Strona 2 z 2
Re: [6n2] Problem ze skrzynią biegów.
: 07 maja 2012, 17:45
autor: majkel0908
jak pisałem wcześniej, miałem dokładnie to samo. Na postoju biegi wskakiwały elegancko. Ale w czasie jazdy nie dało rady redukować. Przyczyną było sprzęgło, tyle że nie sama tarcza a rozsypany docisk. Moim zdaniem nie warto za długo czekać z wymiana tego, bo szkoda skrzyni.

Re: [6n2] Problem ze skrzynią biegów.
: 07 maja 2012, 18:18
autor: bialy0666
to zostaje szukać , jak koledzy piszą .
Re: [6n2] Problem ze skrzynią biegów.
: 07 maja 2012, 20:13
autor: godles1991
a mógłby ktoś mi powiedzieć jeszcze czy po prostu musze kupować kompletne sprzęgło czy wystarczy kupić sam docisk;> i czy wiąże się to z wyjęciem całej skrzyni itp ;>niestety jestem zielony w tych sprawach

nie bez powodu studiuje typowo informatyczne rzeczy a nie mechaniczne

dlatego sory za głupie pytania:P
Re: [6n2] Problem ze skrzynią biegów.
: 07 maja 2012, 20:30
autor: majkel0908
[quote=""godles1991""]a mógłby ktoś mi powiedzieć jeszcze czy po prostu musze kupować kompletne sprzęgło czy wystarczy kupić sam docisk;> i czy wiąże się to z wyjęciem całej skrzyni itp ;>niestety jestem zielony w tych sprawach

nie bez powodu studiuje typowo informatyczne rzeczy a nie mechaniczne

dlatego sory za głupie pytania:P[/quote]
Kompletne sprzęgło czyli tarcza sprzęgłowa, docisk i łozysko oporowe. Komplet ok 400 zł.
Trzeba zrzucać skrzynie żeby wymienic sprzęgło.
Re: [6n2] Problem ze skrzynią biegów.
: 11 maja 2012, 10:05
autor: godles1991
Mam jeszcze jedno pytanie. Być może głupie, ale czy wymiana samego wybieraka wiąże się również z wyjęciem skrzyni, itp? czy da się to zrobić gdy skrzynia jest w samochodzie po prostu osadzona dalej ?
Re: [6n2] Problem ze skrzynią biegów.
: 27 kwie 2013, 21:49
autor: terzek
To jest sprzęgło :yahoo: !!! Ale nie chodzi o jego zużycie- docisk i tarcza są OK!! :clapping: Problemem jest tulejka ustalająca 085 141 181 łożyska oporowego 085 141 165 H ! Jest to najtańszy element w całym zespole sprzęgła. Mocowany jest w trzech punktach śrubami z łbem soczewkowym zabezpieczającym M7x14. W moim przypadku urwał się jeden z punków zaczepowych tego elementu i powodowało to " nie osiowość". Rezultatem tego jest niedokładne wysprzęglanie i problem z wrzutką biegu- jakiegokolwiek ( najczęściej 2, 3 ) - haczyło jak d.li!! . Ja wywaliłem prawie 1000 PLN za zmianę sprzęgła w gwizdek ( niepotrzebne prawie 700 PLN za nowe sprzęgło). Co prawda nie da się naprawić tego bez pracochłonnego demontażu skrzyni biegów - ale cała naprawa jest nieopłacalna gdy za element o kosztach 20-30 PLN należy wymienić całe sprzęgło. Remont wykonałem przy 72 tyś kilometrach - teraz mam 101 tyś km. jest to samo ale nikt mnie nie przekona o wymianie sprzęgła ponownie!! Ni chu..chu! Odsyłam do tematu
http://www.klubseatibiza.pl/forum/naped ... 2-200.html
I jeszcze jedna sprawa: nie dawać się zwodzić opowiadaniom o luzach w zespole dźwigienek lewarka zmiany biegów - siły mechaniczne które działają na ten zespół są minimalne z siłami działającymi w samym zespole sprzęgła ( rozpatrujemy to w modelu VW Polo 1,4 16 V 2000 R), ba mamy działanie na zupełnie inny mechanizm - na wybierak skrzyni biegów( mechanicy wiedza o co chodzi :vinsent: ).

Re: [6n2] Problem ze skrzynią biegów.
: 01 cze 2013, 14:50
autor: godles1991
Potwierdzam u mnie właśnie było to samo. co u poprzednika, ale sprzęgło było już na tyle zużyte że postanowiłem je wymienić, również pochłonelo to 1000zl, i teraz niestety do kosztów doszła jeszcze skrzynia, bo posypało się coś w niej :/
Odp: [6n2] Problem ze skrzynią biegów.
: 02 maja 2020, 21:37
autor: przem2003
Panowie ,pilnie potrzebna skrzynia do polo 6n ale z wybierakiem u góry i dociskiem hydraulicznym ,, ktoś pomoże ?