrycznych 60- u koni, raczej nie zrobimy bolida;)
Jeśli coś było nie tak to wyłącznie przez moje zaniedbanie, brak czasu lub coś w tę stronę, samo z siebie nigdy mnie nie zawiodło. Jak dla mnie, słabe bo słabe, ale autko ok!
Życie jest jak sprężyna- im mocniej wyskoczysz do przodu, tym mocniej odskoczysz w tył. Więc lepiej nie podskakuj;)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Na Shellu V-Power Diesel jest z jakimś GTL
GTL czyli Gas to liquid to paliwo syntetyczne zrobione z gazu ziemnego, ma podobno wyższą liczbę cetanową i jest czystsze niż zwykły diesel. Spotkałem się z tym paliwem kiedyś w Niemczech.
ze Polo 1,4 MPI bierze w okolicach 5-5,5 litra paliwa
dziwne że ktoś tak napisał jakoś wydaje się to zawyżone, u mnie minimalnie w trasie 5,8 , mieszany 6,4 miasto około 8-9 litrów
civic r18a2/407 1,6 HDi
r
roman cbr
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 19 lip 2009, 18:38

Post autor: roman cbr »

Koledzy może mi Ktoś sprzeda Polo 14 Mpi, które pali 5,5 l na setkę. Od 5 lat żona jeżdzi Polo z silnikiem 14 16V połowę przebiegu trasa ,połowa miasto i zużycie paliwa utrzymuje się w całym roku 7,5-7,7l/100km. Auto nie jest katowane,wszystko sprawne, więc dziwię się gdy ktoś mówi o małym spalaniu przez Polo :oki: Mam 12 letniego Golfa 1,9 tdi 300 tyś przebiegu pali około 5 l ON i przy silniku nic nie było robione oprócz rozrządu. Nie ma co straszyć dużymi kosztami przy ropniaku ,bo to jest nieprawda. :clapping:
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""roman cbr""]Nie ma co straszyć dużymi kosztami przy ropniaku ,bo to jest nieprawda. [/quote]

Czyżby? Ile kosztuje wtryskiwacz do diesla? Jak często słyszałeś o wymianie wtrysków w dieslu a jak często w benzynie? Ile kosztuje sprzęgło do diesla a ile do benzyny?
Prawda jest taka że jak coś się rypnie to więcej zapłacisz za zrobienie tego w dieslu niż benzynie.
Uprzedzam od razu że nie jestem przeciwnikiem diesla bo sam go mam w rodzinnym dupowozie.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Nemo
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 kwie 2010, 11:52
Lokalizacja: Świdnica Śląska

Post autor: Nemo »

Wszystko cacy, tylko jeszcze przełóż to na przejechane kilometry. Starsze generacje diesla potrafiły jeździć grubo ponad milion km, gdzie w tym samym silniku benzynowym, po 200 tys. zaczynały się dziać różne, dziwne rzeczy. Jeśli nawet różnica w serwisowaniu diesla i benzyny jest jakoś mocno odczuwalna to i tak z benzyną bywasz w serwisie znacznie częściej niż z dieslem.

Z resztą wiadomo, że ludzi z tak"napiętą ekonomią", że"tankują" auto rzepakiem jest dość sporo i inne jakieś rozwiązania o tytule"byle taniej"nie brakuje, a przy takim serwisowaniu, nawet amfibia wojskowa padnie...
Życie jest jak sprężyna- im mocniej wyskoczysz do przodu, tym mocniej odskoczysz w tył. Więc lepiej nie podskakuj;)
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

O diesla trzeba bardzo dbać i pilnować okresowych wymian filtrów i płynów. Wiadomo że stare TDI-ki były nie do zajechania ale to już przeszłość. PD są wymagające a wystarczy jedno złe tankowanie i cała oszczędność z diesla przepada.
Dodać trzeba jeszcze że kupując samochód masz do wyboru benzynę z przebiegiem 100tys i w tej samej cenie diesla z 250-300tys a na liczniku ma nieśmiertelne 150-170tys jak 90% aut na allegro. 2-3 letnie audi A4 mają 130tys km przebiegu http://moto.allegro.pl/item985314754_pi ... 2008r.html
http://moto.allegro.pl/item990998333_se ... kazja.html
http://moto.allegro.pl/item995110392_20 ... fv_22.html
http://moto.allegro.pl/item996575230_au ... ancja.html.
To takie przykłady na szybko

Więc ile mają przebiegu 10letnie ???

Benzyny są mniej wymagające.
Obrazek
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Gdzieś wcięło mojego posta. Chciałem przypomnieć o zamarzającej odmie w silnikach AUD (MPI) w przypadku jeżdżenia zimą tylko na krótkich dystansach.
k
kladi
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:59

Post autor: kladi »

Wy jestescie jacys dziwni... Mowicie ze oplaca sie bardziej miec polo 1.4 MPI bo sie szybciej rozgrzewa i ze "niby" pali tyle samo co diesel, a nie bierzecie tego pod uwage ze ropa w kupnie jest tansza niz benzyna? Pozatym nie zgodze sie z tym ze benzyniak tyle samo pali co ropniak! Nigdy tak nie bylo nie jest i raczej nie bedzie! :amen:
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""kladi""]Pozatym nie zgodze sie z tym ze benzyniak tyle samo pali co ropniak![/quote]
Przecież tu nikt tak nie napisał :shock: to że ktoś podaje niskie chwilowe spalanie w trasie to nie znaczy że tyle naprawdę samochód pali.
W 1.4 TDI na 5 biegu przy 80km/h komputer pokaże chwilowe spalanie 3,8l/100lkm (można zejść jeszcze niżej) jednak trudno było by tak przejechać dystans z domu do kina czy do pracy.
Piszemy o tym że jeżeli ktoś użytkuje samochód głównie po mieście na krótkich odcinkach to lepiej dla niego będzie jeżeli kupi benzynę. Może będzie mu trochę więcej spalała ale za to będzie bezawaryjna i mało wymagająca w porównaniu do TDI.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

Zakładam że każdy kto się wypowiada na temat spalania zna podstawy techniczne działania silnika ZI oraz ZS . Ropniak zawsze będzie palił duuużo mniej i będzie zawsze klekotem ze smrodem z cmentarza z 1 listopada. Coś za coś. Co do rozgrzewania to nie ma tragedii. Lepiej dbać i jakość gnojówki niż przejmować się rozgrzewaniem. Polecam co jakiś czas dolecieć do czerwonego pola i przeczyścić układ z sadzy, lub dolać przy rezerwie płynu podnoszącego temperaturę spalin.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”