[9n] 1.4TDI Opinie o silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
eryk328e46
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:54
Lokalizacja: Birmingham UK

Post autor: eryk328e46 »

Doczytalem o silniku 1.4 tdi ze jak sie sypnie to pozostaje kupic drugi ,bo ten niema komu robic (ponoc potrzebny sprzet -skomplikowana konstrukcja ,walki wyrownozajace itd) Gosc ktory o tym pisal narzekal jeszcze na dlugi okres oczekiwania na czesci - miesiac czasu na tarcze czy docisk. Czy ktos mial cos do naprawy w tym napedzie??? I jakies niespodzianki :crazy:

-- Sob Cze 06, 2009 8:59 pm --

Jechalem dzisiaj 1.4 tdi 75 w Ibizie z 2004 i wrazenia jak najbardziej pozytywne. Na postoju silnikiem majta troche ,ale bez przesady nie jest wcale taki glosny. W czasie jazdy calkiem przyjemnie wiec na + w porownaniu do sdi ze jakos jedzie :mrgreen: Ciekawi mnie od kiedy w tych silnikach jest dpf i jak to poznac? I co ile zmieniamy rozrzad?
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Jaki specjalistyczny sprzęt do 1.4 tdi? :mrgreen: to przeciez zwykłe 1.9 tdi z obciętym 1 garem. Masa części pasuje od 1.9 tdi
e
eryk328e46
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:54
Lokalizacja: Birmingham UK

Post autor: eryk328e46 »

No to super ,bo ta opinia ze problemy z naprawa i czesciami troche mi nie pasowala ,wiec tak myslalem ze ktos przesadzal :yahoo:
k
kaczor4011
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 11 cze 2009, 13:44
Lokalizacja: Kołczewo zach-pom

Post autor: kaczor4011 »

panowie a jak ze zuzyciem oleju?? slyszalem opinie ze silniki z pompkami biora olej(poprostu tak maja)

mam polówke z takim silnikiem od tygodnia i jak narazie(zrobilem 1200km) jestem bardzo zadowolony, silniczek dosc żwawy (tylko tak jak juz ktos napisal, ponizej 1800obr, praktycznie nie jedzie)
Obrazek
M
Milanoo
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 08 lip 2009, 22:12

Post autor: Milanoo »

Witam Panowie.

Odgrzeje kotleta troszke :P POLO 1.4 tdi mam gdzieś około roku, z silniczka jestem zadowolony bardzo fajnie przyśpiesza tylko głośny dość.też słyszalem od mechanika ze jak silnik piardnie to moze byc duzy problem bo kiepsko z naprawą.ale ile mechaników tyle opiniii. jeśli chodzi o palenie oleju, to mi sie kontrolka od oleju nie zapaliła między przeglądami.w przeciwieństwie do mojego a3 2.0tdi, miedzy przeglądami 15tys dolewam okolo litra paliwa i to niby norma ! brrr :P

pozdrawiam
Awatar użytkownika
87marius
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lip 2009, 20:24
Lokalizacja: Opole - Dortmund
Kontakt:

Post autor: 87marius »

ja miałem polówkę 1.4 tdi z 2000r i zrobiłem nią 50 tyś i nic się w niej nie zepsuło,
dlatego teraz kupiłem drugą polówkę z tym samym silniczkiem w oszczędniejszej wersji 1.4 tdi bluemotion i jestem z niej bardzo zadowolony pali ok 3,8 litra :vinsent: :vinsent:
Awatar użytkownika
chrozby
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 29 mar 2009, 21:25
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: chrozby »

Witam!
Od marca jeżdżę POLO 9N3 z silnikiem 1.4 TDI. Jesstem zadowolony i głośna praca silnika wcale mi nie przeszkadza. Rozumiem,że inni są przyzwyczajeni do jazdy z cichszymi autami benzynowymi, tylko ile im palą? 1.4 TDI na mieście przy b.ostrej jeździe żre mi do 5,5-6 max ON.
Na trasie 4,2-4.5 przy 90-120km/h. Czego oczekujesz od auta, to osiągniesz wybierając dany typ
silnika. 1.4 TDI - głośna praca motoru, niskie zużycie ON. Silnik w benzynie - ciche auto większe zużycie paliwa. Zareczam, że jeżdżąc innymi autami z motorami na E95 czy E 98 wzdragałem się na myśl o dieslu, ale po kupnie auta POLO 1.4 TDI zmieniłem zdanie.
Pozdrowienia chrozby
e
eryk328e46
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:54
Lokalizacja: Birmingham UK

Post autor: eryk328e46 »

