Strona 2 z 2

Re: gaśnie lub przerywa

: 27 paź 2010, 12:56
autor: Murzynisko
mam to samo...
po w czasie jazdy gaśnie i trzeba odczekać z 5 min by odpalił....


jedni mówią ze lambda inni ze czujnik halla
ale sprawdzałem napięcie idzie z czujnika i z cewki...

Re: gaśnie lub przerywa

: 26 lis 2010, 17:35
autor: mario1416
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na tym forum, do napisania skłonił mnie temat nagłego gaśnięcia silnika. Od prawie roku walczyłem z tym problemem i po zgłębianiu internetu i silnika wreszcie osiągnąłem sukces. Problemy jaki obserwowałem w moim samochodzie (Leon 1.4 16V, AHW): błąd w przepustnicy kod 282,szarpanie, nierówna praca oraz nagłe gaśnięcie przy skręcie kierownicy i wciśnięciu sprzęgła. Wykonałem następujące czynności by je wyeliminować:
1) wymiana przepustnicy-błąd zniknął nadal szarpał i gasł.
2) wymiana czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym (bardzo brudny "błoto") - to samo
3) wymiana cewki zapłonowej z modułem - przestał szarpać, ale nadal gasł.
4) wymiana świec - to samo
5) wymiana przewodów zapłonowych - to samo
6) szukanie w internecie i m.in. na tym formum, i światełko w tunelu czujnik G28 wału (niestety trudno dostępny w silniku i w zakupie). Z tym czujnikiem powiązany jest czujnik G40 (czujnik wałka). Lokalizacja w ETCE (przy cewce zapłonowej) i... odkręcenie, wyczyszczenie i... nie gaśnie.
Powyższe czynności robiłem sam. Serwis nie zabardzo był mi w stanie pomóc nie było błędów w komputerze. W końcu znalazłem fachowca nawet się umówiłem. Wyczyszczenie G40 to był gest rozpaczy. Prawdopodobnie i tak G28 jest w jakimś stopniu uszkodzony ale nie gaśnie. Z mojej własnej analizy i dokumentacji znalezionej w internecie wynika, że gdy G28 na wale daje błedny odczyt komputer przechodzi w tryb awaryjny i oblicza obroty z czujnika G40. Gdy ten ma też błędy to silnik gaśnie a oprogramowanie nie rejestruje błędu bo jest to obsługa błędu w błędzie (czyli jest niedopracowane). Wyczyszczenie G40 polegało na wytarciu go szmatką. Były na nim opiłki metalu (zbierały się tam 10 lat).
Jeżeli to komuś pomoże to będe sie bardzo cieszył.
Pozdrawiam,
Mariusz

Re: gaśnie lub przerywa

: 27 lis 2010, 18:39
autor: wojtasllb
często gdy czujnik g28 pada wyskakują także inne błędy np odnośnie czujnika wałka rozrządczego u mnie byly kolejno:
16706
16725
17796
17759, nie ma na co czekać i wymienić czujnik g28 przy takich objawach jest to bardzo prawdopodobne że wymiana rozwiąże problem,samego czujnika nie ma sensu czyścić ewentualnie styki,
[quote=""mario1416""] czujnik G28 wału (niestety trudno dostępny w silniku i w zakupie).[/quote]
dostępny w każdym aso vw, cena 320zl ori oczywiście

Re: gaśnie lub przerywa

: 03 sty 2011, 19:04
autor: whr26
Witam mam podobny problem. Posiadam Polówkę 1.9 SDI 2001 rok, model 6n2. Od jakiegoś czasu podczas jazdy auto zaczyna się dławić na jakieś 3-4 sekundy po czym wszystko jest ok. Dzieje się to tylko podczas jazdy, jak stoję auto pracuje regularnie i bez spadku obrotów silnika. Niedawno wymieniłem filtr paliwa, oraz dodałem dodatki do wyciągania wody z układu paliwowego i nic nie pomogło. Dodam iż jakieś 8 miesięcy temu w aucie wymieniono wtrysk sterujący. Auto nie podłączałem pod komputer. I jeszcze jedno pytanie odnośnie spalin: co może powodować że na przeglądzie po podłączeniu sondy emisja spalin jest przekroczona ponad dwukrotnie, mechanik powiedział że albo wtryski albo pompa się już kończy. Dziwi mnie to ponieważ wtrysk był wymieniany na nowy( wprawdzie jeden sterujący ale był) a pompa nie jest jeszcze tak stara. Lekko ponad 100.000 przebiegu. Będę wdzięczy na jakąkolwiek pomoc.

Re: [6n2] gaśnie lub przerywa

: 07 paź 2011, 18:02
autor: adaśko6N2
Koledzy, dołaczam się do tematu odnośnie czujnika położenia wału korbowego. Otóz w mojej polówce model 6N2 1,4 16V 75KM 2001R silnik AUA miałem objawy że podczas jazdy czy też nawet na biegu jałowym potrafił gasnąć, tak jakby zabrakło mu paliwa-musiałem odczekać 5-15 min aż deko ostygł i dopiero odpalał jakgdyby nigdy nic. Początkowo miałem objawy że przerywał w czasie jazdy. Czytałem deko na forum o wymianie przkaźnika pompy paliwa, cewce, przewodach, filtrach itd. -jednak wszystko sprowadziło się do tego ze winny był właśnie czujnik położenia wału korbowego (w ASO VW zwany czujnikiem impulsów/genaratorem impulsów).W moim przypadku musiałem zakupić jedynie oryginał który kosztujew: VW 320, SKODA 190 a w SEAT-cie 220.
Więc zanim coś będziecie chcieli zakupić w oryg. dobrze jest zasięgnąć info w tych trzech serwisach bo jak widać rozpiętość cenowa jest dosyć spora. Pozdrawiam.ADAM

Re: [6n2] gaśnie lub przerywa

: 11 cze 2012, 11:23
autor: djlukaszbp
U mnie był podobny problem z obrotami silnika przy pierwszym odpaleniu auta po chwili obroty falowały i samochód nagle gasł, miałem tez problem z tym ze przy podjeżdżaniu do skrzyżowania po hamowaniu obroty oczywiście malały aż do momentu aż auto gasło, przyczyna była uszkodzona sonda lambda, mam polo 6n2 1.4 16v 75km i tam są 2 sondy lambdy, ja zmieniłem na uniwersalna jedna tańsza i problem z gaśniecie przy hamowaniu znikną. Na razie mam tylko problem z pierwszym uruchomieniu silnika, zmieniłem świece na nowe i wyczyściłem przepustnice, niestety nie pomogło. Może przy wymianie drugiej sondy lambdy problem zniknie, ale zobaczymy.

Re: [6n2] gaśnie lub przerywa

: 18 maja 2014, 20:33
autor: kacper3338
Witam i prosze o szybką odp. Błagam, Błagam
Mam vw polo 1.4 16v 75km rok 2001. Od pewnego czasu mam taki problem. Jadę sobie normalnie dodaję gazu a samocgód przebiera na obrotach obrotomierz z 3 tyś. spada na zero i wywala błąd oleju i piszczy i auto gaśnie. Zapalam jedzie dalej. Już nie mam siły ciągne ją od elektryka do elektryka i dalej to samo. Wymieniłem czujniki oleju kilka wiązek kabli i dalej jest problem który wyżej wymieniłem.
BŁAGAM was o pomoc po prostu BŁAGAM!!!!