Strona 2 z 2

Re: usunięcie rury z silnika?

: 05 maja 2010, 21:44
autor: Dziadek13
[quote=""borys_wrocek""]Czujnik temperatury i cisnienia powietrza poda tyle paliwa ile bedzie miał powietrza. Bedzie miał zimne powietrze poda wiecej paliwa = wiecej mocy[/quote]
Jak sie ma kase niema problemu.
[quote=""borys_wrocek""]Przy sprawnym termostacie 1,6 po 4 minutach jazdy ma temperaturę 90 stopni to na co mu ciepłe powietrze. A że silnik przez 4 minuty bedzie pracował na zimnym to trudno po prostu nie warto go gazować na maksa.[/quote]
Zauważ że czujnik pracuje cały czas nie 4 min a po tym czasie skąd wieźmie układ dolotowy ciepłe powietrze żeby czujnik mógł podać odpowiednie impulsy do sterownika czyli dalej - wiecej paliwa = wiecej mocy -. :scratch:
Dlatego w układzie dolotu zimnego i ciepłego powietrza zabudowali odpowiedni czujnik który utrzymuje stałą temperature uchylając odpowiednio klapke przepływu który też by musiał wyrzucić.

Re: usunięcie rury z silnika?

: 05 maja 2010, 21:52
autor: borys_wrocek
[quote=""Dziadek13""][quote=""borys_wrocek""]Czujnik temperatury i cisnienia powietrza poda tyle paliwa ile bedzie miał powietrza. Bedzie miał zimne powietrze poda wiecej paliwa = wiecej mocy[/quote]
Jak sie ma kase niema problemu.[/quote]
wiecej mocy-> nie trzeba go tak cisnąć -> mniejsze zużycie paliwa,szczegolnie dla małych silników.
[quote=""Dziadek13""][quote=""borys_wrocek""]Przy sprawnym termostacie 1,6 po 4 minutach jazdy ma temperaturę 90 stopni to na co mu ciepłe powietrze. A że silnik przez 4 minuty bedzie pracował na zimnym to trudno po prostu nie warto go gazować na maksa.[/quote]
Zauważ że czujnik pracuje cały czas nie 4 min a po tym czasie skąd wieźmie układ dolotowy ciepłe powietrze żeby czujnik mógł podać odpowiednie impulsy do sterownika czyli dalej - wiecej paliwa = wiecej mocy -. :scratch:
Dlatego w układzie dolotu zimnego i ciepłego powietrza zabudowali odpowiedni czujnik który utrzymuje stałą temperature uchylając odpowiednio klapke przepływu który też by musiał wyrzucić.[/quote]
a powiedz mi od kiedy silnikowi jest potrzebne ciepłe powietrze, i do czego mu to?? nie dość ze dostaje z odmy to jeszcze znad kolektora. I dlaczego wszyscy kombinują jak się da żeby brać jak najzimiejsze powietrze i starają się izolować od ciepła silnika??

Re: usunięcie rury z silnika?

: 05 maja 2010, 21:57
autor: Artpolo
[quote=""borys_wrocek""]a powiedz mi od kiedy silnikowi jest potrzebne ciepłe powietrze, i do czego mu to?? nie dość ze dostaje z odmy to jeszcze znad kolektora. I dlaczego wszyscy kombinują jak się da żeby brać jak najzimiejsze powietrze i starają się izolować od ciepła silnika??[/quote]

Coś jest na rzeczy gdyż wszystkie stożki, intaki i fibery nie korzystają z ciepłej rury.
Powiedziałbym tak: zależy do czego ma służyć auto. Jeżeli do jazdy w korkach to rurę bym zostawił.

Re: usunięcie rury z silnika?

: 05 maja 2010, 22:16
autor: Chmieluss
No to powiem, że nadmiar wiedzy mnie przerósł :D hehe pytałem bo wiem właśnie że jak stożki się zakłada to ta rura idzie w niepamięć a sam filtr chowa się w chłodne miejsce... ale skoro może to coś pogorszyć :niewiem: mam kumpla który posbył się tego osprzętu (co prawda w Nissanie) i nic mu nie pogorszyło, ale o spalanie nie pytałem :) zapytam jeszcze zaufanego mechanika co on powie najwyżej zostawię tak jak jest :agree:

W każdym bądź razie dzięki Panowie za rady :)

Pozdrawiam :good:

Re: usunięcie rury z silnika?

: 25 mar 2012, 21:49
autor: paprykaczerwona
Też mam usuniętą rurkę, ale o osiągach i spalaniu napisze później, bo sprawa jest świeża : )

Re: [6n] usunięcie rury z silnika?

: 24 maja 2016, 11:17
autor: Barbuletis
Jak z tym spalaniem i osiągami ?
Też zastanawiam się nad wywaleniem tej rury bo chyba termostat w tym dozowniku się zepsuł i podaje gorące powietrze, myślę żeby zdjąć tylko rurę niech bierze sobie z komory silnika tam też jest cieplej ale już nie tak gorąco jak nad kolektorem wydechowym.

Re: [6n] usunięcie rury z silnika?

: 24 maja 2016, 11:58
autor: rat4
Ileż trzeba przekonywać i powtarzać, że zabieg usunięcia ciepłego powietrza nie pomoże niczemu i nikomu, dłuższe nagrzewanie w minusowych temperaturach i tyle.
Usunięcie tej rury nie doda wam ani konika mocy, ani +1 do wytrzymałości, po co to ruszać.
Tak samo jak wstawienie stożka czy robienie dolotu na własną rękę daje niesamowity efekt placebo czyli wielkie g.... poza wkurzającym buczeniem przy wciśniętym gazie i wolniej wkręcającym się silnikiem na obroty.
Najlepiej z tego wszystkiego to wkładkę sobie sprawić bawełnianą jako zamiennik standardowego filtra powietrza.

Re: [6n] usunięcie rury z silnika?

: 28 cze 2016, 14:45
autor: Tool_man
Z mojego doświadczenia i wiedzy wiem że im zimniejsze powietrze tym jego gęstość większa ( objętość masowa powietrza większa).
Przy turbo stosuje się intercooler żeby powietrze w układzie dolotowym było najchłodniejsze.
Zauważcie że w nowych konstrukcjach w ogóle się nie stosuje takich rozwiązań. To jest pozostałość z silników gaźnikowych żeby na zimnym silniku paliwo miało odpowiednie warunki do szybkiego odparowania.
Przy silnikach z wtryskiem paliwa ten problem został zminimalizowany przez odpowiednie rozdrobienie paliwa przez wtryskiwacz i umieszczenie wtryskiwaczy (silnik z wielopunktowym wtryskiem) jak najbliżej silnika.
Ja u siebie zauważyłem że ten termostat się zepsuł i ciągnie cały czas gorące powietrze.
Jak będę miał chwilę czasu to go zablokuje w pozycji otwartej na powietrze z błotnika.