Mam w takim razie pytanie jesli Polo ma byc jako drugie auto ,ale w zalozeniu uzywane na codzien (13-15.000km rocznie) i ma to byc oszczedne auto rowniez w naprawach :grin: To co bedzie lepszym wyborem sdi czy 1.4 tdi? I ktory pali mniej w jezdzie mieszanej ?
1.4 Tdi jest na pewno zrywniejszy tylko jak z wytrzymaloscia turbiny i wtryskow- Ile przejechaliscie swoim 1.4 tdi (okres i przebieg) i co bylo przez ten okres robione? Wlasnie - czy 1.4 tdi ma tez dwumas i jesli tak to czy dlugo wytrzymuje?
d
d_woj
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 13 maja 2010, 17:20

Post autor: d_woj »

Co do 1.4tdi polecam z czystym sumieniem jesli chodzi o jazde jest bardzo przyjemna. Wiadomo nie wymagaj cudow od tego silnika powyzej 100km/h bedzie ciezko sie zebrac ale redukcja i wyprzedzic mozna spokojnie :) Do setki idzie pieknie az sie czasem dziwie czy tam napewno nie ma wiecej niz 75 koni.
Co do samej eksploatacji to powiem tak-jezdze samochodem prawie rok, zrobilem w tym czasie okolo 20 tys km i nic. Wymienilem rozrzad (tutaj niestety koszta sa spore) i wiadomo olej, filtry. Fakt faktem ze leje do polowki tylko najlepsze paliwa ale nie zmienia to faktu ze poki co z silnikiem nie dzieje sie zupelnie nic! -15 stopni odpala bez zadnego problemu. Spalanie zalezy od wielu czynnikow w lato przy wlaczonej klimie srednie spalanie 4,5-5 litrow (ok 60% miasto 40% trasa) i prawie nigdy nie wyszedl z 6 litrow. W zime jest inaczej bo zanim silnik sie dogrzeje to tak jak kazdy diesel pali sporo ale w sumie srednie spalanie tez nie wychodzi poza 6 litrow.
Rekord na trasie to uwaga 3,3 litra na odcinku 100km ;)

Wiadomo jezeli szukasz auta ktory bedzie tani w eksploatacji to polecam sdi bo tam nie ma za bardzo co sie zepsuc.
Jesli jednak chcesz odczuwac jakakolwiek przyjemnosc z jazdy bierz 1.4tdi tylko sprawdz stan pompowtryskiwaczy i turbiny przed zakupem :)
e
eryk328e46
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:54
Lokalizacja: Birmingham UK

Post autor: eryk328e46 »

Nie bardzo jak mam sprawdzic ,wiec jesli przejade sie i pociagne na kazdym biegu oraz osiagne predkosc 130 km/h to powinno byc ok Oczywiscie jesli nie bedzie nadmiernie kopcic i nie zlapie trybu awaryjnego :grin: Wlasnie czy dopuszczalna jest mala chmurka przy wiekszym przybutowaniu? Albo przy jakich obrotach na postoju puszczenie chmurki jest normalnym zjawiskiem? I czy ten model ma turbine ze zmienna geometria czy moze stala?
Awatar użytkownika
Damian91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 05 sie 2009, 18:20
Lokalizacja: Pruszków-Warszawa

Post autor: Damian91 »

Auto w moich rękach przejechało 16 tysięcy kilometrów (126kkm przelotu na chwile obecną).
Po zakupie ymieniłem oleje, filtry (jeśli nie masz pewności że był robiony rozrząd - zmieniaj od razu).
Do tego po jakimś czasie tuleje wahaczy (wymieniłem na te z Audi A2, można jeszcze wsadzać od Ibizy Cupry, są dużo lepiej wykonane niż te przewidziane do 9N) i czujnik stopu... Latem natomiast padł jakiś czujnik od klimy - tutaj trochę zabolało.. :F

1.4 TDI w mieście daje rade. Na trasie w sumie też aczkolwiek powyżej 110 km/h trzeba pamiętać że długo się rozpędzamy... ;)

Co do spalania... Nie wiem jak Wy jezdzicie tymi autami, że mówicie o spalaniu rzędu 5 litrów w mieście.. Nie mam komputera, więc spalanie wyliczam sobie sam. 7,5 to irytująca mnie norma :) Aczkolwiek trzeba wziąć poprawke, że 80% to jazda na krótkich dystansach w mieście często na niedogrzanym silniku, a jak już się zagrzeje to lekkiej nogi nie mam.. ;)

Nie miałem problemów z odpalaniem nawet w największe mrozy. :P

Ogólnie autko daje radę, aczkolwiek stojąc jeszcze raz przed wyborem silnika... poszukałbym 1.9 TDI.. Większa kultura pracy, porównywalne spalanie i szeroka możliwość modów, od znacznego przyrostu mocy przy wirusie począwszy. :D
e
eryk328e46
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:54
Lokalizacja: Birmingham UK

