[quote=""ojciec""]Jestem nowy na forum i nie chciał bym zakładać kolejnego tematu więc napiszę w tym.
Szukam polówki z 2005 lub 2006 (wiem że to dwa różne modele, ale te same silniki).
Samochodem będzie jeździła moja dziewczyna. Dzienny przebieg samochodu (tylko do pracy i z powrotem) to ok 32-33km z czego ok 24-25km to jazda po obwodnicy jedno pasmowej gdzie czasem zdarza się potrzeba wyprzedzenia autobusu, traktora itp pozostałe 8km to jazda po przedmieściach (raczej nie ma dużych korków).
W związku z powyższym chciałbym kupić jakiegoś diesla z kilmą, zastanawiałem się nad 1,9 tdi (90 lub 110km), 1,9 sdi, lub któryś z 1,4 tdi.
Czy możecie mi doradzić który silnik wybrać i dla czego, ważne jest dla mnie żeby palił mało, był stosunkowo mało awaryjny, no i żeby kultura pracy była w miarę dobra.
Z tego co czytałem sdi pracują strasznie głośno ale palą poniżej 5L. 1,4 to już lepsza kultura pracy spalanie ok 5,5L ale to już silnik na pompo wtryskiwaczach....no i została sprawdzona "pancerna" jednostka 1,9 która przypuszczam będzie paliła na poziomie 1,4 a podobno ma lepszą kulturę pracy....
Doradźcie ?

[/quote]
z czystym sumieniem 1.9TDI 101 koni. nie bedzie problemu przy wyprzedzeniu kiedy zajdzie taka konieczność. Jak by nie było płynne wyprzedzanie jest bezpieczniejsze. Sam mam taki

Co do pytania od którego zaczął się post:
moja przygoda z 9n zaczęła się właśnie od szarego 5D 1.4TDI - bardzo fajnie mi jeździło się tym autkiem, gdyż nie nastawiałem się na niewiadomo jakie osiągi. Przesiadłem sie z Mercedesa clk 230K ktory mial pod maską 200 koni a mimo to i tak Polo zrobilo na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Głośny silnik? eee tam, bez przesady

.
Uważam że kolego
lechwik sam odpowiedziałeś sobie na pytanie pisząc o SDI jako silniku który nie boi się polskiego tragicznego paliwa. Silnik na prawde na długie lata. Wszystko rozbija się o to ile lat/ tys kilometrów chcesz jeździć bo jeśli przykładowo 400tys km to SDI, jak ciut mniej to 1.4 TDI
