Strona 2 z 3

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 19 wrz 2010, 11:27
autor: ELWIS.PL
darek vw piekne materiały dzieki

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 19 wrz 2010, 13:44
autor: darek-vw
nie ma za co, będą jeszcze prospekty z 1999 i 2000

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 23 wrz 2010, 22:08
autor: Anonymous

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 26 wrz 2010, 20:05
autor: maziunia
[size=99px]Panowie i Panie wklejając zdjęcia proszę pamiętać o tym, by umieszczać również odnośnik do źródła (link, bibliografię)
Już kilkakrotnie otrzymywałam korespondencję z for obcojęzycznych z zarzutami, iż na naszym forum bezkarnie kopiuje się ich tematy, zdjęcia itp. nie podając przy tym źródła.
[/size]

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 26 wrz 2010, 20:28
autor: darek-vw
jeśli o mnie chodzi to:
- opisy moje, dane z Etki :grin:
- skany polskich prospektów, cenników, itp moje
- skany zagranicznych wersji - nie wiem, lata wyszukiwania z internetu i zapisywane na dysku - jeżeli znajdzie się autor proszę dopisać :amen:
- zdjęcia wersji sportowych - dopisałem co pamiętałem
- zdjęcia "wybryków" - google :P

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 26 wrz 2010, 20:54
autor: maziunia
[quote=""darek-vw""]zdjęcia wersji sportowych - dopisałem co pamiętałem[/quote]
dziękuję

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 30 wrz 2010, 15:10
autor: prezes_jr
VW DERBY (do roku '87) tylko w państwach zachodnich, wszędzie (na wschodzie) VW polo classic.

rocznik '80 model przejściowy, okrągłe lampy z przodu, tył kwadratowe zachodzące na boki.
model LS wersja podstawowa silniki od 1.0 do 1.3
model DS wersja z dodatkowym wyposażeniem m.in: gniazdo zapalniczki, radio, plastikowa półka przy gałce biegów, oraz po stronie pasażera, boki drzwi obite korkiem i oklejone czarna matowa folia.

VW Derby, jest to mała limuzyna przeznaczona dla grupy docelowej <30 tzn dla młodych i aktywnych ludzi (studentów, podróżników), samochód wyposażony jest w 4-ro biegową skrzynie biegów, ogromny bagażnik, oraz ogrzewanie w środku.


to z opisu ksiązki serwisowej w j. niemieckim

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 17 paź 2010, 19:18
autor: 1300 ccm n.p.m
A czy ktoś wie na jakich rynkach były sprzedawane VW Polo ? Począwszy od pierwszej do ostatniej generacji.

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 18 paź 2010, 19:06
autor: darek-vw
Jakie rynki, hmm, wszystko ogólnie można sprawdzić w Etce...

Jak będę miał chwilę to spróbuję z grubsza wypisać, ale nie obiecuję że nie będzie błędów bo nie znam się na starszych modelach...



A tak w ogóle to jak idzie sprawa historii, bo w temacie coś cisza, czyżby temat umierał?? :scratch:





Macie gotowca zapożyczonego z http://www.clubpolo.co.uk/ ;-)

http://www.pdfoo.com/pdf/p20/215/9909.pdf

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 20 gru 2010, 12:35
autor: Lechu1
piotrl w twoim poście:
VW Polo generacja II 81-94
......
1.1 Coupe 1093 HB 50
1.3 1272 HH 60
1.3 55 1296 ADX 55
1.3 Coupe 1272 3F 75----------------do punktu 1
1.3 Coupe 1272 AAV/MH/NZ 55--------------do punktu 2
1.3 G40 1272 113 --------------do punktu 3
1.3D Coupe 1272 MN 45
1.4 55 1296 55
......
1. Wersja 75 konna posiadała dwa różne silniki:
-3F o którym piszesz-57kW(78KM ) 6100obr/min, 99Nm/3600obr/min
Zasilany był układem wtrysku wielopunktowego Digifant. Powstał on na bazie układu Bosch L-Jetronic.
Stopień sprężania wynosił 10
-Jest jeszcze jednak silnik który nosi oznaczenie GK 55kW(75KM) 5800obr/min, 104Nm/3600obr/min
zasilany jest gaźnikiem typu Pierburg 2E3-najbardziej wymyślnym ustrojstwem. Stopień sprężania wynosi tu 11.

2. Z tym AAV to w książce nic o takim nie ma ale widziałem że koledzy na forum mają
Typu NZ też nie było może chodziło o HZ tylko że to jest 1043ccm, ale za to był silnik o oznaczeniu HK-1272ccm, 40kW(55KM) 4500obr/min, 96Nm/3300obr/min

3. G40 miało swoje dwie wersje
-pierwsza-oznaczenie silnika PY 85kW(115KM) 6000obr/min, 150Nm/3600obr. Stopień sprężania-8. Układ wtrysku wielopunktowego Digifant.
-druga wersja również PY-po modyfikacjach 83kW(113KM) 6000obr/min, 150Nm/3600-4400obr/min. Stopień sprężania-8. Wtrysk również wielopunktowy Digifant.

Pozdrawiam :grin:

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 16 sty 2011, 19:14
autor: forteller
[quote=""Lechu1""]2. Z tym AAV to w książce nic o takim nie ma ale widziałem że koledzy na forum mają
Typu NZ też nie było może chodziło o HZ tylko że to jest 1043ccm, ale za to był silnik o oznaczeniu HK-1272ccm, 40kW(55KM) 4500obr/min, 96Nm/3300obr/min[/quote]
Oczywiście że istnieją te silniki, sam je mam ;) AAV to 55-konna jednostka zasilana monowtryskiem o pojemności 1272cm3, natomiast NZ ma wtrysk wielopunktowy. Moc jest taka sama, lecz NZ ma wyższy moment obrotowy, co skutkuje lepszą reakcją na gaz i ogólnie lepiej się zbiera. NZ kupiłem razem z samochodem, jest tam od nowości co potwierdza naklejka na pasie tylnym. AAV natomiast, był bardzo popularną jednostką w 86c2f.

Jesteś pewny odnośnie momentu obrotowego 3F? Gdzieś widziałem, że ma 101Nm przy 3600RPM.

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 17 sty 2011, 1:24
autor: MikePolo
Mam bardzo dużo starych katalogów w stanie idealnym do Polo, jakby ktoś potrzebował do artykułu to chętnie zeskanuję

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 03 lut 2011, 20:23
autor: oberbas
ja znalazłem informacje o radiach jakie były montowane ogólnie w marce VW http://studio24.prv.pl/

Car Audio->OEM->Volkswagen->i mamy wszystkie generacje fabrycznych radyjek :grin:

mam nadzieję że kogoś to zaciekawi

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 05 lut 2011, 10:59
autor: Lechu1
forteller dane są ze starszego wydania książki napraw do 86C więc wydają się wiarygodne.
Jeśli chodzi o 3F nie miałem możliwości rypnąć się dla porównania :D

Re: Piszemy historię Polo - Zapraszamy do aktywnego udziału

: 21 lut 2011, 23:41
autor: karol2679
Kopalnia wiedzy jeśli chodzi o numery katalogowe oryginalnych części do classica/varianta .

http://www.wagenstad.com/index.php?model=poc