[9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Skrzypienie to na 100% obsady gumowe drążka stabilizatora a co do tyłu to jeżeli faktycznie nie jest to wina "bardzo dobrej" jakości plastików to stawiam na poduszki tylnych amortyzatorów - tak przynajmniej było w moim aucie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
d
dawzim
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:40
Lokalizacja: Kępno/Ostrów Wlkp.

Post autor: dawzim »

A u nie skrzypiały tuleje wahaczy po wymianie błoga cisza.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

U mnie po wymianie tulejeczek na te z ASO tydzień było super a później przez kilka dni tak skrzypiały że ludzie dosłownie się oglądali za mną jak jechałem ulicą :D .Kilka razy prysnąłem na nie silikonem w sprayu i ucichło.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
Awatar użytkownika
elisse
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 08 gru 2008, 18:45
Lokalizacja: 53°07\'N 23°10\'E

Post autor: elisse »

stukanie to pewnie tuleje wahaczy - dziwi mnie tylko fakt że nie stukają przy większych nierównościach, u mnie na dziurach hałasują okrutnie. Jeśli chodzi o skrzypienie to obstawiam sworznie wahaczy - u mnie też szykuje się wymiana ;)
Quod me non occiderit, certe confirmabit...

Quicksilver
AK Member
Awatar użytkownika
Pablosky
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 22 kwie 2009, 9:15
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Pablosky »

Witam,

Mam taki problem. Przy pokonywaniu nierówności poprzecznych, ale takich (szybkich, krótkich) słychać stuki dochodzące z przedniego zawieszenia, także przy gwałtownym naciśnięciu hamulca jest słyszalne i wyczuwalne takie głuche puknięcie.
Samochód przelatał w Niemcowni 80 tys. W Polsce przejechałem nim ok. 10 tys. Wymieniłem końcówki drążków i stabilizatory.
Co powinienem w następnej kolejności zrobić. Może ktoś zna w Wa-wie godny polecenia warsztat (nieautoryzowany), który za rozsądne pieniądze (czyt. nie ograniczy się do stwierdzenia trzeba wymienić : to, to i to i to :this: ) zajmie się sprawą.

Pozdrawiam

Pablosky (początkujący właściciel Polówki)
Pablosky
obecnie - Seat Ibiza 1.2TSI DSG Sport 105KM 175Nm
dawniej - 9N3 1.9 TDI Sportline \'06 131KM 283Nm
Czerwone jest najszybsze - SEMPER FIDELIS
----------------------------------------------------------------------------------
[colo
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Mam to samo, byłem na stacji diagnostycznej gdzie zajmują się takimi rzeczami i nie wiedzą co to może być. 10 tyś temu zmieniałem drążki stabilizatora + sanki i tydzień temu jak sprawdzali mi zawieszenie to powiedzieli że drążki lada moment i będzie trzeba znów robić :shock: , rozumiem żebym gdzieś rąbał Polo. A jeżdżę naprawdę na wmiarę dobry drogach, a na nierównościach zawsze jeżdżę powoli.. To jest takie głuche puknięcie które u mnie pojawia się też czasami z tyłu, bardziej je słychać na "zimnym" zawieszeniu..
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

Powiem wam, że mam podobny objaw w tylnym zawieszeniu i wydaje mi się, ze to jest wina amortyzatora, a dokładnie jego mocowania w górnej części. Na dołkach koło poddawane jest naprężeniom pionowym i owe gumy, w tej części mocowania, mogą wydawać taki pusty dźwięk, przypominający stuk. Ale to tylko moje wrażenia, jak ktoś to w 100% sprawdzi to poproszę o wpis gdzie to i jak.
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
l
lks001
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 30 gru 2008, 17:40

Post autor: lks001 »

witam i pozdrawiam
mam do wymiany tuleje wachacza z przodu (tylna).czy od IBIZY Cupry bedzie pasowala do POLO z 2002r?
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

[quote=""lks001""]mam do wymiany tuleje wachacza z przodu (tylna).czy od IBIZY Cupry bedzie pasowala do POLO z 2002r?[/quote]

Pasują na 100%, wrzucałem takie u siebie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
l
lks001
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 30 gru 2008, 17:40

Post autor: lks001 »

Dzieki . :) mam jeszcze pytanie;do wymiany mam z prawej strony,czy jak zaloze od Cupry to czy tez trzeba z lewej wymienic?
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Te tuleje wymieniaj parami. Po co masz dwa razy płacić, choćby za ustawienie geometrii.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
mtom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 20 lis 2008, 12:50

Post autor: mtom »

A czy sprawdzaliście tylne tuleje wachacza przedniego?
Mój okularnik był ściągany z Francji i na naszych drogach to się szybko wybiło i pukało na nierównościach.
Zastosowałem pełną tuleję z SEAT CUPRY/AUDI A3 i jak ręką odjąć,orginalny jest nie pełny i pada b.szybko na naszych drogach.
Po takim zabiegu zalecane jest zrobienie geometri zawieszenia.
m
misiekkow
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 gru 2008, 10:38
Lokalizacja: Wrocław/Zielona góra

Post autor: misiekkow »

Witam, miałem taki sam objaw, stuki niby z przednego zawieszenia. Zwiedziłem połowe serwisów w okolicy (autoryzowanych rzecz jasna) i w każdym stwierdzano że trezba się zabierać za zawieszenie. Wybrałem jeden we Wrocławiu. Okazało sie że to poduszka pod skrzynią biegów, zrobili to w ciagu jednego dnia wraz z kilkoma innymi rzeczami. Radzę zacząć od sprawedzania tego, jak wyczytałem na forum zachodnim to jest dość typowa wada dla 9N3 :)
Awatar użytkownika
tomas26
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:22

Post autor: tomas26 »

ja tez zauważyłem po wymianie amortyzatorów i sprężyn -40/-40 dziwne stukanie dochodzące z tyłu na nie równościach przypuszczam że to tuleje tylnej belki
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Tak się składa że u mnie też czasami coś stuknie z lewej strony. Juz do tego przywykłem nawet :grin: Zawieszenie-lewą strone miałem rozebraną w mak wraz z amortyzatorem i wszystko jest idealnie a i tak czasami robi stuk... stuk... a to może własnie do mnie ta poduszka od skrzyni stuka abym ją wymienił?!?!?!
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”