[86c]spalanie:(

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

stawial bym na sonde
b
bo_rat
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 20 sty 2012, 15:51
Lokalizacja: PO

Post autor: bo_rat »

o kurde... :( no nic, trzeba będzie po kolei wymieniać i sprawdzać spalanie. Tak nawiasem mówiąc w przeciągu najbliższego miesiąca odprowadzę auto do mechanikera na wymianę amorów, będę kazał od razu wymienić filtr paliwa, pasek rozrządu, kto wie, może pasek nieznacznie przeskoczył i spowodował, że silnik trochę słabszy i to spalanie.

A jeśli chodzi o sondę, to orientujecie się, jak sprawują się zamienniki? czy koniecznie trzeba oryginalną założyć? kurde, zaraz częsci przedrożą cenę auta hehe

dzięki za info
Awatar użytkownika
Tiger
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 211
Rejestracja: 09 gru 2011, 0:30
Lokalizacja: Żary

Post autor: Tiger »

[quote=""raadek1990""]jak leci zimne powietrze z kratek to termostat ;p[/quote]
Z bocznych kratek nigdy cieple nie bedzie leciec chyba ze przerobisz. Głowną przyczyna wzrostu spalania jest sonda, slyszalem ze przez zabity kat tez może tak sie dziac, może coś z zapłonem
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

bo_rat a ja zapytam inaczej odkiedy paliwo z Orlenu jest dobre... zatankuj na PB albo shellu
kiedy wymieniałeś olej w aucie??
spalanie 8 litrów wcale nie jest tragiczne... niestety przy okolicach zera i dużej wilgotności (deszcz) auto będize paliwo
tak to jest wina konstrukcyjna i wiek auta
być może kable świece kopułka i palec są na wykończeniu i jak będzie ciepło to będzie ok ale jak zimno to już nie
uroki strych aut
ja bym zaczął od filtra paliwa i sprawdzeniu elementów eksploatacyjnych
nie ma co się narazać na niepotrzebna koszty
b
bo_rat
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 20 sty 2012, 15:51
Lokalizacja: PO

Post autor: bo_rat »

świece, kable kopułka raczej ok, chodzi równo nie przerywa. olej wymieniałem jakieś 500km temu. no nic nie pozostaje, jak jechać do mechanikera i kazać zamienić rozrząd, przy okazji zmiany amorów.

może kupię, jeszcze jakiś diagnozer i podepnę, ciekawe co wypluje
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

bo_rat jaki olej?? jeżeli to olej GM to chyba trochę tłumaczy
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

Po kupnie mojej poli maiłem zalany GM od znajomego po taniu i normalnie wszystko (15W40) teraz jak wymieniałem to mobila kupiłem ;) A co do sondy to też miałem walniętą, ja mam 1.3 NZ i mi 10l na 100 paliła i kupiłem sondę z boscha, dałem około 200zł.
b
bo_rat
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 20 sty 2012, 15:51
Lokalizacja: PO

Post autor: bo_rat »

ja zalałem Castrol GTX Magnatec 10w40. olej non stop jak miód i nie je oleju. pod koniec przyszłego tygodnia jadę do mechanika, ale szczerze powiem, że kompletnie nie wiem co może mieć taki wpływ na to wysokie spalanie.
jarzabek, a jak sprawdzałeś sondę, pod kompem, czy multimetrem napięcie mierzyłeś? Jakie miałeś obiawy? Bo u mnie problemu nie ma z utrzymywaniem równych obrotów, nie dławi się, nie przerywa, cholera wie co polówkę boli...

Na samym wstępnie wykluczyłem, cieknący zbiornik (feler tych modeli), bo był wymieniany i wygląda jak nówka, nic nie kapie i nie czuć, żeby paliwo gdzieś się ulatniało...

Dalej analizując wspomniany problem, pomyślałem, że może uszczelka pod głowicą, ale znowu wykluczam - nie kopci, płynu nie ubywa, dobrze grzeje, płyn się nie miesza z olejem, itd...

Najchętniej bym już oddał na warsztat auto, ale termin mam u mojego zaufanego mechanikera dopiero na koniec przyszłego tygodnia :(
b
bo_rat
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 20 sty 2012, 15:51
Lokalizacja: PO

Post autor: bo_rat »

czy orientujecie się, czy sonda do 1,0 i 1,3 jest ta sama? VIN mojego auta to WVWZZZ80ZPY195977, dzięki za pomoc
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

Sonda się różni ilościami przewodów, sprawdź wtyczkę z sondy ile masz kabelków. Objawy moje, mocniej dymił, śmierdziało okrutnie takim nie przepalonym paliwem ( teraz też czuć szczególnie w mrozy, ale mniej ), moc miał taką samą, nie mniejszą i trochę inaczej silnik pracował, tzn na zagrzanym po wymianie sondy, zaczął pracować spokojniej jakby troszkę mniejsze obroty i równiej. A sprawdził mi elektryk tym urządzeniem do mierzenia, nie kompem.
b
bo_rat
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 20 sty 2012, 15:51
Lokalizacja: PO

Post autor: bo_rat »

no u mnie są 3 przewody (zastanawiam się, jedynie, czy mocowanie, średnica, gwint, są takie same), ale żaden z wymienionych przez Ciebie objawów u mnie nie wystąpił. w przyszłym tyg. mam nadzieję, że dowiem się o co kaman
p
premier1991
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 maja 2012, 17:50

Post autor: premier1991 »

Witam, to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Mam polówkę 1.0KAT (1043cm3) rocznik 91, wydaje mi się, ze spalanie jest za duże. Po mieście spala mi około 9-10 litrów, w trasie 6,5 do 7 litrów. Na wskaźniku temperatury rzadko temperatura przewyższa 70 stopni, do tego w okolicy pokrywy zaworów mam jakąś ciecz, chyba olej. Poziom oleju jest w normie, nigdy nie dolewałem. Silnik odpala bez problemu, nie mam podłączonego lpg, jeżdżę na benzynie, był wymieniany filtr powietrza i paliwa. Poniżej zdjęcia silnika i miejsc w tym oleju. Proszę o pomoc.

http://imageshack.us/g/441/zdjcie0352b.jpg/
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Olej ci cieknie z dekla.
Jak nie przekracza 70 to może termostat nie działa.
b
bo_rat
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 20 sty 2012, 15:51
Lokalizacja: PO

Post autor: bo_rat »

nie jestem specjalistą, ale tak jak napisał kolega wyżej prawdopodobną przyczyną niedogrzewania może być termostat. Wpływ na spalanie może mieć u Ciebie także czujnik temperatury (ten niebieski), ale ja obstawiałbym raczej termostat.

U mnie Polo bardzo szybko się dogrzewa, w aktualnych warunkach, wystarczy chwila stania w korku i mam już ponad 90stp.

pozdraVWiam
p
premier1991
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 maja 2012, 17:50

Post autor: premier1991 »

Dzisiaj wymieniłem termostat, mogłem z innej głowicy przełożyć, ale dalem nowy, zobaczymy jak będzie. A jak bym chciał wymienić uszczelke pod deklem od pokrywy zaworow to olej bede musiał spuścić czy nie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”