Strona 2 z 3

Re: Problem 5 bieg

: 05 sie 2009, 21:42
autor: Radeknavi
Witam ponownie:)mam pytanie:czy do silnika 1.3 była montowana ta sama skrzynia co do 1.0 AAU?bo mam na oku skrzynie :' SKRZYNIA BIEGOW 5-cio BIEGOWA VW POLO 1.3 Benzyna. 86C 90-94 r.na wtrysku jednopunktowym. ' ??
Czekam na odp.
Pozdrawiam

Re: Problem 5 bieg

: 03 wrz 2009, 20:36
autor: Black
miałem ten sam problem jak kupiłem polo. ktoś zrobił mnie w konia nie mówiąc o tym:/ ale przyjechałem do domu i po czasie szukania odp. zacząłem od zmiany oleju na nowy i wymiany właśnie tego zimeringu. koszty: olej 130zł, zimering 7zł działa do dziś.
[quote=""piotrek18ony""]nikt nie jest chyba tak głupi i nie jeździ bez oleju :)[/quote]
Jak widzisz są tacy :banghead:

Re: Problem 5 bieg

: 06 wrz 2009, 10:11
autor: VAGfan
[quote=""piotrek18ony""]Mi ten olej niestety wycieka a dokładnie to w miejscu gdzie wchodzi drazek na simeringu. Da sie to naprawic ??[/quote]
[quote=""Radeknavi""]Mi w tym samym miejscu wycieka,wydaje mi się,ze wystarczy wymienić symering na nowy i nie będzie problemu:)[/quote]
Wymiana uszczelniacza załatwi problem wycieków na dłuższy czas:
Obrazek
Ja zrobiłem to tak:
auto na kanał, włączyłem 4 bieg
potem kluczem 10 odkręciłem śrubę na wałku i zdjąłem drążek z aluminiowym elementem
Obrazek
następnie wyrwałem stary uszczelniacz
Obrazek
i po oczyszczeniu gniazda szmatą szybko wsunąłem nowy wbijając go metalową tuleją
Założyłem drążek, dokręciłem śrubę kluczem 10 i gotowe.
Wreszcie spokój z wyciekami oleju przekładniowego

Re: Problem 5 bieg

: 07 wrz 2009, 17:33
autor: piotrek18ony
Dzieki VAGfan jakbys tego nie napisał to nawet by mi sie niechciało zabierac do tego a sprawa jest banalna :D

Re: Problem 5 bieg

: 07 wrz 2009, 21:07
autor: VAGfan
Gorzej jest z odkręceniem korka wlewowego oleju do skrzyni biegów - klucz imbusowy (hex) 17 mm i ciężko jest nim operować

ja musiałem odgiąć nieco przewody od pompy hamulcowej

Re: Problem 5 bieg

: 07 wrz 2009, 21:25
autor: Andrzej_89
a ja mam taki problem że ogólnie skrzynia mi cieknie, jakoś chyba po jakimś łączeniu z 2 części. jak ostatnio rozbierałem zawieszenie to widziałem że się bardzo poci i kapie mi na kostke. jakieś pomysły na uszczelnienie tego wycieku bez zdejmowania skrzyni? a i zaraz będę wymieniał olej i filtry, i w skrzyni też chce wymienić. jaki olej muszę zakupić i ile się w skrzyni go mieści? polo 1.4d skrzynia 5-tka.

Re: Problem 5 bieg

: 08 wrz 2009, 19:14
autor: piotrek18ony
Jeszcze jedno pytanko dla wtajemniczonych. CZy mozna sprawdzic poziom oleju w skrzyni i gdzie wogóle jest ten wlew oleju bo jak narazie to nie doszłem do tego ??? :D

Re: Problem 5 bieg

: 08 wrz 2009, 21:03
autor: VAGfan
[quote=""Andrzej_89""]jaki olej muszę zakupić i ile się w skrzyni go mieści? [/quote]
olej do skrzyni to wg niemieckiej książki:
G50 SAE 75W90 syntetyczny
np. taki: http://moto.allegro.pl/item720430617_ol ... ologi.html
pojemność:
skrzynia 4-biegowa 2,2 litra
skrzynia 5-biegowa 3,1 litra

[quote=""piotrek18ony""]CZy mozna sprawdzic poziom oleju w skrzyni i gdzie wogóle jest ten wlew oleju[/quote]
poziom oleju sprawdza się po odkręceniu korka wlewu - na zdjęciu tam gdzie wsadzony jest klucz imbus
Obrazek

Re: Problem 5 bieg

: 08 wrz 2009, 21:18
autor: Andrzej_89
dzięki VAGfanie :)

Re: Problem 5 bieg

: 03 sie 2012, 22:19
autor: Żółw
HEY niektóre skrzynie wlewu oleju mają od czoła lepszy dostęp. A olej do skrzyni suchej 3,1l -5biegowa , 2,2l - 4 biegowa ja mam 5 i wlałem 2,9l

Re: [86C2F] Problem 5 bieg

: 04 sie 2012, 12:04
autor: lukas2305
[quote=""Żółw""]HEY niektóre skrzynie wlewu oleju mają od czoła lepszy dostęp[/quote]
taaaak? :butcher:
foto poprosimy gdzie w 86c2f lub 86c jest wlew oleju gdzie indziej niż przy flanszy półosi :glare:

Re: [86C2F] Problem 5 bieg

: 05 sie 2012, 23:36
autor: Żółw
bede miał chwilkę czasu to wrzucę jak najszybciej foto pozdrawiam.

Re: [86C2F] Problem 5 bieg

: 31 paź 2012, 12:59
autor: drupality
Witam, podepnę się do tematu, ponieważ mam podobny problem.

VW POLO 1.4 D (92') nie wchodzi dla odmiany 3 bieg. Tzn raz udało się go wrzucić w czasie jazdy (ze zgrzytem). Na postoju bieg wchodzi.

Pierwszą opcją jest wymiana simeringa i oleju w skrzyni biegów. Tylko tutaj nie wiem jaki ten simering ma być (wymiar). Po prostu chciałbym być zaopatrzony w prawidłowy simering przed zabawami w kanale. Mógłby mi ktoś napisać jaki to simering ma być?

Re: [86C2F] Problem 5 bieg

: 01 lis 2012, 9:44
autor: lukas2305
simering wybieraka - rozmiar 24x7x15 numer OE: 085301227
simering półosi - rozmiar 40x52x9 numer OE: 014409399D (potrzeba 2 sztuk)

Re: [86C2F] Problem 5 bieg

: 02 lis 2012, 17:39
autor: drupality
@lukas2305 dzięki.