Post autor: eryk328e46 »

Wow 7.5l to troche duzo i jesli mial by tak palic to wolalbym 1.4 benzyna tym bardziej ze w UK olej napedowy jest drozszy od benzyny. :acute:
Awatar użytkownika
Damian91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 05 sie 2009, 18:20
Lokalizacja: Pruszków-Warszawa

Post autor: Damian91 »

Czy ja wiem, czy wolałbym benzyne? Nie jeździłem tą wersją 100KM natomiast nie przesiadłbym się na wersje 75 KM ;)
o
ojciec
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 17 sty 2011, 21:20

Post autor: ojciec »

Jestem nowy na forum i nie chciał bym zakładać kolejnego tematu więc napiszę w tym.
Szukam polówki z 2005 lub 2006 (wiem że to dwa różne modele, ale te same silniki).
Samochodem będzie jeździła moja dziewczyna. Dzienny przebieg samochodu (tylko do pracy i z powrotem) to ok 32-33km z czego ok 24-25km to jazda po obwodnicy jedno pasmowej gdzie czasem zdarza się potrzeba wyprzedzenia autobusu, traktora itp pozostałe 8km to jazda po przedmieściach (raczej nie ma dużych korków).
W związku z powyższym chciałbym kupić jakiegoś diesla z kilmą, zastanawiałem się nad 1,9 tdi (90 lub 110km), 1,9 sdi, lub któryś z 1,4 tdi.
Czy możecie mi doradzić który silnik wybrać i dla czego, ważne jest dla mnie żeby palił mało, był stosunkowo mało awaryjny, no i żeby kultura pracy była w miarę dobra.
Z tego co czytałem sdi pracują strasznie głośno ale palą poniżej 5L. 1,4 to już lepsza kultura pracy spalanie ok 5,5L ale to już silnik na pompo wtryskiwaczach....no i została sprawdzona "pancerna" jednostka 1,9 która przypuszczam będzie paliła na poziomie 1,4 a podobno ma lepszą kulturę pracy....
Doradźcie ? :grin:
Awatar użytkownika
LineeK
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 01 lip 2009, 15:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LineeK »

[quote=""ojciec""]Jestem nowy na forum i nie chciał bym zakładać kolejnego tematu więc napiszę w tym.
Szukam polówki z 2005 lub 2006 (wiem że to dwa różne modele, ale te same silniki).
Samochodem będzie jeździła moja dziewczyna. Dzienny przebieg samochodu (tylko do pracy i z powrotem) to ok 32-33km z czego ok 24-25km to jazda po obwodnicy jedno pasmowej gdzie czasem zdarza się potrzeba wyprzedzenia autobusu, traktora itp pozostałe 8km to jazda po przedmieściach (raczej nie ma dużych korków).
W związku z powyższym chciałbym kupić jakiegoś diesla z kilmą, zastanawiałem się nad 1,9 tdi (90 lub 110km), 1,9 sdi, lub któryś z 1,4 tdi.
Czy możecie mi doradzić który silnik wybrać i dla czego, ważne jest dla mnie żeby palił mało, był stosunkowo mało awaryjny, no i żeby kultura pracy była w miarę dobra.
Z tego co czytałem sdi pracują strasznie głośno ale palą poniżej 5L. 1,4 to już lepsza kultura pracy spalanie ok 5,5L ale to już silnik na pompo wtryskiwaczach....no i została sprawdzona "pancerna" jednostka 1,9 która przypuszczam będzie paliła na poziomie 1,4 a podobno ma lepszą kulturę pracy....
Doradźcie ? :grin:[/quote]

z czystym sumieniem 1.9TDI 101 koni. nie bedzie problemu przy wyprzedzeniu kiedy zajdzie taka konieczność. Jak by nie było płynne wyprzedzanie jest bezpieczniejsze. Sam mam taki :)
Co do pytania od którego zaczął się post:
moja przygoda z 9n zaczęła się właśnie od szarego 5D 1.4TDI - bardzo fajnie mi jeździło się tym autkiem, gdyż nie nastawiałem się na niewiadomo jakie osiągi. Przesiadłem sie z Mercedesa clk 230K ktory mial pod maską 200 koni a mimo to i tak Polo zrobilo na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Głośny silnik? eee tam, bez przesady :).
Uważam że kolego lechwik sam odpowiedziałeś sobie na pytanie pisząc o SDI jako silniku który nie boi się polskiego tragicznego paliwa. Silnik na prawde na długie lata. Wszystko rozbija się o to ile lat/ tys kilometrów chcesz jeździć bo jeśli przykładowo 400tys km to SDI, jak ciut mniej to 1.4 TDI :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”