[6N] często padające łożysko kola

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

mistrzsiecitylne koła dokręca się w inny sposób jak przednie ponieważ łożyska tył są stożkowe i 2 szt na koło i tak jak pisze w książce ,koło ma się obracać bez oporów , przód łożysko 2-u rzędowe szt 1 na koło a sposób dokręcania łożyska przód opisałem kilka postów wcześniej w podanym linku do innego tematu i są dwa sposoby.ja używam tego 2 z braku klucza dynamometrycznego o wartości 200 Nm, o ile wszystko jest na swoim miejscu tzn łożysko w gnieździe , przegub w piaście .
Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 17:09 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

bialy0666 dziękuję serdecznie za fachową odpowiedź.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
TRATATOW
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 239
Rejestracja: 06 maja 2009, 15:32
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: TRATATOW »

lozysko z piasta wymienione, półoś tez a wycie nie ustalo. lapy opadaja. boje sie ze rat4 moze dobrze stawiac.teraz podejrzenia na pompe wspomagania, maglownice i to co mi sie podoba najbardziej skrzynia. moze ktos podpowie jak sprawdzic domowym sposobem poszczegolne elementy.. zaznaczam ze na postoju przy kteceniu kierownica nic nie slychac. wycie slychac przy jezdzie ja wprost lub skrecie w lewo. przy skrecie w prawo cichnie. wysprzeglenie czy to na ktorym biegu jade, czy luzie niema znaczenia. prosze mi lopatologicznie wyjasnic co ma huczenie do skretu w przypadku skrzyni czy innych rzeczy. polos prawa byla krzywa wiec stawiam ze przed zakuppem wyl z prawej bity. czy moglo walniecie poprzez polos cos w skrzyni uszkodzic?
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

mechanizm róznicowy w skrzyni ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
TRATATOW
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 239
Rejestracja: 06 maja 2009, 15:32
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: TRATATOW »

suhhar
na to wskazywaloby tylko teraz pytanie. czy jezdzic i sluchac tego wycia, naprawiac czy wymieniac skrzynie...
jeszcze drugie pytanie jak stwierdzic ze to napewno skrzynia skoro wizualnie nic nie widac. podczas jazdy slychac to wycie z okolic komory silnika ale czy to napewno ze skrzyni pewnosci niema a po podniesieniu do gory samochodu kiedy prawa strona jest odciazona to cichnie?:)skrzynie wymieniac czy robic w ciemno...
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

odgrzeję kotleta :D
może zapodasz jakieś nagranie to będzie można osłuchać twój problem
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
TRATATOW
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 239
Rejestracja: 06 maja 2009, 15:32
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: TRATATOW »

lozysko mimo ze wskazywalo na prawe w kole lub skrzyni okazalo sie padniete w lewym kole. temat do zamkniecia
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

temat nie taki do zamknięcia, chciałbym nadmienić że przy nieumiejętnym wybijaniu/zbijaniu łożyska z piasty można rozbić piastę i potem po wprasowaniu łożyska będą momentalnie padały, temat obadany na dwóch pacjentach, po wymianie piasty na nowe, padanie łożysk ustało.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

dlatego powinno się używać prasy hydraulicznej i nie będzie problemów.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”