Strona 2 z 64

Re: zmiana silnika

: 08 maja 2009, 18:49
autor: tajpej
potrzebny jest silnik skrzynia komp wiązki i inne drobne pierdołki :)

Re: zmiana silnika

: 10 maja 2009, 8:55
autor: Goozik
potrzebujesz silnik i kompa..osprzet caly włacznie z kolektorami alternator wszystko pasi plud and play od 1.0 nawet skrzynia
sam mam 1.4 na osprzecie od 1.0 tylko kompa musiałem kupic od 1.4 w miom przypadku aex
jak bedziesz potrzebowała rady wal na pw ;)

Re: zmiana silnika

: 10 maja 2009, 9:00
autor: savic
[quote=""Goozik""]nawet skrzynia[/quote]
zgadza się mechanicznie pasuje ale AER ma krótsze przełożenia także "stówka" będzie przy około 3600 rpm

Re: zmiana silnika

: 13 maja 2009, 18:09
autor: gosik
Dzięki wszystkim ,trafił się taki sam 1,0 aer .Przeraziłam się kosztów ,bo po wyjęciu silnika trzeba było kilka rzeczy powymieniać i niestety szłam po mniejszych kosztach.

zamiennik

: 23 maja 2009, 12:10
autor: cichy03
witam wszystkich,mam pytanie czy moglbym zamienic silnik AER na inny bez przeubek,bo ten co mam ma juz dosc a nie moge dostac takiego w poblizu,z gory dziekuje

Re: zamiennik

: 23 maja 2009, 19:14
autor: Goozik
mozesz zamienic na np 1.4 AEX APQ,1.6AEE AEA
osprzet od 1.0 pasuje plud&play jedyne co zostanie do wymiany to komp i ewentualnie skrzynia bo ta od AER-a jest troche krotka
jak bedziesz potrzebował jakies info to wal na pw chetnie pomoge

nawet monowtrysk idzie przerobic na wielopunkta bez problemu i to jezdzi :D

Re: zamiennik

: 24 maja 2009, 11:11
autor: rat4
Kolego Goozik, widzę że się znasz na rzeczy powiedz mi jaki ewentualnie silnik niekoniecznie mniejszej pojemności
podejdzie zamiast mojego 1,4 AKV bez przeróbek? :konik: :?:

Re: zamiennik

: 24 maja 2009, 11:15
autor: cichy03
dziekuje Goozik,jak bede potrzebowal wiecej info to sie odezwe,jeszcze raz dzieki

Re: zamiennik

: 24 maja 2009, 11:32
autor: Goozik
[quote=""rat4""]zamiast mojego 1,4 AKV bez przeróbek[/quote]

domyslam sie ze jest to 60 konny 8 zaworowy wielopunkt :?:
skoro tak to podejdzie praktycznie kazdy 1,6 8v pod warunkiem ze kupisz silnik wraz z kompem bądz będziesz znał jego nr
ja kupiłem goły silnik z racji tego ze osprzet miałem od 1.0 ale miałem problem z doborem kompa.
na szczescie temat ogarniety i siedzi komp od 1,4 AEX a kolektory wiazka silnika od 1.0 AER
co do silnikow 1.4,1.6 16v tez wejda bez problemu ale tam juz trzeba miec komplet
silnik skrzynia cały osprzet plus mocniejsze hample, zawias itd

Re: zamiennik

: 24 maja 2009, 11:46
autor: paw150
[quote=""Goozik""]nawet monowtrysk idzie przerobic na wielopunkta bez problemu i to jezdzi :D[/quote]

A mógłbyś rozwinąć ten temat bo bardzo by mnie to interesowało ??

Re: zamiennik

: 24 maja 2009, 11:54
autor: Goozik
moza zamieni cały osptrzet z mono na wielopunkt
mi akurat sie trafił silnik z mono wtryskiem a instalacje i pompe paliwa mam do wieolpunkta,wiec wystarczy przełozyc cały osprzet ktory pasuje plug&play
oczywiscie zostaje jeszcze dobor kompa do tego wszystkiego
jak bedziesz potrzebował bardziej szczegółowych ifnormacji to chetnie pomoge
wszystko zalezy co chcesz w aucie zrobic i w jakim celu ;)

Re: zamiennik

: 24 maja 2009, 12:04
autor: paw150
A jakie są różnice gdy silnik z mono wymienimy na wielopunkta ??
Chodziło by mnie o to czy jest większa moc ?? mniejsze zużycie paliwa ?? ale jakiejś jeszcze inne znaczące różnice ??

Re: zamiennik

: 24 maja 2009, 12:13
autor: Goozik
gneralnie w starszych 6 n były mono wtryski czyli jednopunkt a pozniej stosowano nowsze silniki z wtryskiem wioelpunktowym
np 1.6 aea i aee maja taka sama moc ale osiagaja w innym przedziale obr silnika

[quote=""paw150""]o to czy jest większa moc ?? mniejsze zużycie paliwa ?? ale jakiejś jeszcze inne znaczące różnice ??
[/quote]

co do zuzycia paliwa i osiagow to bywa roznie
u mnie czuc roznice miedzy 1.0 a 1.4 i w mocy i w spalaniu-zwiekszyło sie nieznacznie
z tym ze mnie spalanie malo inetresuje
a wymeniłem silnik bo stary nadawał sie na złom

Re: zamiennik

: 24 maja 2009, 12:21
autor: paw150
Ja mam silnik 1,3 z 1995 na mono wtrysku,i jakie elementy wchodzą w skład osprzętu aby przerobić go na wielowtrysk ??

Re: zamiennik

: 24 maja 2009, 12:38
autor: Goozik
kolektor ssacy komletny wraz z przeputnica i sil krokowym,listwa wtyskowa ,instalacja silnika, pompa paliwa gdyz od mono ma mniejsze cisnienie.komputer sterownik silnika i trzeba przerobic odme bo jest za wysoka i nie wejdzie ci kolektor,oraz trzeba zminic puszke od filtra powietrza bo tez jest inna