mistrzsiecitylne koła dokręca się w inny sposób jak przednie ponieważ łożyska tył są stożkowe i 2 szt na koło i tak jak pisze w książce ,koło ma się obracać bez oporów , przód łożysko 2-u rzędowe szt 1 na koło a sposób dokręcania łożyska przód opisałem kilka postów wcześniej w podanym linku do innego tematu i są dwa sposoby.ja używam tego 2 z braku klucza dynamometrycznego o wartości 200 Nm, o ile wszystko jest na swoim miejscu tzn łożysko w gnieździe , przegub w piaście .
Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 17:09 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
lozysko z piasta wymienione, półoś tez a wycie nie ustalo. lapy opadaja. boje sie ze rat4 moze dobrze stawiac.teraz podejrzenia na pompe wspomagania, maglownice i to co mi sie podoba najbardziej skrzynia. moze ktos podpowie jak sprawdzic domowym sposobem poszczegolne elementy.. zaznaczam ze na postoju przy kteceniu kierownica nic nie slychac. wycie slychac przy jezdzie ja wprost lub skrecie w lewo. przy skrecie w prawo cichnie. wysprzeglenie czy to na ktorym biegu jade, czy luzie niema znaczenia. prosze mi lopatologicznie wyjasnic co ma huczenie do skretu w przypadku skrzyni czy innych rzeczy. polos prawa byla krzywa wiec stawiam ze przed zakuppem wyl z prawej bity. czy moglo walniecie poprzez polos cos w skrzyni uszkodzic?
suhhar
na to wskazywaloby tylko teraz pytanie. czy jezdzic i sluchac tego wycia, naprawiac czy wymieniac skrzynie...
jeszcze drugie pytanie jak stwierdzic ze to napewno skrzynia skoro wizualnie nic nie widac. podczas jazdy slychac to wycie z okolic komory silnika ale czy to napewno ze skrzyni pewnosci niema a po podniesieniu do gory samochodu kiedy prawa strona jest odciazona to cichnie?:)skrzynie wymieniac czy robic w ciemno...
temat nie taki do zamknięcia, chciałbym nadmienić że przy nieumiejętnym wybijaniu/zbijaniu łożyska z piasty można rozbić piastę i potem po wprasowaniu łożyska będą momentalnie padały, temat obadany na dwóch pacjentach, po wymianie piasty na nowe, padanie łożysk ustało.